Aki a vendéglátásban dolgozik, az hogy lehet bunkó a vendégekkel?
Ha a bunkó vendégektől el is tekintünk, én úgy gondolom, hogy van sok alapból bunkó, flegma ember a vendéglátásban amúgy is, mint a mindennapokban bárhol.
De ez is olyan sajnos, mint a bunkó betegápoló, végülis azok is azért mentek oda dolgozni, hogy az arra rászulókat ápolják, (esetenként gyógyítsák), nem azért, hogy bunkózzanak velük és a nővérszobában trécseljenek munka helyett, mégis van ilyen...
A vendéglátásban dolgozók pedig általában alkalmazottak, azaz nekik nem feltétlenül érdekük, hogy visszajárjon a vendég, hisz a bevételből nem részesednek, manapság pedig a kártyás fizetéssel, a szegényedő lakossággal és a sok helyen árakba kalkulált szervízdíjjal (amit szintén gyakran lenyúl a vezetés) a borravaló sem feltétlenül elég kecsegtető.
Ehhez hozzá kell még tenni, hogy a fiatalabb generációnál megfigyelhető az a tendencia, hogy minimális (szak)tudással, szinte 0 belefektetett munkával rögtön milliókat akarnak keresni, aztán nyilván hamar rájönnek, hogy nincs kolbászból a kerítés, és ez fájdalmasan érinti őket, ami az amúgy sem tomboló lelkesedésüket még jobban csökkenti. Nekik kb. annyi a lényeg, hogy a minimumot hozzák, ne legyen rájuk annyi panasz, hogy kirúgják őket, és ne üldözzenek el annyi vendéget, hogy végül bezárjon a hely, többet leginkább az tesz bele, aki a magánéletben is kedvesebb/szorgalmasabb típus (meg a "régi öregek" talán...).
Én sokat járok étterembe, és jó tapasztalatom van a vendéglátásban dolgozókkal.
Pl. bunkó, flegma bolti eladót sokkal többet láttam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!