Meddig lehet még a reklámokat tolni, hogy az emberek ne dőljenek be nekik?
Mai nap a munkahelyen hallgattam zenét Spotify-on majd egyszer csak elindult egy reklám azt hiszem a Fashion Days reklámja. A reklámnak röviden az volt a lényege, hogy náluk már most karácsony van úgyhogy hatalmas akció jobbra-balra...
Nem zavarja ez az embereket, hogy két hetes fekete péntek meg többi mint fél évvel karácsony előtt már valahol karácsony van?
Nem gondolkodnak el rajta az emberek, hogy miért érné meg az üzletláncoknak orrba szájba akciózni?
Mondjuk fekete péntekkor sem szoktam túl sok ember látni tolongani a bevásárló központokban. Nem tudom, hogy azért mert van eszük vagy azért mert még az akciós termékekre sincs senkinek pénze. Talán inkább az utóbbi.
Viszont ilyen reklámok meg vannak mert statisztikailag az emberek ezért mennek el vásárolni és ezért veszik meg a terméket.
Számomra nagyon elkeserítő, hogy valakinek csak észből annyira futja, hogy egy ilyen reklám után felcsillan a szeme, hogy már nyár elején karácsony van.
🍏
Ameddig nem lesz az iskolai tantárgy része a propaganda ismeret, addig ez lesz.
Kötelezővé kell tenni, szételemezve ezeket a könyveket!
- Anthony R. Pratkanis · Elliot Aronson: A rábeszélőgép
(Élni és visszaélni a meggyőzés mindennapos mesterségével)
- Zentai István: Meggyőzéstechnika és kritikai gondolkodás a mindennapi gyakorlatban
Az emberek ígyis úgyis vásárolnak, pláne olyan alapvető dolgokat,mint ruhát, azt pedig szerintem mindenki tudja hogy egy üzlet nem jótékonykodni akar az akciókkal, hanem profitot generálni.
A reklámok max arra jók, hogy ezek az üzletek megismertessék a nevüket az emberekkel, hogy majd ha vásárolni akarnak, akkor ugorjon be nekik ez adott üzlet.
Persze mindig vannak olyanok akiket kizárólag egy reklám/akció vesz rá a pénzköltésre, de azért szerintem elég nagy félreértés azt hinni, hogy mindenki befolyásolható, a legminimálisabb analitikusságra is képtelen birka.
Ha pl látod ahogy az Obi reklámoz egy akciós felfújható medencét, akkor nem csak magát a medencét reklámozzák, hanem magát a boltot. Mert egy ponton az életedben szinte biztos kell majd venned valami kerti szart, vagy a lakásba egy gépet, és ezen a ponton eszedbe fog jutni hogy oh, az Obi valszeg egy jó opció, hiszen folyton látod a reklámjait. A medence akciónak meg max akkor örülsz meg ha amúgy is terveztél venni egyet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!