Elvárható ez egy munkavállalótól?
Alapvetően tudom a választ a kérdésemre, de érdekelne mások véleménye is, mert annyira szürreális a helyzet, hogy még így egy nap után sem tudok napirendre térni a dolgok felett.
Adott egy cég, ahol dolgozom; ügyfeleknek nyújtunk távszolgáltatásokat (nagyjából 5-6 ezer ügyfél). Cégen belül komoly technikai problémák vannak, ami miatt sűrűn akadozik a szolgáltatás, lassan fél éve. Természetesen az ügyfelek ennek hangot is adnak, jogosan.
A felháborodásuk már odáig fajult, hogy facebookon létrehoztak egy csoportot és ott beszélik ki a problémáikat a szolgáltatással kapcsolatban. Ez eljutott a főnököm fülébe, aki megnézte a csoportot és felháborodott, hogy milyen "szemét" ügyfelek vannak. Az a "remek" ötlete támadt, hogy minden cégnél dolgozó ember lépjen be a saját privát facebook fiókjával és védje meg a céget. Ergo szálljunk szembe több száz felháborodott emberrel.
Ez persze több sebből vérzik, hiszen a privát közösségi oldalamnak semmi köze a céghez, másrészt ha elkezdek oda írogatni, akkor legközelebb nekem fognak írni messengeren és nem a céges emailre. Ez teljesen nonszensz, de a főnök szerint ez minimum elvárható tőlünk, mert ugyanúgy a cégért vagyunk, mint ő, mint tulajdonos. Ezt amúgy is szereti hangoztatni és olyan dolgokat vár el sokszor, ami sehol nem szerepel a szerződésünkben.
Ha valaki pl. visszautasít ad-hoc jelleggel kitalált hirtelen esti/éjszakai túlórát, akkor személyes sértésnek veszi és olyan megjegyzéseket tesz, hogy ő vért izzad ezért a cégért, mi meg ennyire sem vagyunk képesek. (Azt mindig elfelejti, hogy a kemény tízmilliókat ő teszi zsebre havonta, nem pedig mi.)
Tehát érdekelne a véleményetek, illetve volt-e már valaki hasonló helyzetben? Az eddigi munkahelyeimen ilyet nem tapasztaltam, nekem ez nagyon új és sosem gondoltam volna, hogy ilyen létezik.
Nyilván te is tudod a választ. Nem elvárható, és semmi joga megszabni, hogy a saját személyes teredben te mit csinálj. A maximum, amit jogilag és morálisan megkövetelhet, az az, hogy nyilvánosan ne tegyél, vagy ne írj olyasmit, ami a vállalat érdekeivel ellentétes, bár ez is csak részben elvárható, mert pl. semmi joga megszabni, hogy adott terméket vagy szolgáltatást a saját vállalattól vegyél.
Azt megszabni, hogy te magánemberként, a személyes, és személyedhez kötött profilból hová, és mit írj, jogilag is, és morálisan is problémás. Hacsak nem írtad alá a munkaszerződésedben, hogy te önként vállalod, hogy magánemberként is másokkal konfliktusba kerülj, akkor ez semmiképp nem várható el.
Ami meg azt illeti, én ilyen helyről mihamarabb távoznék.
És majd csekkolni fogja, hogy kommenteltetek-e oda? Elég röhejes elképzelni, hogy majd fenyegetve a szemetekre veti: "Nem látom a védő kommenteket a csoportban. Jó lenne ha belehúznátok, különben repültök innen!"
Szerintem a főnököd nincs rendben mentálisan.
Nem, ez teljesen abszurd.
Az én főnököm is szokott ilyeneket nyomni. Ezek nála pánikreakciók: veszélyt érez, és meggondolatlanul, azonnal cselekedni akar. Elég nehéz ilyenkor lehiggasztani, de utána mindig jobb belátásra tér.
Ha viszont a főnököd ezt tényleg komolyan gondolja, az elég fejvakarós. Az infrastruktúrában tegyen rendet, ne az ügyfeleket győzködje.
Amúgy meg nagyon egyszerű: ha ilyeneket mond, kérjetek részesedést a cégtől.
Amennyit ad, olyan %-ban támogatjátok.
9: Na igen! Ha az a csoport eleve azért nyílt, hogy ott az emberek a negatív tapasztalataikat osszák meg, akkor elég logikátlan és a celofánnál is átlátszóbb lenne, ha védelmező kommentek érkeznének, méghozzá tömegesen.
Ez a főnök is megunta a sorbanállást, amikor az észt osztották.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!