Vásárlás webshopban: Te örülnél ennek vagy idegesítene? (emberi tulajdonság)
Tegyük fel, hogy vásároltál egy webshopban. Utána pár nap múlva felhívnak téged telefonon, kedvesen érdeklődnek, hogy elégedett vagy-e a megvásárolt termékkel. Van-e esetleg kérdésed, válaszolnak rá, tippeket adnak a termék használatával kapcsolatban, érdeklődnek a szokásaidról, szükségleteidről, és esetleg ajánlanak valamilyen más terméket is, amire szükséged lehet.
A fentiek milyen hatással vannak rád?
(most regisztráltam, nem tudok szavazást kiírni)
A. Nagyon örülök a figyelmességnek, ritkaság, hogy törődnek a vásárlóval és nem csak a pénzt kaszálják be.
B. Nem érdekel, hidegen hagy, közömbös.
C. Idegesít, mert utálok telefonálni.
D. Egyéb, leírom kommentben.
Kívülállók kedvéért: a piacvezető kisvállalati marketing szakértő.
De amúgy mindegy. A véleményekre voltam kíváncsi, és azok eléggé egyöntetűek. :)
A kulcs mindig az, hogy ki és milyen a célközönség. Ha nem azok vásárolnak tőled, akik itt (vagy bárhol máshol) válaszolnak, akkor az ő véleményük is mindegy, mert csak azoké számít, akik vásárolnak is tőled.
Pl. Kit érdekel az én véleményem, hogy a Louis Vouiton cuccok mind rondák is amellett, hogy irreálisan túlárazottak? Senkit! Csak azok véleménye számít, akik akarnak ezekből vásárolni. Ők a célközönség, őket kell kiszolgálni. Úgy, ahogyan nekik tetszik.
Meg az is fontos, hogy tőlük sem megkérdezték, hogy mit gondolnak, hanem csinálták a dolgokat és a végeredményét nézték, nem véleményeket. Ha megkérdezed az embereket, akkor tudatosan átgondolt és megfogalmazott véleményt kapsz válaszul. Viszont a tényleges vásárlást egy csomó nem tudatos szempont is befolyásolja. A legtöbb ember teljesen máshogyan viselkedik, mint ahogyan gondolja magáról, hogy viselkedik.
Teljesen más filmek, könyvek, termékek nyerik az átgondolt szavazások közönség díjait, mint amikre a pénztárcájukkal, tényleges cselekedeteikkel, idejükkel valóban szavaznak az emberek. Lehet, hogy tényleg szeretnének úgy dönteni, azt venni/nézni/csinálni. Talán rajta is van a kívánság/bevásárló listán, kedvencek között, vagy akár a kosárban is. De ha végül a pénztárnál mégsem fizetik ki, nem nézik meg, mással töltik az időt, akkor nem volt több üres ígéretnél, hogy azt választják majd.
Fontos minden elmélet, de az elméletek gyakorlati tesztelése még fontosabb, mert ha a gyakorlatban nem, vagy csak a te esetedben máshogyan működik, akkor nem biztos, hogy sokra mész vele.
Továbbá egyáltalán nem biztos, hogy van érdemi összefüggése a tapasztalt jobb eredmények és az ügyfél kommunikáció tudatos alakítása között. Lehet, hogy csak egy véletlen miatt futott fel az üzlet és talán mindenki annak ellenére vásárolt náluk, hogy rémesen zavarta őket, hogy zaklatták őket. De tesztelés nélkül ez is csak egy elmélet...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!