Nekem az oktatóm annak idején azt tanította, hogy dízel esetén az egyes (normál körülmények között) csak arra van, hogy megmozdítsuk az autót és máris lehet rakni a kettest.
Benzines autóm van, de ott sohasem váltom el azonnal, ésszerűen meghúzatom.
Logikusan ezt a nyomaték indokolja.
2017. máj. 28. 13:29
Hasznos számodra ez a válasz?
2/9 crudy válasza:
Ez minden autónál más. Attól függ h milyen az áttétel. Igen egy dízelnél az egyes elindulásra van, egy pl lamborghini 100nál kapcsol fel kettesbe. Ha forgatod 4000ig annak semmi értelme de jobban gyorsul, Ha 1500nál felváltasz nem fogja bírni a kettest.
2017. máj. 28. 13:51
Hasznos számodra ez a válasz?
3/9 anonim válasza:
Egyszerűen mindig 1800 és 3000 között tartom a fordulatszámot. (Dízelnél mondjuk 1500-2500)
2017. máj. 28. 13:51
Hasznos számodra ez a válasz?
4/9 anonim válasza:
Akinek van érzéke a kocsikhoz meg a vezetéshez,az úgy is tudja.
Ez függ attól is,hogy mennyire van megterhelve az autó,emelkedőn,lejtőn vagy vízszintes helyen indulunk e,dízel vagy benzines,milyen erős a motor...
Én általában közepes fordulatnál váltok.
2017. máj. 28. 14:01
Hasznos számodra ez a válasz?
5/9 anonim válasza:
hát ha sietek akkor az egyest is leforgatom a dízelen :D
2017. máj. 28. 15:24
Hasznos számodra ez a válasz?
6/9 anonim válasza:
Ki kell húzatni kicsit egyesben, ha nagyon hamar kettesbe tolod (rengetegen csinálják), nagyon érezhető, hogy nem bírja még a motor, jobban esne neki az 1es.
2017. máj. 28. 16:27
Hasznos számodra ez a válasz?
7/9 anonim válasza:
Nagyon helyzetfüggő. Én nem szeretem a tötymörögve indulást,meg a felesleges váltogatást, szóval városban ahol max az 50 -60,ott 1-es 30ig aztán 2-es 50-60 ig és egyből 5 ös és egyenletes gurulászás. Hogy ez jó vagy sem ,nem érdekel nálam bevált.Sokszor látom tükörbe hogy nem is indulok gyorsan de a mögöttem lévők fél utcával lemaradtak ,mert 20 nál 2 est rak 30 nál 3ast 40 -nél 4 est és a sok tornagyakorlat piszkosul lelassítja. Na akkor van a baj ha ilyen előttem van és látom ahogy rángatózik a kocsija minden váltásnál belassul aztán picit gyorsul ,megint belassul . .
Ha meg gyorsulni kell akkor persze kihuzatok minden fokozatot sorban.
2017. máj. 28. 17:36
Hasznos számodra ez a válasz?
8/9 anonim válasza:
Nincs minden esetre érvényes koreográfia. Függ az autótól, üzemanyag típusától, útviszonyoktól, stb. Aki érzi a vasat, az tudja, mikor tegye 2-be. Én pl enyhe lejtőn való induláskor ki is szoktam hagyni.
2017. máj. 28. 18:05
Hasznos számodra ez a válasz?
9/9 anonim válasza:
Én egy 1.6-os 100lovas benzinest vezetek, mindig úgy váltok, hogy a következő fokozat ne essen 2000 fordulat alá, ez a minimum. Ez fokozatonként változó, ki kell tapasztalni minden autónál. Így érzi jól magát, innen mindig van ereje. Érdemesebb kihúzatni az egyest, de ez nem azt jelenti, hogy több gázzal kell közlekedni, csak hagyni kipörögni. Ez a fogyasztásra is kedvező hatással van, mert a következő fokozat magasabb fordulatról indul, így több az ereje, kevesebb gáz kell a gyorsításhoz.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!