Kezdőoldal » Emberek » Emberi tulajdonságok » Miért vannak diákok, akik úgy...

Miért vannak diákok, akik úgy gondolják, hogy a legtöbb tantárgyból a legtöbb anyag teljesen felesleges, sőt, utálják a matekot, törit stb.?

Figyelt kérdés

Többen irkálják, hogy az iskolában megtanultak 90-95%-a teljesen felesleges...


Ha úgy álltunk volna hozzá mindig a világhoz, hogy csak és kizárólag azt tanuljuk meg, ami közvetlenül a hétköznapi életünkhöz szükséges, akkor vagy még mindig az őskorban élnénk, vagy ugyanaz a fejlődés, amit ma élünk, olyan lassan menne végbe, hogy még mindig valahol az őskor-ókor fordulópontján lennénk.


Másrészt a matek, a töri, a fizika stb. itt van az életünkben szervesen. Magyarán nem értelmetlen megtanulni... Szervesen körülvesz minket.


Ok, lehet, hogy nem kell majd az atomfizika a bolti bevásárláshoz, de nem csak annak van haszna, aminek a hasznát közvetlen a szemed előtt látod.


Másrészt miért mondják sokan, hogy utálják ezeket a tárgyakat, pusztán mert őket nem érdekli vagy mert rossz volt a tanár? Azért, mert egy szemétláda volt a nyelvtantanár, nem a nyelvészetet kell hibáztatni.


Miért vannak mégis olyan emberek, akik szerint mindezek feleslegesek, teljesen értelmetlen megtanulni stb.?



júl. 8. 10:42
1 2 3 4
 21/36 anonim ***** válasza:
0%

Mert az. Felesleges. Az a sok felesleges tantárgy, mint a föci rengeteg időt elvett tőlem a hasznos tantárgyaktól. Ki a francokat érdekel, hogy hol van feketekőszén??? Középiskolában! Ez a tantárgy legyen meg ált. iskola 6. osztályig, aztán onnan max fakultatív, ha pontoknak számítható be. Sokkal inkább örültem volna infóóráknak, de amikor ez kezdett elterjedni, én meg kislány voltam, nem volt divat minket erre járatni. Mehettünk virágkötésre... Wow! Hasznos... Aztán 5.-ben átkerültem egy másik suliba, ahol már volt infó, én meg ott pislogtam, mert azt se tudtam hol kell elindítani egy programot. Rohadt ciki volt!


De ahogy már korábban is írta valaki, matek nem.volt az erősségem. Minek kellett nekem azt tanulni olyan szinten, ami felesleges. Nem lehetne középben már célirányosan választani a tárgyakat? És abból érettségizni, ami nekem bejön?


Én a svájci oktatás híve vagyok. Ott középben 2, max 3 nap az elmélet, amúgy a diákok olyan suliba járnak, ami gyakorlatot is biztosít. Elmennek dolgozni, kapnak érte bért, tanulnak élesben és önállósodnak. Lám, mégse buta emberek.


Elnézem a sok agyonhajszolt diákot, akik görcsölnek a holnapi TZ-n, mert szegénynek semmi érzéke az adott tárgyhoz, a drukktól még rosszabbul teljesít.

júl. 8. 18:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/36 A kérdező kommentje:

#21.

Azok, akik meg több területen is jó képességűek ott r*hadjanak vagy mi?


Elég sok diák van, aki még 12.-ben is csak vért izzadva bírta eldönteni, hogy melyik irányba menjen tovább. Hát milyen jó lenne, ha az általánosból kiszakadt gyerekeket stresszelnénk még ezzel...


