Miért jó az ilyen recepciós, információ pultos munkáknál a vezetőségnek, ha mindig más, új ember ül a pultban?
Több ilyen helyen is dolgoztam már és hallottam/tapasztaltam, óriási a fluktuáció! Az az oka, hogy pitiáner indokokkal rúgják ki ezeken a recepciókon dolgozókat pár hét/pár hónap után.
Néhány létező példa, amiért kirúgtak recepciósokat több, különböző munkahelyen: sokat telefonál a recepciós (amikor nincs vendég), egy másik sokat jár ki cigizni, a harmadik újságot olvas a pultban, a negyedik véletlenül beengedett a garázsba egy autót akinek a rendszáma nem volt leadva.
Értem én, hogy ezekre az állásokra könnyű embert találni. Ez az oka?
+ Hisznek benne, hogy valaki majd tökéletes lesz és 200 ezrekért hozzájuk megy recepcióra dolgozni?
Miért jó nekik, hogy mindig más ül ott? Új embert kell keresni és megismerni, betanítani és még irodaház/hotel/pláza dolgozói is látják, hogy valami nem stimmelhet, ha mindig más ül ott. Ezek ennyire nem érdekelnek senkit?
Nem szeretik, rossz fényt vet a házra, hogy ha belép valaki akkor a recepciós unottan olvasgat. Elvárás, hogy üljön mint egy szobor, ha nincs vendég hiszen az órabérét akkor is fizetik.
Ezt megértem, de azt nem, hogy ha olvasgat nem figyelmeztetik, hogy ez itt nem megengedett, hanem azonnal kirúgják. 2 ilyen esetet is tudok, 1 újság olvasás és 1 rejtvény fejtés miatt történt.
6: Mert ha úgy tesz, mintha a gépen valami munkába lenne belemélyedve, de közben a neten szörfözget, az mennyivel jobb? Nem értem a logikát. 🤔 Szerintem ez is csak a hatalomfitogtatásról szól, hogy a recepciós szolgának érezze magát.
Lehet, hogy a próbaidős dolgozókra jár valami kedvezmény, ezért direkt mindig elküldik őket annak lejárta előtt. Nem recepciósként, de mosogatóként dolgoztam már ilyen helyen.
Szállodai recepciós vagyok, sosem tapasztaltam ezt a fajta szigort a munkahelyeimen.
Ha holt idő van, természetesen lehet mást csinálni, pl. netezni, olvasni vagy tanulni a pultban, de könyörgöm, azonnal/hallod látod ha belép a vendég, félretolod a könyvet és felállsz, üdvözlöd. Ennyire egyszerű.
Persze, ha valaki nem így viselkedik, hanem kb. úgy csinál mintha a vendégnek kéne szégyellnie magát, hogy belépett a lobbyba, az meg is érdemli, ha elküldik.
Ez a "sokat jársz ki cigizni" dolog is inkább a kollégák között okozott konfliktust mindig is. Mármint én pl. nem cigizek, de engem sose zavart ha valaki kimegy 1-2 óránként, amíg ezzel nem hátráltatja a munkánkat. Ellenben van akit ez rohadtul zavart, mert mondjuk egy 12 órás műszak alatt így az illetőnek olyan mintha egy órával több szünete lenne. Ilyen indokból esetleg a főnökséget is zavarhatja, de ezt is szerintem először jeleznék az illető felé.
Az meg ha véletlenül idegen autót engedsz be a parkolóba, emberi hibának számít. Ha emiatt kirúgnak, tuti nem egyszer fordult elő.
A fluktuációhoz annyit, hogy tapasztalataim szerint azért magas, mert ha nagyon akarsz 5 perc alatt találsz másik munkát vendéglátásban. :D Főleg Magyarországon, főleg ha nyelveket beszélsz, mert aki hasonló kondíciókkal bír, azok szépen lassan mind elhúztak külföldre. :)
Ezek nem pitiáner dolgok. A recepciónak pont az lenne a lényege, hogy illetéktelen ne menjen be. Ha cs.ik bele a munkába, nem figyel oda, folyton elhagyja a pultot cigizni meg magazint olvas, meg pláne beenged belépőkártya, leadott rendszám stb. nélkül embereket, mi a garancia rá, hogy nem tolvaj vagy adathalász...
A cégnek az az érdeke, hogy olyan ember üljön ott, aki el tudja végezni a munkát normálisan. Inkább cserélődjön az illető gyakran, mint hogy vmi hereverő legyen, aki "jóvanna, legalább ugyanaz", de közben lókukit nem csinál.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!