Kereskedelemben/szolgáltató iparban dolgozók, hogy kezelitek az ostoba ügyfeleket?
Ma volt a első munkanapom egy kis IT szervízben, és már azt fontolgatom, hogy holnap már felmondok. Telefon, laptop/pc szervizeléssel és forgalmazással foglalkozunk, és ma 2 klienst is kishijján kidobtam az üzletből. Először egy férfi jött, egy kb. 20éves laptoppal (win xp, 256mb ram, celeron M stb), hogy a fiának vette és a gyerek fortnite-ot szeretne vele játszani. Mondom neki szépen, hogy ez egy nagyon elavult gép, és teljesen kizárt, hogy ehhez hasonló játékok elinduljanak rajta. Erre felháborodva fennhangon veszekedni kezd velem, hogy márpedig az ő gépe csúcskategóriás hiper-szuper modern masina, és csak én vagyok dilettáns amiért nem tudom elindítani rajta a fortnite-ot.
Következő eset: szintén egy férfi jött egy 13éves törött kijelzős telefonnal. Mondom neki, hogy sajnos menthetetlen és mindenképp cserélni kell a kijelzőt, de mivel egy igencsak régi készülékről van szó, nem biztos, hogy megéri, és jobban járna ha inkább lecserélné az egészet. (az alkatrész drágább mint egy új telefon) Erre ez is elkezd habzó szájjal vergődni, hogy csak át akarom verni, hogy rásózzak egy új telefont, de ő nem dől be az ilyesminek. Megjegyzem szó sem volt ilyesmiről, csak felvilágosítottam, hogy fontolja meg a 60ezres kijelzőcserét, mert ennyiből már sokkal jobb, új/modern telefont is vehetne.
Egyébként nem lenne rossz meló, ha csak hátul a műhelyben dolgoznék, javítgatnék egyedül, csak ne kelljen kilensekkel beszélni.
-Eloszor szepen meg kell hallgatni az ugyfelet.
A torott kijelzosnel:
-Jo napot,miben segithetek?
-Tirott a kijelzo.
- Megnezhetem?
-Tessek.
-Varjon uram,megnezzuk,h erre a modellre mennyibe kerul az uj kijelzo.
60 ezer forint.
Tehat 60 ezert szep uj lesz a kijelzoje.
Keri a javitast,uram?
Ne donts helyette. Kerdezz ra,mi legyen. Hadd dontson o. Hagyd,ha akar kolteni. Ettol erzi fontosnak magat.
Hát tudod emberekkel is kell tudni szót érteni.Nem mindegy a közlésmód, a hangsúly sem. Valószínű az első sértésnek vette amit mondtál.Fogalmazz finomabban. Vagy tanuld meg hogy tudsz egyértelműen hatni az emberekre.
A telefonos fickónak egy papírra felírhattad volna az alkatrész árát csak hasraütésre 1-2 perc kamukeresgélés után a neten, plussz szerelési díj...és mindenféle személyes vélemény nélkül elé tetted volna...és annyit fűztél volna hozzá mutatva az új készülék lehetőségeket hogy van ilyen is,ami ennyi és ennyi.
Egyszerűen csak rá kell vezetni az embereket hogy rájöjjenek hogy az a jó amit te akarsz..még akkor is ha az nem igaz.
De ha csak annyit mondasz flegmán hogy ez egy régi sz.r mit akarsz te ezzel cseréld inkább le...arra még jó hogy egyszerre a plafonon lesz :)
Pont az a két korosztály van a példádban, akik nem nagyon fognak a technikai dolgokkal törődni, nem naprakészek, nem követik még vagy már az ezzel kapcsolatos híreket.
Hozzájuk máshogy kell állni, ennyi. Ettől még aki habzó szájjal csapkod, az retardált, de azt megtudod akadályozni hogy ne neked csinálja.
Én is ügyfelekkel foglalkozom, de még csak mutatóban se találkoztam hasonlókkal.
Lehet, nem emberekkel kéne foglalkoznod...
A regi laptoposnal:
-Jo napot uram,miben segithetek?
-Itt ez a csucskstegorias laptop,nem megy rajta a fortnite.
-Engedje meg uram,hogy a fortnite-nak utananezzek,hogy melyik windowsokkal kompatibilis?
Felsorolod akompatibilis windowsokat.
-Uram,a felsoroltak kozott van az On gepen windows?
-Haat. Oooo.
-Nezzuk meg. Ugy latom ez windows xp. Ez sajnos nem szerepel a kompatibilis windowsok kozott.
Igy nem tudja a gepet arra a jatekra hasznalni.
Sok idő,mire rájössz,hogy ki az akinek egy jó tanáccsal tudsz segíteni.
A többieknek elég egy információ is,ahogy fentebb írták.
Bárhová is mész,ha emberekkel dolgozol,akkor ilyen helyzetek lesznek.
Ez egy megoldandó feladat.
Egyébként,ha van szimpatikus kollégád, vele beszélgess,hogy hogyan érdemes kezelni a nehéz eseteket.
Idővel sokkal könnyebb lesz.
"Én is ügyfelekkel foglalkozom, de még csak mutatóban se találkoztam hasonlókkal."
Pedig elég gyakoriak, főleg számtech boltokban. Mikor legutóbb valami miatt be kellett ugranom, 2 öregember is húzta az idejüket, egyre idegesebb, türelmetlenebb formában. Nem értette meg mit mondanak neki, bármilyen egyszerűen magyarázták, illetve nem tudta elfogadni a valóságot.
Első eset: vállat vonnék, hogy ha jobban ért nálam, akkor minek hozta be ide? Miért nem oldotta meg ő otthon?
És ennyivel le is zárnám a témát, hogy ha úgy érzi nem értek hozzá, ne hagyja itt a gépet.
A másodiknál el kell mondani, mennyibe kerülne a javítás, és hozzátenni, hogy mennyiért kapna egy másik újat. És azt mondani, hogy döntse el ő, hogy melyiket választja. Véletlenül se mondj olyat, hogy szerinted melyik érné meg jobban. Ha olyan helyzetbe hozod, hogy neki kell döntenie a két megoldás között, akkor kikerülöd az ilyen helyzetet (legalábbis remélem).
Egyébként szerintem ha jobb emberismerő leszel, mire odaér az ajtótól a pultodhoz, már ki fogod szúrni, ha bunkó, és akkor lelkileg felvértezed magad ellene. Ilyenkor a lehető legkevesebbet beszélj, és ne legyen érzelem az arcodon.
első: A fortnite nem támogatja ezt az alaplapot, processzort, videokártyát, operációs rendszert ezért nem indul el rajta.
második: 60e lesz a kijelzőcsere. Készpénzzel vagy kártyával szeretne fizetni?
amúgy meg türelemmel kell hozzájuk állni, nem érthet mindenki mindenhez.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!