Elvárható ez egy munkavállalótól?
Alapvetően tudom a választ a kérdésemre, de érdekelne mások véleménye is, mert annyira szürreális a helyzet, hogy még így egy nap után sem tudok napirendre térni a dolgok felett.
Adott egy cég, ahol dolgozom; ügyfeleknek nyújtunk távszolgáltatásokat (nagyjából 5-6 ezer ügyfél). Cégen belül komoly technikai problémák vannak, ami miatt sűrűn akadozik a szolgáltatás, lassan fél éve. Természetesen az ügyfelek ennek hangot is adnak, jogosan.
A felháborodásuk már odáig fajult, hogy facebookon létrehoztak egy csoportot és ott beszélik ki a problémáikat a szolgáltatással kapcsolatban. Ez eljutott a főnököm fülébe, aki megnézte a csoportot és felháborodott, hogy milyen "szemét" ügyfelek vannak. Az a "remek" ötlete támadt, hogy minden cégnél dolgozó ember lépjen be a saját privát facebook fiókjával és védje meg a céget. Ergo szálljunk szembe több száz felháborodott emberrel.
Ez persze több sebből vérzik, hiszen a privát közösségi oldalamnak semmi köze a céghez, másrészt ha elkezdek oda írogatni, akkor legközelebb nekem fognak írni messengeren és nem a céges emailre. Ez teljesen nonszensz, de a főnök szerint ez minimum elvárható tőlünk, mert ugyanúgy a cégért vagyunk, mint ő, mint tulajdonos. Ezt amúgy is szereti hangoztatni és olyan dolgokat vár el sokszor, ami sehol nem szerepel a szerződésünkben.
Ha valaki pl. visszautasít ad-hoc jelleggel kitalált hirtelen esti/éjszakai túlórát, akkor személyes sértésnek veszi és olyan megjegyzéseket tesz, hogy ő vért izzad ezért a cégért, mi meg ennyire sem vagyunk képesek. (Azt mindig elfelejti, hogy a kemény tízmilliókat ő teszi zsebre havonta, nem pedig mi.)
Tehát érdekelne a véleményetek, illetve volt-e már valaki hasonló helyzetben? Az eddigi munkahelyeimen ilyet nem tapasztaltam, nekem ez nagyon új és sosem gondoltam volna, hogy ilyen létezik.
Pontosítok, a főnök ezt úgy kérte, hogy vállaljuk fel, hogy a cég dolgozói vagyunk (bár ez felesleges, mert a napi kapcsolattartás miatt ismerik a nevünket a felhasználók). Tehát a főnök ezt úgy gondolta, hogy mi, mint a cég képviselői kiállunk mellette és a cége mellett.
Amit egyébként már csak azért sem tudnék megtenni, mert a panaszok teljesen jogosak, tehát a legkisebb mértékben sem tudok azonosulni a főnök kérésével. De ha neki ezt így megmondanám, kitörne a harmadik világháború.





Nem várhatja el.
Ha erősködik, akkor mondd meg neki, hogy mutassa meg a munkaszerződésedben vagy a munkaköri leírásodban azt a pontot, ami alapján téged ő erre kötelezhet. Ha erre azt mondja, hogy akkor módosítja a munkaköri leírásodat, akkor mondd neki azt, hogy oké, te meg elviszed egy ügyvédhez, hogy jogszerű-e egyáltalán ilyet beleírni.
Vagy ami egyszerűbb: csak röhögve odaszólsz neki ilyenformán:
"Feri, ha te azt képzeled, hogy én ezt meg fogom tenni, akkor fognak még csalódások érni az életben."















"főnökök, akik azt hiszik, mindenki a cégért él, mint ők"
Pont ezt akartam mondani. Részben ez a mentalitás tette őket vezetővé, és magukból indulnak ki. Nem lenne ezzel gond, ha teremtene egy olyan környezetet, amit ti magatoktól védtek meg, nem pedig rátok erőltetné.










Egy ilyen szituációban a cég védelmére kelni, még akkor is felér egy öngóllal, ha a reklamációnak nulla alapja van. A sértett emberek nagyon dühösek tudnak lenni, felesleges hergelni őket.
De ha a főni így képzeli, akkor nosza, mutasson példát, védje meg a cégét.
Ja, hogy ennyire azért ő se hülye/ bátor?
#18 Az volt a kifogása, hogy ő nem aktív a facebookon.
Na de persze azért az évi négy egzotikus utazást valahogy mindig sikerül megosztania 😀





"ő nem aktív a facebookon"
És akkor mi van?
Most itt az alkalom, hogy aktív lehessen.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!