A manuális sebességváltó miért lett egyik mércéje az autós vagánykodásnak?
Addig értem hogy az automata váltóhoz képest persze ezt meg kell tanulni, míg az automatán ugye semmit nem kell tanulni.
De sok millió ember vezet manuális váltós kocsit, szóval kicsit olyan mintha azzal vagánykodna valaki hogy tud írni és olvasni.
És akik automata váltós vagy full elektromos kocsival járnak azok felé gyakran van olyan lesajnáló hozzáállás, hogy hát az nem is igazi autózás, meg nőies, b*zis stb.
Mikor elektromos kocsira váltottam, nekem kifejezetten felszabadító érzés volt hogy soha többé az életben nem kell kuplungot és sebességváltót használnom. Ennyivel kevesebb dologra kell figyelni és több figyelem jut a vezetési élményre.
Hozzá tartozik a vezetés élményéhez, de ez nem döntő szempont számomra.
Plusz az sem mindegy milyen az a váltó+kuplung.
A kis régi f-es opel astránkban imádom a váltót és kuplungot, leginkább azért járok azzal, a toyotákban nekem nem tetszik a váltó, nehéz 1esbe rakni, sokszor hármasba sikerül, szerencsére úgy is elindul ügyes kuplung játékkal(a kuplung viszont nagyon jó benne), csak ugye nem optimális a motornak.
Haverom Renaultjában meg borzalom a kuplung. 100 méter alatt 2x lefulladtam vele.
Ha nekem is olyan lenne akkor inkább autómata
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!