Miért van az, hogy pár hete a hegymászó halálakor megoszlottak a vélemények és ment a vita, hogy szabad-e így élni, de azóta a sportmotoros és most a tengeralattjárósok halálakor elmaradnak ugyanezek a hangok?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#3 arra gondoltam, hogy a titanikot megnézni, vagy a legmagasabb hegyről lenézni, vagy akár megnyerni egy versenyt ezek olyasmik, amiket akár az átlagos kipolgár is szeretne, ha lenne rá ideje, pénze és biztonságos körülmények. Szóval ezt a vágyat érti valamennyire.
Viszont azt, hogy felmehetne valaki biztonságosan és kockáztatja az életét csak, hogy bizonyos módon menjen fel ez olyan, ami már sokaknak felfoghatatlan és az őrültség kategóriájába tolják.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
13: milyen szempontból volt felelőtlen? Az egyik cikkben lehozták, hogy 1960 óta merülnek ilyen mélyre, a Titanic film rendezője is számtalanszor lement. Tehát tényleg olyan, mint a hegymászás, hogy sokaknak sikerült, és akinek nem, azok halnak meg.
Szóval a magam kérdésére válaszolva, az volt felelőtlenség, hogy egy látszólag amatőr hajóval mentek le. Mert nem hiszem el, hogy a 60-as évekbeli technikával túlélték anno, most meg ez történhet.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kérdező 15
"Mike Reiss televíziós producer, aki szintén részt vett az expedícióban, megjegyezte, hogy a lemondó nyilatkozat csak az első oldalán háromszor említi opcióként a halált. Hozzátette, hogy a saját felelősségre vállalt utazás elején aláírt dokumentumban szintén szerepel, hogy az utasok azzal is tisztában vannak, hogy egy kísérleti, hatósági engedélyekkel nem rendelkező hajóba szállnak be."
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Én is felelőtlenségnek gondolom, hogy ilyen "minőségű" tengeralattjáróval merültek alá. Több helyen is olvastam (1), hogy még 2018-ban volt egy nem épp kis pereskedés a cég felé, az egyik azóta volt ott dolgozó által indítva, a hajó biztonságosságát firtatva.
Kicsit konkrétabban: a hajó anyaga sem volt megfelelő, hiszen akkora nyomást nem is bírt el, egy vezetéknélküli (!) játékkonzollal irányították az egészet (2). Meg nekem már attól a gondolattól is borsódzik a hátam, hogy bent nem is volt olyan gomb, vagy eszköz, amivel ki lehetett volna nyitni az ajtaját belülről, ugyanis az kívülről volt lecsavarozva. Illetve az sem a legmegnyugtatóbb gondolat, hogy nem teljesen profi szakemberek dolgoztak a hajó megépítésén.
1: [link]
2: [link]
Viszont mindegyik említett tragédia áldozatát sajnálom, attól függetlenül is, hogy ki mennyire okolható érte, vagy sem.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
SZerintem ezek a cuccok olyanok, mint a Forma1-es autók, hogy állandóan szerelik őket, aztán egyik futamon így mennek, másikon úgy. Kedd óta tesztelnek, de a vasárnapi futamon pár kör után leáll, miközben az azelőtti versenyen minden jó volt. Itt is ez történhetett.
17-es profi szakemberes mondatán meg tényleg röhög a világ, ugyanis ott volt egy kijelentés, hogy diverzek akarnak lenni, nem kellenek nekik a fehér 50 éves mérnökök! Tehát az egyenlőség jegyében nem a tudást és szakértelmet, hanem a jogot választották, így mondhatni kevésbé szakértők belekontárkodtak a dologba. Nyilván ez sosem derül ki, mert szétesett a kasztni darabjaira.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!