Melyik város jobb? Miskolc vagy Debrecen?
Szerintem Miskolc.
Miskolc sokkal barátságosabb, szebb, hegyesebb. A lakosság valóban ilyen is olyan is, de egy 150ezres város...
41: most néztem: Teljes népesség: 150 695 fő (2021. jan. 1.)
Tehát nem 50, hanem 70 ezren költöztek el abból a nagyszerű városból...
(Hajdan 220 ezres volt, az volt a második legnagyobb Magyarországon. Már Szeged is nagyobb!)
43 - Miskolc zülléséhez semmi köze a "fidesz-maffiának"!
Akkor, amikor eladták a vasművet a Kassai asgyárnak, akkor és ott kezdődött a város agonizálása! Csak a hülye nem tudta, hogy a konkurens azért veszi meg, hogy azt amint lehet bezárhassa és széthordhassa!
Kassát nem a "fidesz maffia" mosta ki a szarból, hanem az ottani városvezetés emelte ki! Miskolc vele szemben is alul maradt!
És lassan már Nyíregyháza is le fogja körözni...
Miskolcnak nem volt igazi gazdája, okos városvezetése, miközben pl. Nyíregyházát Csabainé vezetésével anno nagyvárossá alakították!
Debrecen már más kávéház: időben léptek a repülőtér fejlesztésével, és ezzel kategóriát léptek.
"Ennek megfelelően az ország érdekeivel és egyben Debrecen lakosságának érdekeivel is szemben aránytalanul több gyárberuházást vittek Debrecenbe mint bárhova máshova kelet-Magyarországon és mint amennyit a város kezelni tudna." - Ez mekkora baromság!
A National Instruments és a rengeteg egyéb üzem, gyár nehogy azt hidd már, hogy "a fideszmaffia fő mutyizósa Kósalali" két szép szeméért ment Debrecenbe! A BMW 50 helyszín közül választotta végül Debrecent (Miskolc is a lehetséges helyszínek közt volt, ugyanúgy mint Kassa, Kolozsvár, Krakkó stb. stb.) A BMW nem az a pitiáner kókler cég, amit egy pár fidesznyik el tud téríteni: ők elmondták az elvárásokat, minden lehetséges helyszínt megvizsgáltak - ez 2 évig tartott! Ezután döntöttek úgy, hogy Debrecen lesz a helyszín! Mondhatsz amit akarsz, a tényekkel szemben csak vergődni lehet. És a CATL beruházást sem a fidesz szabadította Debrecenre, hanem azt már a BMW hozta oda, mint szerződött partnerét! És persze a CATL meg hozta a dél-koreai katódgyárat, az meg a szeparátor gyárat. Ezek meg a logisztikai cégeket.
Nem árulok el nagy titkot, de lesz még pár újabb bejelentés.
Igen, ezek hatalmas léptékű beruházások és Debrecenben most az a legnagyobb feladat, hogy 2 év alatt ennek az örült tempónak meg tudjon felelni infrastrukturálisan.
(ha Pécs anno nem elherdálja az EKF pénzeiket, hanem rendbe teszi a repülőterét, akkor lehet hogy a BMW oda ment volna - de ezt már soha nem fogjuk megtudni).
Igen, Debrecenben nagyon magasak az árak: drága város. De ha nem lenne fizetőképes kereslet, akkor nem lennének magas árak sem... Lehet, hogy te nem tudod megfizetni Debrecent, de rengetegen meg igen.
A kérdés az volt: melyik a jobb város?
Nyugodtan hidd azt, hogy Miskolc. Nincs jelentősége...
Már nincs.
#47 - "Csak szólok, hogy a repteret is csak tök véletlenül nem adta el Kósalali valami szélhámos török cégnek még az elején, és akkor menten nem itt tartanának a dolgok." - De nem adta el!!! Volt akkor is több befektető (kínai is, akik aztán a szombathelyieket hülyítette meg egy Porpácra építendő szuper reptérrel) - de nem adta el, és nem is akarta. Az üzemeltetői jogról volt szó, de még szándéknyilatkozatig sem jutott el a dolog! Ellenben jött a Xanga, egy debreceni befektető cég, ők vették át a repteret, és indították meg a nemzetközi menetrend szerinti forgalmat. Tavaly a Magyar Állam lett a fő részvényes (a városnak is maradt tulajdona és a Xangának is!) mert olyan fejlesztések kellenek, amit még a Xanga sem tud finanszírozni.
"Egy rakás véletlen meg fideszmutyi vezetett oda, hogy Debrecen aránytalanul jobban fejlődik minden más keleti városnál." - Véletlenek pedig nincsenek!!!
A Financial Timesben több cikk foglalkozott már Debrecennel, sőt befektetési listákra is felkerül náluk. Azok nem fizetett reklámok voltak, mert azt nem tudták volna kifizetni! Ha valaki, akkor a FT aztán nem vádolható meg fidesz-nyalással...
Inkább azon kéne elgondolkozni, hogy miért nincs a többi magyar nagyvárosnak évtizedre előre megtervezett gazdasági stratégiája? Hogy akarnak úgy a nemzetközi keringésbe bekerülni, ha önállóan nem jelennek meg sehol, ha nincs előre készen városi tulajdonú összeközművesített befektetési területe, ha nincs "A" osztályos kész, de üres irodaháza, nincs exkluzív lakáskínálata, nincs olyan nyelvi oktatási intézményei, ahova a befektetők gyerekei járhatnak (ha odamennének) - és hosszan sorolhatnám.
Qurva jó lenne az országnak, ha a magyar városok hasonló adottságokkal tolonganának a különböző nemzetközi befektetési piacon, vásárokon! De nincsenek ott! Üres "ipari parknak" kinevezett legelőkkel nem lehet komoly partnerrel tárgyalóasztalhoz ülni! Miskolcnak iszonyú nehéz már Kassa, Nyíregyháza, Debrecen mellett megerősödnie! Mindhárom város nagyon jó példát jelenthetnének Miskolcnak!
Annyit azonban el kell ismerni - talán most kezd kialakulni valami, kezdi megtalálni/kitalálni Miskolc önmagát! Nem régen voltam ott 3 napig, és értek kellemes meglepetések (is)! Kezdi felfedezni az idegenforgalomban lévő lehetőségeket, és kezdi kiaknázni az egyedülállóan szuper környezeti előnyeit! Van lemaradása rendesen, de az út, amin láthatóan elindult, az dicséretes!
De jelenleg - még - nem azonos kategória Debrecen és Miskolc.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!