Elmondaná valaki hozzáértő, hogy hogyan működik pontosan ez a neten terjedő, aloeverás meló?
Sok embert látok a Facebook-on posztolni ezekről az aloe verás cuccokról (vannak, akik más termékekről), és hirdetik, hogy milyen sikeresek, meg mennyi pénzt keresnek vele. Engem is próbáltak már megkörnyékezni, de egyelőre nem mentem bele, mert úgy látom, hogy olyanok, mint jehova tanúi - ha egyszer szóba állok velük, tuti nem hagynak békén többet (tisztelet a kivételnek).
Szóval lenne valaki, aki KÖTÖTTSÉGEKTŐL MENTESEN elmagyarázná, hogy mi is ez pontosan? Én ilyen piramisjátéknak látom, hogy minél több embert építek magam "alá", annál több a hasznom. Vagy rosszul gondolom?
Nos, nem tudom, nálam érzés vagy információ alapú-e a döntésem, de elmondom, mit szűrtem le az eddig megtudottak alapján.
Ez egy üzletkötői munka, amely az online felületet használja marketing céljául. A dolgozóit (üzletkötőit) úgy motiválja (a nagyobb pénz mellett), mint a katonaság vagy a rendőrség: a teljesítmény növekedésével elérhet bizonyos "rangokat". Ez a legtöbb embert motiválja, hiszen ad1: alapból tartozik egy olyan csoporthoz, amiből a legtöbben kívülállók; ad2: ezen a csoporton belül is tud feljebb lépni, és a többiek felnézhetnek rá. Ez a dolog egyébként nem rossz, sőt - nagyon sok dolgozó ember vallja, hogy a több pénz mellett az elismerés a legszámottevőbb tényező egy munkahelyen. Ha ezt megkapod elégedettséggel tölt el.
De kanyarodjunk vissza ahhoz, hogy gyakorlatilag egy üzletkötői munkakörről beszélünk. Ez egy sokrétű, rengeteg tényezőből összeálló munkakör. Először is, vagy már meglévő vevőkörödnek kell lenni, vagy pedig ki kell azt alakítani, ami rengeteg idő. A legjobb megoldás, ha te is kipróbálod az adott terméket, amit el akarsz adni, hiszen úgy el tudod mondani (adott esetben akár fizikailag is meg tudod mutatni), hogy miért jó az, amit el akarsz adni. Ebbe ugyebár akkor bele kell fektetni, és már ott tartunk, hogy idő- és pénzigényes a történet.
Kell még hozzá jó kommunikációs készség, hiszen ha csak odadobod, hogy "nesze, jó a bőrnek", akkor vajmi kevés az esélyed, hogy eladd. Az egész üzletkötői vénából talán ez az egy, ami rám is jellemző.
Na most, ugyebár online marketinget veszünk alapul, tehát a termék(ek)et ott kell reklámoznom. Ehhez online felületen (facebook, esetleg instagram vagy twitter) nagyon sok ismerőssel/követővel kell rendelkeznem, akikhez ráadásul el is kell juttatnom a mondandómat - ismert, hogy a közösségi oldalaknak van egy motorja, ami generálja azt, hogy a faladon mi fog megjelenni. Ebbe most ne menjünk bele részletesen, legyen elég annyi, hogy nem sokat posztolok, így kevesebb eséllyel jelenek meg másoknál.
Mindemellett jó, ha vannak személyes ismerősök, haverok, barátok, akiknek tudsz eladni a termékből, hiszen ők akkor tovább adják a tapasztalataikat (a negatív reklám is reklám!), és máris bővülhet a vevőköröd.
Summa summarum: van egy termék, amit el kell adnod sokszor idegeneknek, nincs meghatározva a vevőkör, azt neked kell kialakítani; viszont a piaci szegmens (ahogy azt fentebb is írták) elég korlátozott, mert nem olyan javakról beszélünk, amik az egész társadalmat célozzák meg.
Mint írtam, zárkózottabb jellem vagyok, kevés baráttal és ismerőssel, aki inkább antiszociális jellem (bírom én az emberek társaságát, csak nem túl sokáig:D). Ebből következik, hogy ez a munka nem való nekem.
A válaszodat meg fölfelé pontozom, mert igenis hasznos, a témába vág, ráadásul remek gondolkodásra vall.
Az MLM lehet jó is, de a legtöbb nem jó, a legtöbb belépőnek veszteséges, nincs mögötte olyan termék, érték, ami önmagában is megállja a helyét.
Az Avon azért működőképes, mert a termékek jók, nem egy szűk réteget szólít meg, olyat kínál, amit amúgy is használnak.
Az aloe biznisz és társai nem ilyenek.
@kérdező
"Az aloe vera nem érdekel, csak a benne rejlő pénz"
Ez esetben talán érdemes még rászánni egy kis időt, hogy jobban megismerd ezt a rendszert. Pénz van benne bőven, csak okosan kell csinálni.
