Kezdőoldal » Emberek » Munkahely, kollégák » Telefonos ügyfélszolgálatos...

Telefonos ügyfélszolgálatos munkát hogy lehet kibírni?

Figyelt kérdés

Egy nagy magánklinika ügyfélszolgálatán dolgozom kb. 2 hónapja, de már teljesen kikészültem tőle. Alapvetően barátságos természetem volt mindig is, de mióta itt dolgozom, undorodni kezdtem az emberektől.

Szeretném még néhány hónapig kibírni, de úgy érzem, képtelen vagyok tovább tolerálni a bunkó, primitív embereket. Hogy lehetne ezen átlendülni? Nektek hogy sikerült?



2021. jún. 20. 15:19
1 2 3
 11/26 anonim ***** válasza:
84%
Talán annyi, hogy ne akard annyira megoldani a problémájukat. Te elmondod, mit tartalmaz a csomagja, elmondod, milyen vizsgálatokat lehet végezni, mikorra tudsz időpontot adni. Neki ez nem jó? Őszintén sajnálod. És magadban hozzáteszed: akkor keressen másik céget magának.
2021. jún. 20. 16:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/26 anonim ***** válasza:
82%

Figyelj, szerintem ez nem egy rossz munka.


Dolgoztam gyárakban, ha ott tudnád mi van... Ott nem csak lelkileg készülsz ki, hanem fizikailag is, mert annyira elfáradsz, állandóan izomlázad lesz.


A főnökök nem emberként néznek rád, van 100 főnököd kb mindenki a főnököd ott, mindenki osztja azt észt, és még sorolhatnám. Ez ahhoz képest jó munka.

2021. jún. 20. 16:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/26 anonim ***** válasza:
100%

Ha nem bírod, hagyd ott.

Ha mégis maradnál: türelmesnek kell lenned, még ha nehéz is.

Tudod, sok embernek nincs otthon internete, vagy nem tudja használni. Ez van.


Én futár voltam, de mégis 2 percenéként csörgött a telefonom.

- haló, mikor ér ide? (haló, ki vagy, hova várod a cuccod?? nem vagyok jós)

- haló, kaptam egy sms-t, hogy 7-10 óra között ér ide, de én este 6 után érek haza, úgy is jó? (nem, nem jó. Ha jó lenne, akkor az lenne hogy 17-20 között..)

- haló, kaptam egy értesítőt, de nem tudom mit rendeltem. meg tudná mondani, mit rendeltem? (ki vagy, honnan hívsz, szerinted én tudni fogom mit rendeltél??)

és lehetne még folytatni a listát, hogy 1 órán belül - miközben engem nem a telefonálásért fizetnek - mennyi hülye kérdés és értetlenkedés talál meg az ügyfelektől.


Ilyen ez a popszakma. Vagy megpróbálsz még ennél is türelmesebb lenni és valahogy megérteni az embereket és segíteni akik nem tudnak felmenni a weboldalra és ha időd engedi elmagyarázni nekik hogyan működnek a dolgok, vagy keress olyan munkát, ahol nem kell ilyenekkel foglalkozni. Bár ha gyárba mész összeszerelőnek, még ott is kell magyarázni és ott még több egyszerűbb észjárású emberekkel fogsz találkozni (tiszt. a kiv.).


mondok példákat a sajátomból:

- haló, ide tudja hozni a munkahelyre?

- sajnálom, az kiesik a körömből, nem tudok oda menni.

- de én oda akarom hozatni!!!

- kérem ha legközelebb rendel, ne a lakcímét adja meg, hanem azt, ahol hétköznap tartózkodni tetszik. Vagy kérje csomagpontra ahol munka után át tudja venni.

- de miért nem tudja idehozni?!

- mert messze van és nem az én körömhöz tartozik.

- de mikor tudnám átvenni akkor?

- akkor, ha a munkahelyére rendeli, vagy átvételi pontra.

- de semmiképp nem tudja idehozni?

- nem, nem tudom odahozni.


