A marketing az emberek befolyásolásának átverésének egy szebb neve?
Nem, nem érted.
"A reklámok folyamatosan és tudatosan megtévesztik az embereket"
Miben tévesztenek meg? Ha megtévesztő marketingfogást akarsz látni, akkor gondolj a tévés telemarketingre vagy a csalók által rendezett termékbemutatókra. Az megtévesztés, mert úgy mutatják be a terméket, ami nem fedi a valóságot. Ezeket be lehet jelenteni és büntetik is. De a hagyományos marketing, amiről beszélünk, abban semmi megtévesztés nincsen.
"elhallgatják a negatív dolgokat, az előnyöket pedig felnagyítják."
Erről szól a marketing. Negatív reklámmal nem lehet meghozni a kedvet a vásárláshoz. A negatív dolgok elhallgatását nem is értem. Nem elhallgatják, csak nem említik meg. Ráadásul az, hogy kinek mi negatívum egy terméken, az eléggé szubjektív.
"Jó tudom, a marketing egy része a reklám, de minden marketing-fogás célja az emberek manipulálása, sokszor az ő kárukra."
Kár, hogy így fejezted be a mondatot, mert addig jó volt, hogy a manipulálás a cél, de az nem igaz, hogy a vásárló kárára. Egyetlen marketingnek sem az a célja, hogy a vásárlónak kárt okozzon.
"Ha megtévesztő marketingfogást akarsz látni, akkor gondolj a tévés telemarketingre vagy a csalók által rendezett termékbemutatókra. " - Igen, pontosan ezek miatt van olyan megítélése a reklámoknak, amilyen.
Nem kell hallgatni, de nem csak az előnyöket, hanem mindent el kell mondani pl. banki kölcsön vagy telefonos csomag reklámozásakor, hogy X időre eladósítják az embert, hogy többszörösét kell visszafizetni, meg kifizetni, mintha nem részletre venné meg, meg nem úgy van, nem akkora, mint a reklám sugallja stb..
"Igen, pontosan ezek miatt van olyan megítélése a reklámoknak, amilyen."
Milyen megítélése?
"Nem kell hallgatni, de nem csak az előnyöket, hanem mindent el kell mondani pl. banki kölcsön vagy telefonos csomag reklámozásakor, hogy X időre eladósítják az embert, hogy többszörösét kell visszafizetni, meg kifizetni, mintha nem részletre venné meg, meg nem úgy van, nem akkora, mint a reklám sugallja stb.."
Miért kellene elmondani a szerződés részleteit? És ha változik közben, akkor forgassák újra a reklámot? Ha eladósodsz egy hitel miatt, akkor rosszul kezelted a pénzedet. Arról nem a termék vagy reklám tehet, hogy beleugrottál egy rossz üzletbe. Engemet még nem sikerült egyetlen banknak sem eladósítania hitelfelvétellel.
16: "Milyen megítélése?" - Remélem, csak viccelsz. Vagy nagyon nem vagy képben a témában. Az emberek nagy többsége gyűlöli a reklámokat, pont a hazugságaik és idegesítő mivoltuk miatt.
"Engemet még nem sikerült egyetlen banknak sem eladósítania hitelfelvétellel." - Persze, mert te ezzel foglalkozol, de sokan nem, és a reklámok őket verik át. Egy autószervizben téged is átvághatnak, nyugodj meg.
"Az emberek nagy többsége gyűlöli a reklámokat, pont a hazugságaik és idegesítő mivoltuk miatt."
Nem ez a tapasztalat. Az emberek többségét azért zavarják a reklámok, mert nem azt akarják látni. Ha a reklám idegesítő az elhelyezése vagy a tartalma miatt az egy másik dolog. Nem következik belőle, hogy hazudnak, megtévesztenek, ellhallgatnak dolgokat.
"Persze, mert te ezzel foglalkozol, de sokan nem, és a reklámok őket verik át. Egy autószervizben téged is átvághatnak, nyugodj meg."
Nem foglalkozok pénzügyekkel. Autószervizben sem vágtak még át. Sőt, van olyan szolgáltatás, amit műsorból ismertem meg és kifejezetten azért mentem oda, mert a felvételekből látszódott, hogy igényes a hely. Érdekes módon, nem vertek át ott sem, pedig azt sugallod, hogy ennek törvényszerűnek kellene lennie.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!