A földrajz egyébként egy elég fontos tárgy több irányból is. A közgazdászoknak nagyon fontos a gazdaságföldrajz, több mérnöki területen a természetföldrajz elég fontos és akkor még nem beszéltünk a diplomáciai és egyéb pályákról, ahol még a társadalomföldrajz is elég keményen befigyel. De földrajz kell a tudományos pályát megcélzóknak is. Egy kémikusnak elég sokat kell tudnia a Föld különböző pontjain fellelhető nyersanyagokról, anyagokról, ahogy egy történésznek is rendkívül fontos, hogy földrajzból topon legyen. Sőt, már gimnáziumban sem árt, ha valaki földrajzban otthon van sok fizika- és történelemesszé megírásához. Ezek a tudományterületek összefüggnek, ráadásul nem is csak kicsit... Ahogy szokás mondani: a földrajz ráadásul interdiszciplináris tudományág, magyarul több tudományterülethez is besorolható, határtudomány. A természetföldrajz elég erősen természettudomány, míg a társadalomföldrajz sok szempontból bölcsésztudomány, ahogy a gazdaságföldrajz gazdaság- és társadalomtudomány. Meg amúgy a hétköznapi élethez is szükséges valamilyen szintű földrajztudás. Feltéve, ha nem akarunk olyan okádék közműveltséget, mint ami néhány helyen az Egyesült Államokban jelen van. https://www.youtube.com/watch?v=fJuNgBkloFE


A matek szintén nagyon fontos, ha nem kocsmatúrázó trógereket akarunk nevelni. Így is gyakran elég magas szintet várnak el matekból az egyetemeken, hát még mi lenne, ha még ennél is lejjebb vinnénk a mércét...


A töri úgyszintén.


Előttem valaki elég jól összefoglalta, hogy kb. 10-20% az, ami valóbban felesleges.


Ha lehetne célirányosan választani MINDEN tárgyat az érettségin, akkor az egész értelme elmenne a fenébe. Szerintem már az is kár, hogy a kötelezően választott tárgy nincs meghatározva, hogy mi lehet. Ha én elmennék média, tánc és dráma, esztétika, testnevelés, hon- és népismeret, rajz (nem művészettörténet), honvédelmi ismeretek, állampolgári ismeretek, etika stb. érettségire közép vagy akár emelt szinten, mindenféle valóbban tanulósabb tárgy nélkül, akkor az én érettségim is ugyanannyit érne, mint aki ugyanúgy emelt vagy közép érettségizett matek, történelem, magyar, fizika, földrajz, kémia, biológia, angol, német, orosz, kínai, görög, latin, héber, szanszkrit, filozófia stb. tantárgyakból... Nem kellene a büfészakrendszert már a gimnáziumokba is beültetni.


Az élmény alapú tanítás nálunk se lenne rossz... Én például erős híve vagyok a nyelvi gyakorlatoknak, történelmi, természettudományos stb. tanulmányi kirándulásoknak. De erre pénz is kell.


A számonkérési rendszeren valóbban lenne mit javítani, de ez nem a tantárgyak hibája.

júl. 8. 19:20
 23/36 anonim ***** válasza:
50%
Kérdező, te az alap problémát nem érted.
júl. 8. 21:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/36 anonim ***** válasza:

"A földrajz egyébként egy elég fontos tárgy több irányból is."

(#14-es vagyok) Szerintem a földrajz egy tökéletes példa, hogy a koncepció mennyire megváltoztatja a tananyag szükségérzetét. Abszolút egyetértek a hozzászólóval, aki szerint így, abban a formában totál felesleges volt, ahogy neki előadták.

Viszont a kérdező is a lényegét ragadja meg annak, hogy miért nem lenne szabad annak lennie. Én annyira megfeledkeztem erről a tárgyról, hogy be se tettem a felsorolásomban. Mennyivel érdekesebb lett volna úgy tanulnom a földrajzot, hogy itt és ott ilyen hegységek voltak, amik ilyen érceket eredményeztek, amiért ekkor és akkor háborúztak az akkori szláv népek. Vagy hogy ebből a geológiai folyamatból lett végül a kőolaj, amire a legjobb példa Szaud Arábia. Vagy hogy hogyan használták fel a rómaiak a vulkáni hamut útépítésre és ez miért volt olyan strababíró (építőanyag) és birodalomépítő tényező. Talán az éghajlat és a globális felmelegedés kapcsolata volt az egyetlen, amit súlykoltak a suliban és ami meg is maradt bennem, mert tudtam kötni a mainstream közbeszédhez, de alapvetően minden tantárgyból hiányzik az egymással összekötő hívószavak. És nemhiszem, hogy ezeknek a kapcsolatoknak a megteremtését a poroszos oktatási modell egyébként ne támogatná. Ezt csak azért mondom, hogy szemléltessem, még egy lexikális, konzervatív oktatási rendszernek a keretein belül is van mozgástér. Annyira nem értek hozzá, hogy pálcát tudjak törni a finn a porosz az amerikai és egyéb oktatási doktrínák feje fölött, de annyit merek állítani, hogy ami mellett elköteleződtünk, azt sem csináljuk a legjobb formájában.