És ezalatt a beszélgetés alatt 3 címet le is adok, mert nem csak telefonálnom kell. :D De türelem-türelem-türelem.


- haló, kártyával akarok majd fizetni

- jó napot, a feladó sajnos csak KP-ban kérte az átvételt

- de én kártyával akarok

- sajnálom, ezt a csomagot csak készpénzzel tudja átvenni

- de hát 21. század!!!

- sajnálom, ezt a csomagot csak készpénzzel tudja kifizetni

- a múlt heti csomagomnál bezzeg tudtam kártyázni!!

- igen, mert az egy másik feladótól jött, aki behúzta a kártyás fizetési opciót is. Ezt a csomagot viszont csak KP-ban tudja.

- hát nincs magánál az a gépizé?

- van terminál, de a csomagot csak készpénzzel tudja rendezni...


És csak mondod, mondod, mondod. Tojj rá magasról ha neki áll feljebb, gondolj arra, hogy te egy hatalmas, nyugodt óceán vagy, akit nem lehet felháborítani. Tudod, hogy neked van igazad. Kész, pont.


Te esetedben:

- haló, időpontot akarok kérni

- jó napot kívánok, először is fáradjon át a háziorvosához és kérjen beutalót a vizsgálathoz, ezután tudok időpontot adni önnek.

- de nekem nem kell beutaló, csak egy időpont!!

- de beutaló nélkül nem adhatok időpontot.

- bezzeg a múltkori kolegina nem kért beutalót, hanem máris adott időpontot!

- nézem uram.. igen, az egy olyan vizsgálat volt, ami nem beutalóköteles.

- akkor most miért nem tud csak időpontot adni?!

- mert ehhez a vizsgálathoz beutaló szükséges.


És innentől kezdve kiabálhatja a telefonban azt is, hogy ő a dalai láma, te akkor is nyugodtan, ugyanabban az hangnemben és ugyanabban a beszédtempóban ismételd: "a-zért, mert ez be-u-ta-ló kö-te-les" utána vagdalózhat, a követetkező válaszod ismét az, hogy "a-zért, mert ez be-u-ta-ló kö-te-les". Előbb utóbb hidd el, rá fog unni, és úgy fogtok elköszönni a telefonban, hogy "jó, akkor átmegyek a háziorvoshoz! b*ssza meg, viszont hallásra, majd délután hívom újra időpontért!"

Feladat elvégezve.

2021. jún. 20. 18:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/26 anonim ***** válasza:
Medicover ügyfélszolgálaton dolgozol?
2021. jún. 20. 18:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/26 A kérdező kommentje:
Ezeknek az embereknek van internetük, csak életképtelenek/lusták/igénytelenek. Az nem baj, ha valamit el kell magyarázni,(akár többször is), ha normális hangnemben kérdeznek. De nem tudom, mire fel engedik meg maguknak ezt a stílust, amivel szólnak az ügyintézőkhöz (akik amúgy nekik próbálnának segíteni). És valahogy mindig csak a magyar ügyfelektől kapjuk ezt. Felüdülés, amikor angol vagy német vonalon csörögnek be, azokon mindig rugalmasabb az ügyintézés. Sok embert szívesen megnéznék, hogy vajon mit tett le az asztalra, hogy így szólhat másokhoz.
2021. jún. 20. 19:36
 16/26 A kérdező kommentje:
#12, igen, egyébként ez a másik oldal, hogy örülök, hogy akkor kaptam munkát, amikor sokan állás nélkül vannak még mindig. Ezért is szeretnék még kitartani, legalább néhány hónapig, de már egyre jobban megvisel, alig tudok enni, aludni, feszült vagyok stb.
2021. jún. 20. 19:39
 17/26 anonim ***** válasza:

Mert magadra veszed.

Ezt tanulni kell, hogy ne hasson rád a másik ember hangulata, stílusa. Azt mondta? Nagy kaland, attól te még megkapod a fizetésedet. És azért ülsz ott, nem?

