Hogy tudnám finoman elutasítani a klienseket akikkel nem akarok többet foglalkozni?
Én elvállalnám őket is, akármilyen kiállhatatlanok, az ő pénzük is ugyanannyit ér.
Ha le akarod őket építeni, akkor mindenképp eljön a nyílt konfrontáció ideje előbb-utóbb. Pontosan azért amit írtál, egy idő után gyanús lesz hogy soha nem érsz rá. Az meg gyorsan terjed ha valaki ilyen lerázós, megbízhatatlannak és bunkónak bélyegzik. Én inkább tűrném és örülnék hogy van munkám bőven.
Akkor a kérdés a következő, fizet a kuncsaft normálisan? Időre érkezik? Akkor ki kell szolgálni.
Neked nem szeretni kell a klienset hanem kiszolgálni.
Szerintem kamuzhatod, hogy teltházas vagy, ez nem olyan hihetetlen. Egy idő után megunják a próbálkozást.
Az elviselhető barátnőjüknek meg azért adtál időpontot, mert onnan pont visszamondta valaki.
Vagy, ha tényleg elég sok kliensed van, akkor a barátnő se kapjon időpontot.
Amúgy pontosan mitől elviselhetetnek?
Ezt sajnos nem lehet úgy megoldani, hogy ne kelljen konfrontálódnod, és mégis te legyél a jófej.
Mi a probléma ezekkel az ügyfelekkel? Ha csak egyszerűen nem szimpatikusak, azt le kell nyelni - minden szolgáltató szakma ilyen, ez nem a barátságról, meg a szimpátiáról szól. Ő fizet, te elvégzed a szolgáltatás, és viszlát.
Ha viszont tényleg elfogadhatatlan a viselkedésük, akkor erre hivatkozva le kell építeni őket, de ezt is neked kell megmondanod, különben rossz híred fog terjedni.
Az is segíthet, ha valahol a szalonban kihelyezel egy házirendet. Erre pl. fel lehet sorolni olyan dolgokat, hogy: 1. a kért szolgáltatást előre, az időpontfoglaláskor kell jelezni (pl. ne ott találja ki, hogy ő még ezt meg azt is akar). 2. Az időpontot a kérdéses napon már nem lehet lemondani, ha valaki ilyenkor nem jön el, akkor ki kell fizetnie a munkaidődet (ezzel pl. könnyű lekoptatni valakit, hacsak nem hajlandó kifizetni a lemondott időpontot is - egyébként nem kap következő időpontot. Ha valakinek így is oké, akkor az neked igazából nyereség valamilyen szinten). 3. A szalonban tilos hangoskodni, más vendégeket zavarni; 4. Csak bizonyos megadott időben lehet téged telefonon keresni stb, stb, stb.
A lényeg, hogy legyen egy szabályzatod, amire tudsz hivatkozni, hogy látod, én előre mondtam, hogy ezek a szabályok, te nem tartottad be ezeket, szóval így én nem tudlak téged kiszolgálni. Ha értelmesek a szabályaid, akkor a normális ügyfeleidnek ezzel nem lesz problémája. Ha olyan viselkedése zavar, amit nem lehet ilyen szabály-szerűen megfogalmazni, akkor sajnos vagy le kell nyelned, hogy nem minden ügyféllel kellemes a munka (ez minden egyes munkahelyen így van), vagy válassz másik hivatást, ahol nem kell ennyire közeli kapcsolatba kerülnöd ügyfelekkel.
Némelyik ember nagyon gusztustalan, mosdatlan, de manikűrre persze jönne.
Aztán pedig a pletykások, tőlük inkább semmi nem kell.
Ha tényleg nagyon ápolatlanok, esetleg felszámolhatsz pénzt a tisztításért is.
Pl. ha konkrétan koszos kézzel jönne hozzám valaki manikürre, annak finoman jelezném, hogy csak higiénikus kézen lehet elvégezni a manikürt, ezért most be fogom áztatni a kezét, fertőtleníteni, stb. viszont mivel az ezekhez használt szerek is pénzbe kerülnek (plusz ugye az én időm), ezért ezért felszámolok 500 Ft-ot (én fel is venném az árlistára). Aztán el lehet mondani, hogy ha ezért nem akar fizetni, akkor otthon is meg lehet csinálni. Ha nem akarja, akkor meg fizesse ki, mert te koszos kézen nem csinálsz manikürt. Koszos ruhával meg lehet tagadni a kiszolgálást, hivatkozva arra, hogy neked muszáj higiéniai előírásokat betartani, ezért pl. munkás ruhában nem tudsz valakit kiszolgálni. Nyilván ez nem megoldás arra, akinek a keze, ruhája tiszta, de mondjuk erős testszaggal jön be. És kicsit rizikós is, hiszen ezt sokan megalázónak érezhetik.
A pletykássággal sajnos nem nagyon lehet mit kezdeni, sokan még el is várják a manikűröstől/kozmetikustól, hogy pletykáljon. Az egyetlen, amit ezzel tenni tudsz, hogy nem veszel részt ebben, ha másokról mesél, akkor csak tőmondatokban reagálsz, illetve ha kérdez tőled, akkor akár vicceskedve is lehet azt mondani, hogy a manikűrös kicsit olyan mint egy orvos, sokan azért járnak hozzád, mert beszélgetnek veled, és te ezzel semmiképpen nem akarsz visszaélni úgy, hogy kiteregeted a titkaikat. Ha valaki ez után is faggat, az elég ok arra, hogy megkérd, hogy ne jöjjön többet, mert nem tudod felelősségteljesen végezni így a munkád (aminek része a bizalom, és hogy nem adod ki a többi ügyfeled bizalmas infóit). Szar helyzet, elhiszem és sok sikert!
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!