Szerintetek miért jellemző, hogy üzletekben eladók, éttermekben személyzet- gyakran bunkó, nagyképű, lekezelő, nem kedves, nem udvarias és kézséges. -Magyarországon? Ha már nem tanították ezt meg nekik, a főnökeik miért nem várják el tőlük.
Éltem külföldön (AUsztria, Németország, Anglia) éppen ezért lep meg mindig újra és újra ez, ha belebotlok ilyenbe. Túl tudok rajta lépni, nevetek rajta de azért..
Persze, előfordul itt is kedves, és van üzletlánc, ahol ez észrevehetően elvárás), de leírhatnék több szitut az ellenkezőjére.
Én is sokszor tapasztalom ezt..
Nem értem sokan mit keresnek a vendéglátásban..
Nálunk a COOP ban már oda sem megyek a hús pulthoz,mert az ottani eladók,hát...
Dolgozztam vendéglátásban,nem is egy helyen,hát ne tudja meg senki a pincérek milyenek,amint megy az ételedért,te és a családod a fő téma..( nagyon durván tudják a jó arcukat mutatni)
Sajnos,több olyan helyen jártam,ahol bunkók voltak és nem értettem,hogy mit keresnek egyáltalán ott??
Vannak kivételek,vannak normálisak is csak nem olyan sok.
Mert irreálisan keveset keresnek egy vételenül hosszú és igen fárasztó (pakolás, folyamatos állás, hajlongás, vagy épp az anyagi felelősség terhe) munkáért. Ráadásul a vevők sokszor nagyon bunkók, türelmetlenek és lehetetlenek.
Engem is sokszor zavar az eladók hozzáállása, néha szóvá is teszem, de alapvetően megpróbálom magam beleélni a helyzetükbe.
23f
Akkor mégis mondok egy-két példát:
-férjemmel elmegyünk ebédelni, ritka pillanat, gyerekek mellett, fizetésnél "leszidják" hogy miért nem szólt előre hogy kártyával fog fizetni ??!- ha még a tartalomtól eltekintek, de ez a stílus?
-barátnővel kávé-süti, kiderül hogy nem lehet megvenni a sütiket hétfőn, mert ezek szombatiak, szomorkodunk mert beleéltük magunkat, mire pofákat vág, ahelyett hogy mondjuk felajánlaná az előtte lévő hűtőn kívüli friss péksütit, elmondva, ajánlva, hogy az milyen
-ma, nagy könyvesbolt, Libri, gyerekszakácskönyvet keresek, nem egyértelmű, hogy merre található, kérdésemre szintén pofavágás, nem szívesen segítés
Nem, ez nem tudható be annak hogy keveset keresnek, szerintem.
Én egyetem előtt dolgoztam pénztárosként strandon és nagyáruházban egyaránt.
Sok vendék azt hiszi,ha ő ott vásárol,akkor a személyzetet is "megvásárolja",tehát kedve szerint beszélhet velük.
Köszönni luxus sok embernek,a pénz ledobják eléd,mintha a ganét a tanyán és ha várni kell 5 másodpercet már ordítoznak veled.
Állandóan panaszkonak,hogy bezzeg évekkel ezelőtt mennyire olcsóbb volt minden és megfogadja,hogy soha nem jön vissza. Erre fel másnap ismét jön.
Mindenki 10 meg 20 ezressel fizet és ha megkérdezed,hogy tudna-e egy kis aprót adni,már elkezdenek pofákat vágni.
Az is a kedvencem,amikor nem köszön,csak bunkó módon odamondja:"Lesz két jegy" Utána arra se képes,hogy azt mondja:"köszönöm"
Kérdező,te minimálbérért,úgy hogy a vevők állandóan az agyadra mennek te elviselnéd ezeket hosszú távon? Mindenki belefáradna.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!