Hogy lehet facebookon sikeres eseményt szervezni?
Ezt hogy érted?
Nyilván úgy, hogy meglegyen hozzá a célközönség.
És hirdetni kb. mindenhol. Ismerősöket megosztásra kérni. Illetve pár száz forint a face hirdetés.
Ez jó kérdés. Amikor még én nekem kellett eseményeket szervezni, nehéz volt. Betettem az eseményt rengeteg csoportba, 3 ember jött el. Ugyanúgy volt amire egy sem.
Elég nehéz megoldani, hogy az ember eljusson odáig, hogy elolvassa az esemény leírását, ezért főképp a cím és az eeményhez tartozó fotó kell, hgy figyelemfelhívó legyen.
Az ilyen "Salsa", "kutyakirándulás" és társait meg se nyitom én sem, de én is azt veszem észre, hogy aminek valami nagyon érdekes neve van, arra ránézek.
Tudatában kell lenni annak, hogy nagyon sokan csak pörgetni járnak be a Facet, úgyhogy ez a legfontosabb, hogy ragadd meg a figyelmüket, mert már egy átlagos cím, amit ezer másik eseménynél is adtak már nem ragadja meg, pörgetnek tovább.
A leírásban meg próbálni kell elrejteni valami misztériumot, hogy valami majd a helyszínen iderül, meglepetés lesz, felcsigázni az embert, versenyeket meghirdetni ha lehet, tombolát, ha lehet, b ezek azok amik érdeklik az embereket.
Nagy általánosságban így:
1. Maga az esemény legyen jó és érdekes. Olyan, ami tényleg vonzó az embereknek.
2. Legyen olyan időpontban és helyszínen, amikor/ahova az emberek nagy része el tud menni rá. Mert könnyen elérhető és sokat ráérnek.
3. Válassz neki egy ütős címet, ami megragadja az emberek tekintetét. Legyet kattintásvadász, de ne legyen benne valótlan állítás. Lehet vicces is.
4. Készüljön hozzá figyelemfelkeltő grafika a lehetséges célcsoport stílusában. (ügyelni kell a mobilnézetre!)
5. A leírás szövege is legyen jól megírva. Főleg az első mondatok: ott legyen szintén olyan, ami megragadja az embereket.
6. Az esemény linkjét kezdd el terjeszteni a FB-on belül és kívül is. Érd el, hogy nagy követettségű személyek, oldalak, csoportok felkapják.
7. Szánj pénzt a hirdetésre. Jól meghatározott targettálással párezer forintból is egész jó olvasottságot lehet kihozni.
Mindezen pontok kívánnak némi szakértelmet, de oldalakon keresztül kellene írnom, hogy mit/hogyan.
Lényeg, hogy ezek MINDEGYIKE szükséges. Tehát például akármilyen jó grafika készül, ha maga az esemény érdektelen. Vagy például hiába minden szuper (cím, szöveg, grafika), ha csak a saját oldaladon látják. Stb.
Ami fontos:
Azzal számolj, hogy
- Akit elértél a FB Event-tel, akihez eljuttatod az online térben, annak 5-10% lesz csak, aki érdeklődik.
- Aki az "ott leszek"-et vagy az "érdekel"-t jelöli be, még azoknak is csak a 20-30% -a az, aki ténylegesen elmegy rá.
Szóval, ha 100 embert akarsz az eseményre, akkor minimum 5000 emberhez kell eljuttatnod az Event-et organikusan vagy hirdetve.
Nagy meló!
Mi úgy szoktuk, hogy létrehoztunk egy csoportot a cimbimmel. Egy bizonyops autós csoport. "XXXXXXX tulajok csoportja és adok-veszek" néven (az xxxx egy márkanév, de nem reklámozok)
Sok követő és tag lett benne az évek alatt. Egy idő után olyan sokan vannak, hogy kezdenek barátságok kiépülni és kezdtek megjelenni az "event"-ek is. Mivel hatalmas tagságunk van, így ezek sikeresek. Az ország, sőt közép európa legnagyobb márkatalálkozója Veszprémben, az is itt szerveződött, hatalmas látogatottsággal.
Lényeg: csoport olyan témában, ami sok embert érdekel. Türelem, idő. Ha kellő a tagság, lehet szervezkedni.
Az elv ugyanaz, amit leírtam, csak a célcsoport más.
Az első ponttal kezd: maga az esemény legyen jó, érdekes és izgalmas.
Az atomerőművel engem például megvennél, én mennék mint állat. De vajon a körötted lévő embereke is ennyire érdekli? Kell tudni a fejükkel gondolkodni.
Én például elég menő helyen dolgozom. Csináltam fiataloknak szóló személyes kommunikációs trainingeket/megbeszéléseket. Csak úgy. A sokadik után kiderült, hogy az érdeklődés nem csak a személyemnek vagy a témának szól, hanem, hogy egyáltalán belülről láthatják az épületet, ahol vagyok. Én erre nem is gondoltam.
Amikor én az egyetemi csoporttársaknak szerveztem ilyeneket, mindig két gond volt. Az egyik a meghívott lista, a másik az időpont. Azt megtanultam, hogy a helyszínt és az időpontot sose bocsásd szavazásra, mert abból semmi sincs. Mindenki leszarja, nem szavaz, aztán ha te választasz egy dátumot, akkor szomorú emojikkal írja, hogy neki pont a másik volt jó. Ha mégis nagy nehezen sikerül valamit lefixálni, akkor úgyis valaki benyög egy uj alternatívát, akkor megint borul az egész.
Tehát a dátumot te találd ki és a programot/helyszínt is.
A másik, hogy ezt ne túl korán de ne is túl későn mondd. Ha 1-2 héttel előtte szóltam, akkor már mindenkinek programja volt, ha 1 hónappal előtte, akkor hova szervezkedek én.
Kb 2,5 hét - 3 hét az ideális, 2 emlekeztetővel (hetente 1). Az emlékeztető azért szüksèges, mert a társaság nagy része úgyis elfelejti. Az emlékeztető nem azt jelenti, hogy kirakod újra az esemény leírását, csak valamit kérdezel vagy valami extra infót adsz. Az esemény leírást újra nem olvassák el, de az updateket igen és jobban tudatosul bennük.
Ahogy írtam, a meghívottak listája szokott még gondot okozni.
Egyrészt olyanokkal számolj, hogy 1 ember minusz az plusz három ember minuszt von maga után. Általaban ezt tapasztaltam, hogy ha Katika szólt 1 nappal előtte, hogy mégsem tud jönni, akkor írt Julika is, hogy akkor ő sem jön. Aztán Gizike is írt, hogy ő csak úgy bírta volna elviselni Lujzit, ha jönnek Katikáék, de így nem. Aztán Rebike is lemondja, mert ilyen kevés létszámmal nem akar menni.
Szóval ez ne vegye el a kedved.
A másik az maga a meghívás. Amikor véletlenül egy ember lemaradt és megsértődött vagy Koncsíta Pakitónak nevezte át magát vagy valami hieroglifára amit nem tudtam beírni és hiába írtam külön, megsértődött, hogy nem lett official meghívva és így nem is akar jönni, mert biztos látni sem akarjuk. Arra próbálj figyelni, hogy mindenki érezze, hogy ott a helye. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!