Az emberek miért szidják a MÁV-ot? Ez valami divat lett manapság?
Nem divat és nem csak manapság. Régóta bajok vannak a vasútnál, ad okot rá bőven az utasoknak, hogy szidják.
Például ott van a szolgáltatás színvonala. Az IC vonatok még aránylag élhetőek is. Télen van fűtés, nyáron, ha épp működik, van légkondi, a WC-k 80-85%-a használható is, takarítják a kocsikat. De a "mezei" másodosztályú vonatok, amin az utazóközönség nagyobb hányada közlekedik, minősíthetetlenek. Szakadt huzatú, összehugyozott kocsik, fűtés hol van, hol nincs, néha a világítás sem jön össze, az ablakokat vagy kinyitni, vagy bezárni nem lehet, légkondiról szó sincs, a WC-k állapota borzalmas - és ez nem holmi közép-baskíriai, szovjet időkből maradt szellemvasút, hanem kis hazánk MÁV-ja által a központinak mondható Keleti pályaudvarról induló sebesvonatokon is megtekinthetőek ezek a botrányos állapotok. Nagy dicsőség.
Ezért cserébe pedig elég sok pénzt kér a vasút. A jegyek és bérletek árai egyáltalán nincsenek összhangban a szolgáltatás színvonalával. Az utazási idők sok esetben nevetségesek, utastájékoztatás gyakorlatilag nincs (általában a vonaton utazó jegyvizsgáló tudja meg utoljára, miért és mennyit késik az adott járat), a késések állandóak, az állomások és megállóhelyek általános állapota ha lehet, még a vonatokénál is rosszabb.
Van tehát indok rá, hogy miért szidja az utas a MÁV-ot. És mivel már sokak számára elérhetőek egyéb alternatívák, ezért meg is teszi.
Manapság? Nem tudom eddig hol éltél, de mióta az eszemet tudom szidják.
Én is szidtam sokat, főleg mikor 10-ből 9 utazás el van szarva.
Kezdjük ott, hogy a gyorsvonati kocsik olyan ótvar retkesek, hogy utazás után lehet menni zuhanyozni, ruhát cserélni. Fűtés vagy nincs, vagy 50+ fokot csinálnak, világítás szintén vagy van vagy nincs. Az egész egy szarkupac. Mellette pontosságot hírből sem ismerik és a legkisebb hiba is több órás késést eredményez.
A másik ami legjobban zavar, hogy a színvonalhoz képest marha drága. Egy Nyíregyháza-Budapest útvonal oda-vissza összesen 10 ezer forint. Mindezek mellett te fizetsz pótjegyet, fizetsz helyjegyet, de a szolgáltatás cserébe nulla. Arról nem is beszélve, hogy vannak szakaszok ahol a kalauz is csak fegyveres "őrökkel" megy végig a vonaton, és mindenkit értesít hogy vigyázzunk mert zsebesek vannak a szomszéd kocsiban.
Vagy nézzük meg az állomásokat.
Nyíregyen mindig tele van hangoskodó romákkal. Budapesten a Nyugatiban leszállsz és azonnal jönnek kéregetni, meg az egész hely totálisan lepukkant. A közbenső megállókról ne is beszéljünk. Zugló megálló egy szeméttelep, Kőbánya-Kispest még a Balkánon is feltűnően visszamaradott lenne.
#9:
Hát kívül lehet tényleg szépek, de ami belül van, azt is rendben kellene tartani, és akkor talán mások is szívesen utaznának rajta.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!