Milyen az az ember, aki csak akciós termékeket vásárol mindenhol?
Nem csak magyarok szeretik a leárazást.
Németek is akik gazdagok pl. akciós árut vásárolnak inkább. Meg úgy mindenhol.
Kérdező, azért vásárolok akciósan, feltéve, ha az tényleg akciós, mert:
1. több pénzem marad másra / vagy ami megmarad, azt félre tudom tenni (ruházat, tartós háztartási eszközök)
2. ha az olyan termék, ami amúgy is fogy otthon, és nem megy tönkre, ha többet veszek (akár a jellegéből adódóan, mint pl. WC papír, akár azért, mert le tudom fagyasztani, pl. húsfélék), akkor később kell ismét vásárolnom belőle, ha akciós időszakban megveszem a nagyobb mennyiséget
3. vagy egyszerűen nekem nem éri meg több pénzt kiadni érte, és nem azért, mert esetleg ne tudnám megfizetni adott esetben, hanem mert nem ér annyit "teljes áron", nem olyan a minősége, a funkciója, hogy hajlandó legyek többet fizetni érte (pl. tárolós ülőkék)
Áru. Rövid U. És mint írtam, azért akciós, mert kell a hely az új készletnek. A boltok belekalkulálják, hogy inkább több dolgot rendelnek(pl. ruhából) minthogy kevesebbet. Az nekik nem jó, ha a vevő kinéz valamit, de nem tudják kiszolgálni az igényet, mert elfogyott a cucc. Rossz fényt vet rájuk, és buknak is rajta. Pont annyit, amennyi teljes áron elfogyna, lehetetlen rendelni, így elve számolnak vele, hogy egy részét csak akciósan lehet majd eladni. De még így is jobban járnak, mintha nem tudnák kiszolgálni a vevőket, plusz attól még, hogy akciós, ugyanúgy keresnek rajta, csak kevesebbet. Szóval nem azért akciós pl. egy ruha, mert csúnya és nem veszik, hanem azért mert eleve többet rendeltek belőle picit, mint amire számítani lehet, hogy elfogy teljes áron. De attól szezon elején a vevők még teljes áron viszik a nagy részét. Amit meg akciósan sem tudnak eladni, az megy az outletekbe, és ezek még mindig nem a hibás, hanem a kifutott ruhák.
Élelmiszereknél valóban van olyan, hogy azért akciós, mert közeli lejáratú, erre figyelni kell. De pl egy csokinál engem az nem zavar, ha holnap lejár, mert megeszem aznap. De nagy mennyiségben nyilván nem veszek ilyen terméket. A másik ok, amiért leakcióznak adott élelmiszereket, az a vevőcsalogatás. Pl. most az akciós csokimikulások. Most kezdődött csak a csokimiki szezon, úgyhogy azok nem közeli lejáratúak. Azért akciósak, hogy az emberek meglássák az újságban, emiatt bemenjenek az adot bevásárlóközpontba. És ha már ott vannak, akkor nyilván nem csak csokimikulást fognak vásárolni. Minden szezonnak megvannak ez ilyen vevőcsalogató termékei. És van ami egész évben üt. Pl. az üdítők közül szinte mindig mindenhol van márka ami épp akciós, és nem azért mert lejár, vagy mert nem finom, és nem veszik, hanem mert üdítőt mindig isznak az emberek, mindig harapnak az ilyen akciókra, emiatt bemennek, és ott vásárolnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!