És nem kell nagyon segítőkésznek lenni. Elmondod, mik a lehetőségei, adsz időpontot és kész. Ha semmi se jó neki, vagy értetlen, akkor megmondod, hogy te ezt tudod csinálni, mást nem. Ne menj bele magyarázatba, hogy ehhez a vizsgálathoz miért kell beutaló, a másikhoz meg miért nem kellett. Neked ezt adták utasításba, te eszerint tudsz adni vagy nem adni időpontot. Miért? Nem tudod, te beosztott vagy.

2021. jún. 20. 19:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/26 Bratilla ***** válasza:
100%

Nővérem is dolgozott ügyfélszolgálaton, 4 hónapig bírta, de addigra már minden baja volt. A sors fintora, hogy azóta visszakerült szintén egy telefonos ügyfélszolgálatos pozícióba, viszont nem magyar vonalon, és ugyanezt tapasztalta, hogy sokkal másabb. Itthon nincs még meg annak a kultúrája, hogy normálisak legyünk az operátorokkal (meg úgy általában egymással). Sokan azt hiszik, érettségivel ülnek ott az emberek, miközben náluk is diploma + legalább két nyelvvizsga (aktív tárgyalóképes nyelvtudással) volt a legalapvetőbb elvárás.


A lényeg, hogy ne hagyd, hogy rámenjen az egészséged. Nővéreméket sokszor pisilni sem engedték ki, mert volt még éppen 40 várakozó hívás. Plusz a stressz is megtette a hatását, elég sokat fájt a hasa abban az időben, és ő sem tudott rendesen aludni. Ne vedd túl komolyan az ügyfelek problémáit se, mert a te életedre ezek nincsenek hatással. Idegen emberek, nem kell irántuk semmit érezni. Ha rossz vizsgálatra megy el, mert nem nézett utána, hát így járt, legközelebb majd odafigyel.

2021. jún. 20. 20:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/26 Bratilla ***** válasza:
100%

Én is hasonló munkakörben dolgozom, bár nem magánklinikán, de hozzánk is betelefonálnak pl. PCR tesztek miatt. Benyögi, hogy mikor utazik, és várja, hogy akkor majd én kiszámoljam, hogy mikor csináltassa meg. Biztos nem fogom. Elmondom az elkészülési időt, aztán szépen döntse el. Te se legyél szívbajos, nem kell úgy ugrálni, ahogy fütyülnek, mert úgysem lesz nekik soha elég.

Másik kedvencem, amikor betelefonál, hogy van-e ekkor meg akkor időpont, mondom, hogy igen, van. Jó, akkor ő jön, és már le is tette a telefont. Mondom ok, de amúgy ki vagy...? Ilyenkor az elején még visszahívtam, elmondtam, hogy adatlap nélkül nem tudunk időpontot lefoglalni. Most már nem izgatom magam miatta, ha ilyen sötét paraszt, akkor így járt, nem lesz neki semmi lefoglalva.

Sokan azt hiszik, hogy egy naptár van előttünk, aztán csak beírunk, kihúzunk időpontokat. El sem tudják képzelni, hogy milyen összetett alkalmazásrendszereket használunk.


Ezek az ügyfélszolgálatos, SSC-s munkák ilyenek sajnos. Mindig nehéz, ha emberekkel kell foglalkozni, de meg lehet szokni. Vedd lazán, és akkor nem lesz baj. Én ha elrontottam valamit, az mindig azért volt, mert hívás közben bunkóztak, türelmetlenkedtek velem. Emiatt bűntudatom sem volt utána, legalább kölcsönösen okoztunk egymásnak néhány sz.r percet. :D Szóval csak nyugi, ez is egy munka, nem kell túl komolyan venni. A legrosszabb, ami történhet, hogy kirúgnak, de szerintem sok recepciósnak, ügyfélszolgálatosnak az is megváltás szokott lenni. :D

2021. jún. 20. 20:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/26 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen a válaszokat! :)


#14, nem ott, ez a hely nem is Budapesten van, de nyilvánosan nem szeretném megnevezni.

2021. jún. 21. 06:17
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!