Mennyire nehéz a a szobalányi munka?Illetve mi a különbség ha hotelben vagy apartmanházban dolgozik valaki szobalányként?Hány szobát kell megcsinálni egy hotelban és egy apartmanházban?
A főnökségtöl függ. Reggelente kiosztják a szobákat kinek melyiket hányat kell megcsinálni. A szobákban különböző szintű a takaritanivalo. Van ahol alig kell vmit csinalni csak a szokásos agyneműhúzás van porszívózást stb, de pl ahol kutya volt vagy beletörtek vmit a csapba vagy ázik az egész fürdőben 1 centin áll a víz ott időigényes a dolog de a főnökséget az nem érdekli csak az higy nem véhezték időre a reggel kiadott pl 20 szobával.
Ez mellett valahol a fürdő plafontol a falig tükrös átlátszó üvegkabinokkal is. Azt is tök jó foltmentesre takaritani.
Az ellenőrzések kb olyanok nehány helyen hogy még az éjjeli szekrényeket is kihúzzák megnézni fel van e mögötte takaritva es az se mindegy hogy a lepedők csücskét a 4 oldalon hogyan hajtogattad be, es a párnák hogyan vannak beállítva.
Ha ki akar cseszni veled a vezetőség rádoszt 30 szobát hogy reggel 9 ig végezz, ha nem, akkor meg csak 10 szobát.
Ez ilyen németországi pl bad füssing hotelek.
Ha szőnyeg van a szobákban az nehéz
mediterrán országokban a legkönnyebb mert csak egy lepedő volt a takaró, nem kell ágyneműt húzni
Hotelekben a munkaidő megkezdése előtt megtudod, megkapod lapon, kézbe, az aznapi szobalistád; azon fel vannak tüntetve a szobák aktuális státusza (érkező, távozó, lakott, ez a 3 a leggyakoribb, de vannak még plusz kategóriák is), amik alapján kell dolgozni. Előzetesen fel vannak osztva a szobaasszonyok közt a szobák, amik fixen hozzá tartoznak onnantól.
Utána pedig takarítani kell végig, minimum 8 órán át, ami nem kicsit megterhelő. Le kell huzatolni, akkor üvegeket, fa- és egyéb felületeket letisztítani, portalanítani, söpörni, felporszívózni, felmosni. Újra huzatolni, ha olyan gond van, szólni a karbantartónak (szétesett, megrongált bútor, festésre szoruló fal, bútor ilyenek), figyelni kell az ágyak számára, mert a pótágyat, gyerekágyat is nekik kell felhuzatolni, illetve azokat az ágyakat is oda kell, az adott szobába, vitetni a karbantartóval. Akkor a fürdőt, esetleges konyhát is rendbe kell tenni, biztosítani kell megfelelő számú WC papírt, köntösöket, törölközőket, pipere cuccokat, és a minibárt is fel kell tölteni, amennyiben 4*-os minimum a hotel.
Nekik, maguknak, kell összeszedni az ágyneműt, a törölközőt, azokból a frisseket a szobákba juttatni, a koszosat pedig a mosodába.
A lakott szobákat pedig ellenőrizni kell; vannak kis kilincsre akasztható jelzések, amik alapján kell dolgozni; "takarítást kérek!" - akkor ugye takarítani, "ne zavarjanak!/pihenőidő" - akkor meg kopogással sem zavarhatóak a vendégek, szobájukba sem szabad bemenni. Meg kell kérdezni, hogy szükségük van-e valamire, kell-e pótlás (törölköző, WC papír, egyéb) és a szerint kell cselekedni.
Hotele válogatja, mikortól lehet szobát elfoglalni, de addig az időpontig kész kell lennie az összesnek, és azokat le is kell ellenőriznie a supervisor-nak, vagy HK vezetőnek. Addig nem szabad szobát kiadni. Vannak esetek, amikor korai érkező van, azokkal a szobákkal kell kezdeni, hogy ne legyen gond ebből.
Supervisor -ként dolgoztam egy ideig, tehát ellenőriztem a munkájukat, ha valami gond volt, akkor bizonyos szintig én korrigáltam, utána már a szobaasszonyoknak jeleztem, akik utána javították, amit megint le kellett ellenőrizni utána. Olyanokkal volt dolgom, akik nem igazán működtek együtt a karbantartókkal, szóval általában velük is én kommunikáltam, sokszor az ágyakat is én vitettem be a szobákba.
Szóval megterhelő munka.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!