júl. 8. 21:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/36 anonim ***** válasza:
A matek a kedvenc tantárgyam de szerintem is felesleges a nagyrésze. Hiába szeretem és vagyok jó benne, érettségi után fél évvel teljesen el fogom felejteni a trigonometriát (pedig az egyik kedvencem).
júl. 8. 21:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/36 anonim ***** válasza:
100%

Kérdező, te nagyon szépen elkönyvelted magadban axiómaként, hogy akit nem érdekel a matek vagy bármelyik másik tárgy, az csakis kocsmatúrázó tróger lehet. Van valami alapod is erre, vagy ezt csak úgy kitaláltad?


"Meg amúgy a hétköznapi élethez is szükséges valamilyen szintű földrajztudás."


Állítom neked, a felnőtt lakosság 90%-a nem tudná visszamondani a középiskolai földrajztananyag 10%-át sem. Na vajon miért van ez? Csak nem azért, mert szar az oktatás?

júl. 9. 07:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/36 anonim ***** válasza:

Felesleges pl a történelem, ilyen aprólékos részletességgel tanulva.

Alig marad meg belőle valami a gyerek fejében, csak a vizsgákra bemagolja/kiírja puskára a 20.000 napra pontos évszámot.

Jobb lenne ha elég lenne nagyjávól összefoglalva tudniuk mikor mi, miért történt. Pl miről szóltak a pun háborúk? 2-3 mondatban, ész szevasz. Nem 30 évszámmal, meg mi a tököm.

Ha a lényeget kellene megjegyezniük, akkor talán meg is maradna a tudás a fejükben.

A történelmi neveket meg nem kellene magyarosítani.

júl. 9. 10:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/36 A kérdező kommentje:

#27.

Már így is k-ra le van zanzásítva!


Ilyenkor miért nem divat a nyugat majmolása? Ugyanilyen rend szerint tanulják a németek és a franciák is. Ilyenkor valamiért mindenki a finn oktatási rendszeren pörög, ami az elmúlt időkben világosságra került adatok alapján... Hát nem épp olyan jó, mint amilyennek eddig tűnt. :-/

júl. 9. 10:49
 29/36 anonim ***** válasza:
100%

Amíg a magyar-matek-töri-nyelv-egy választható tárgy érettségi tantárgy, addig pl. a törit, matekot nem lehet kilőni a tanulandók sorából, úgyhogy nincs miről beszélni.

Lényegében a gimnazisták az érettségire, az érettségi miatt tanulnak. Az érettségi rendszert kellene annak megváltoztatnia, akinek nem tetszik, és nem az odavezető folyamatot. Az odavezető út az érettségi rendszert szolgálja ki.

júl. 9. 11:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/36 anonim ***** válasza:

Kérdező, találtam rögtön kettő neked való cikket, érdemes elolvasni. Mindkettő Gloviczki Zoltánnal, az Oktatási Hivatal volt elnökével, volt oktatásért felelős helyettes államtitkárral készült.


"Érzik a pedagógusok, hogy nem csak a bérüket, a helyüket sem találják a gyerekek és a társadalom elvárásaiban. Mély szakadék van a valós világ és az iskola világa között. Ez egy lassú ébredési folyamat."


[link]


"– Mondok egy arcátlanul egyszerű algoritmust. Ha én szabad kezet kapnék, hogy nemzeti alaptantervet készítsek, akkor a munkaanyagot rögtön odaadnám felnőtt értelmiségi embereknek, akiknek nem az a szakmájuk, hogy kémikusok vagy irodalomtörténészek. És engedném, hogy húzzák ki, ami szerintük nem kell, majd írjanak még 10-15 kérdést, hogy mit szeretnének adott területen tudni.


– És ha a húzás végén nem marad semmi?


– Csupán az derülne ki, hogy tele vagyunk teljesen irreleváns ismeretekkel."


[link]

júl. 9. 14:34
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!