A boomer korosztály általában miért olyan életképtelen a számítógépes dolgokban?
Ez olyan, mint ha oda ültetnének téged egy nagyon bonyolult szoftver elé, hogy csinálj meg X dolgot.
Pl.: Mathlab, simulink
Hiába nagyon egyszerű megtalálni rajta a dolgokat, de első ránézésre amikor semmit nem értesz belőle csak fogni fogod a fejed, hogy "Ez nekem nem megy".
Ugyan ez van nálunk is, csak mivel nekik jóval kevesebb tapasztalatunk van sok esetben a számítógépek használatával egy sima facebook kezelőfelülete is ugyan azt a szorongást kitudja belőlük hozni, mintha téged raknának egy ipari szoftver elé, ahol elsőre minden kínai lenne neked.
#9
Nem tudjuk mit kérsz számon, az sem volt a kérdésben, mint sok más sem. De te nem vagy digitális analfabéta elvileg. Amúgy a programozás is annyi, hogy szavakat pakolgatsz egymás után, mégse tudsz programozni (és ez volt a kérdésben), oké az is bonyolult összessegében, de mikor kódolsz csak szavakat írsz.
Őszintén én szoktam segíteni routert configolni, vagy gépet újra húzni, vagy akár egy hiba okát megkeresni, ehhez a másikkal telefonon beszélünk, aki ért is a gépekhez alap szinten, azoknak nem kell szájbarágósan magyarázni. Na kb ennyi a különbség. Aki nem ért hozzá, ott kell jobban beszélni és extra idő. Legutóbb 20 perc volt egy jelszót beállíttatni egy routeren egyik havernál. Pedig lássuk be 2 perces művelet. Csak elmagyarázni, hogy tud belépni, míg megtalálja a szükséges infókat, míg megtalálja a menüpontokat, az mind ette az időt.
Nekem van ehhez türelmem, neked nincs. Ezzel amúgy semmi baj, de emiatt nem kell mást szidni, hanem olyan munkát keríteni, ahol nem ilyenekkel kell foglalkozni. Engem pl a kasszázással lehetne megölni, nem is tervezek ilyen helyre menni. De tanárin gondolkoztam, ha már van ennyi türelmem és szeretek is segíteni és jól magyarázok.
Amúgy nem tudom neked ez feltünt-e, de ha pl hívod a telekomot hogy baj van a nettel ott is dedós szinten magyaráz a legtöbb. Ki kellene húzni a routert (esetleg ilyenkor, hogy várjon egy picit, küldök rá egy frissítést (dehogy küld, ki is van húzva)), most dugja vissza. És tényleg ennyire az alapoknál kezdik a dolgokat.
Ha nekem gond van külön jelzem, hogy a huzzuk ki, dugjuk be metóduson túl vagyok és esetleg tudom azt is nézni, hogy belső hálózat van-e és csak net sincs, vagy teljesen meghalt az eszköz, hogy onnantól nézzük már a hibát, ezeket az alap köröket hagyjuk. De nekik ugye ehhez is van türelmük, egy nap 100szor eljátszani, hogy huzzuk ki, most megy a frissítés, ne dugd be újra, na most már lehet. Jó lett?? Áram van-e a lakásban?? Ledek világítanak?? Melyik led világít?? Zölden világít??
De tényleg nem unják ezt sem, pedig nem egy ilyen van és nem egy ember küldi el őket az anyjukba.
Hát nem tudom én y generációs vagyok de én is sokat szoktam bénázni :D
Örülök ha netbankolni tudok. Ott is néha alig találok dolgokat.
Önkiszolgálós kasszákhoz meg nem is megyek mert nincs kedved szerencsétlenkedni, bár általáan ha volt valami gubanc az önhibámon kívül volt, mert sok baj szokott lenni velük.
Nem nagyon van érzékem a műszaki dolgokhoz.
De én úgy vagyok vele, hogy ha valakit azért fizetnek, hogy segítsen akkor az álljon haptákba és legyen türelmes az emberrel, mert nem kötelező emberekkel foglalkozni.
Minek dolgozol ilyen helyen akkor?
A te munkád pont arról szól, hogy az ilyen embereknek segíts. Az áramszolgáltató ügyfélszolgálatának én magyaráztam el, mi a baj a rendszerükkel, és miért láthatnak mást, mint én a felhasználói felületen, 2 hónap volt, de én tesztelő vagyok, én nem foglak téged hívogatni, hogy nem értem, mit kell csinálnom, én megmondom neked, hogy miért hibás a rendszer, és továbbítsd az IT-ra.
Ha nincs türelmed ezekhez az ügyfelekhez, nem neked való ez a munka, keress mást.
Amúgy nekem volt egy tanárom infóból ő ugyanezt csinálta. Cirkuszolt meg fölakadt a szeme ha valaki elakadt valamin és nem tudott az általa megkövetelt tempóban haladni.
Már akkor sem értettem minek ment tanítani az ilyen ha ekkora idegbeteg. Van épp elég baja az embernek, nyomás alatt meg kevésbe tud teljesíten, erre jön ő a nagyokos és még továbbront a helyzeten.
#12
Aki érti a szgépes hálózatok működését, az élből nem megy Telekom ügyfélszolgálatosnak. Szerintem ez nem az ő hibájuk, hanem a vállalaté.
Nekik ez a nehezebb.
Te pedig egy fűnyírót nem tudsz berántani,vagy azt sem tudod hogy hogyan működik egy belsőégésű motor.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!