Egy pillanatra felejtsünk el mindent, amit eddig hallottunk és menjünk vissza az alapokhoz. Az MLM egy kereskedelmi forma, ami abban tér el a hagyományostól, hogy a (gyártó+reklám) -- (nagyker+reklám) -- (kisker+reklám) -- vásárló láncból kiiktatja a nagykert, a kiskert és a reklámot. Ezeknek a költségeit szétosztja a rendszer tagjai között. Kb ennyi lenne a lényege. Az, hogy innen tovább hogyan működik, azt minden MLM cég maga határozza meg. Nagyon sok ilyen cég létezik, mindegyik kicsit másképp működik.
Namármost, ha valaki (mondjuk te), szeretnél egy részt ebből a tortából, akkor nem árt megvizsgálni több ilyen céget és azt választani, ami neked legjobban megfelel.
Fontos figyelembe venni 3 szabályt:
1.keress olyan embereket ettől a cégtől, akik ezzel komolyan foglalkoznak. Beszélgess el velük, (esetleg menj el egy rendezvényre), kérd meg, hogy mutassák meg a banki kivonatot a jutalékukról. Ha nem hajlandóak, akkor rögtön ott kell hagyni őket. (Nem biztos, hogy emiatt az egész céget ki kell zárni a listáról, cégen belük is vannak különböző emberek)
2.Ha fizetni kell bármiért, akkor csak olyasmiért fizess, amiért kapsz is valami kézzel foghatót, amire szükséged van. Pl. sok cégnél van beiratkozási / tagsági díj. Ekkor is tovább kell állni. (Itt fennáll a veszélye a piramisjátéknak, de nem biztos)
3.Csak olyan terméket vásárolj, amit amúgy is megvennél, csak máshonnan ugyanilyen árban. Ha nincs szükséged rájuk, akkor másnak sem fogod tudni ajánlani. Akkor ne foglalkozz vele. Csak akkor vágj bele ebbe az egészbe, ha akkor is megvennéd azokat a terméket, ha nem kecsegtetne semmilyen jövedelemmel. Így nem is bukhatsz rajta.
Ha ez a három feltétel bármelyike nem teljesül, akkor tovább kell lépni.
4. :) Csak hosszú távon érdemes gondolkodni (5-10-15 év). Ez is egy vállalkozás, mint az összes többi. Az elején sokat kell dolgozni, a munka csak késleltetve hozza meg a nyereséget. Ha végignézed az előző 3 pontot, akkor láthatod, hogy gyakorlatilag elindíthatsz egy saját vállalkozást kockázat és tőke nélkül. Ugyanúgy, mint a hagyományos vállalkozások esetében, itt is szinte BÁRKI meggazdagodhat, viszont MINDENKI nem fog. Csak azok, akik komolyan veszik, hosszú távra terveznek és keményen dolgoznak.
Visszatérve az online részhez. Nagyon sok MLM cég létezik, mégis legtöbbről sosem hallani a facebookon. Nekik ez a stratégiájuk, nem harsányak, az emberek kis csoportokban, személyesen dolgoznak.
Amelyik online is dolgozik, ott is a facebook csak az ismerkedésre szolgál, utána személyesen kell folytatni.
Sok MLM cég egyáltalán nem szabja meg, hogy hogyan végzed a munkádat. Rád van bízva, te kell kialakíts egy stratégiát, hogy hogyan népszerűsíted a céget/termékeket. Igen, népszerűsíteni. Nem terméket eladni. Legtöbben itt buknak el, mert azt hiszik, hogy termékeket kell árulni. Ez rövid távú gondolkozásra vall, az ilyenek mindent megtesznek a gyors pénz érdekében, az ilyenek miatt ilyen jelenleg az MLM megítélése.
Aki hosszútávon gondolkozik, az hálózatot épít és soha nem árul terméket. Arra törekszik, hogy az emberek elégedettek legyenek, hiszen csak így fog fejlődni a vállalkozása. (Pont úgy, mint minden hagyományos vállalkozás)
Na, ez elég hosszúra sikerült :) A lényege az lenne, hogy ha valaki vállalkozást szeretne indítani, de nincs ötlete és/vagy tőkéje, akkor az MLM egy jó alternatíva lehet. Viszont mindent alaposan meg kell vizsgálni, mielőtt belevágna valaki (mint a hagyományos vállalkozások esetén is)
Az aloe féle MLM piramis alapon működik, vagyis a legalsó szinten lévőknek, akik később csatlakoztak, már közel sem jövedelmez annyit, mint a legfelső szinteken, akik korábban csatlakoztak be, sőt, lehet, hogy az új csatlakozóknak már inkább veszteséges.
A termék nem olyan, amit amúgy is megveszel. Nem mindenki használja, és olyat is tudok, aki speciel pont érzékeny az aloéra, nekik pedig nem kínál alternatívát egy ilyen cég.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!