Lehet javítani ezen a tulajdonságon? (Tanulás)
Azt szokták tanácsolni, hogy úgy tanuljunk, hogy érdekeljen a téma, és mire észbe kapunk, már szórakozásból tanulunk meg új dolgokat anélkül, hogy magára a tanulásra koncentrálnánk.
Ez rendben is van, értem mi a lényege, de saját magamon mégsem tapasztalom:
Általános és középiskolában a kedvenc tárgyam a fizika volt. Erdekesnek tartottam, szerettem az órát is, szabadidőmben is szerettem ilyen sorozatokat nézni (régi Discovery Channelen). Mégsem tudtam hármasnál jobb átlagot összekaparni soha.
A kémiát nem szerettem. Unalmas volt, brutálisan sok elméletet oktatott a tanar, jó ha évi 1 kísérlet vagy modell volt bemutatva, nem úgy, mint fizikaórán, ami ebből a szempontból látványosabb volt.
Kémián sose figyeltem, nem kötötte le a figyelmem, ennek ellenére mégis minden évben ötös voltam belőle és majdnem minden dolgozatom, felelésem ötös volt.
Fizikából meg hiába törtem magam. Magolni és megérteni könnyebb volt az unalmas kémiát, mint a szeretett, imádott fizikát.
Most újra tanulni kezdtem, visszültem a padba és vannak nem középiskolás, szakmai tárgyaim.
De itt is: ami a legkevésbé érdekel és egyáltalán nem foglalkoztat, abból 4,8-as átlagom van, ami pedig érdekel, még külföldi videókat is nézek róla, abból pedig csak hármas-négyes átlag között hintázok.
Egyébként amiből jó vagyok itt, nem azt jelenti, hogy túl könnyű tárgy, mert az osztály 40%-a megbukott belőle félévkor.. én meg sorra írom az ötösöket, holott nem tetszik a téma, alig várom, hogy jövőre már ne kelljen ezt tanulnom és más tárgy lépjen a helyébe..
Mitől van ez?
Hogy lehetnék jó azokból is, ami érdekel, de akármennyit küzdök vele, a jegyek nem tükrözik a befektetett időt és érdeklődést?
Ez valami oltári nagy kamu provokáló kérdés akar lenni ugye?
Hát én ilyet életemben nem hallottam, amit most leírtál!
Lehet a tanulási módszereddel van a baj, vagy a “hőn szeretett” fizikát becsülöd le rohadtul.
2-es vagyok.
Tudod 1-es létezik egy olyan dolog is amit diszlexiá-nak hívnak.
Én arra tudok gondolni, hogy érdekességeket tanulsz magadtól akár szabadidődben, de ettől még egy nehéz számítási feladat vagy pontos definíció még kifoghat rajtad.
A másik meg... Attól, hogy érdekel valami, nem feltétlen tanulja az ember könnyen. Én imádtam a bioszt, de várt izzadtam a 4-esért. Egyfelől azért összetett, hol magolni kell, hol megérteni másfelől a tanár is szigorú volt, aki szerette a tárgyat/faktos volt, azokkal meg pláne.
Nem, nem tanár, mert általánosban és középiskolában is egy jófej, aranyos fizikatanárunk volt.
A kémiatanár általánosban fura volt, de kedves, középiskolában pedig egy mindent szó szerint visszakövetelő, kémiából doktorált kémiaprofesszor, kémiaisten volt. :D
Nem kamu a kérdés, azért ennyi időt nem pazarolnék el a szabadidőmből egy nem létező problémára. -.-'
Diszlexiás sem vagyok, hiszen a "nehéz" tárgyakból remekelek, de azt amit egy kicsit is több kedvvel tanulok, az sosem úgy sül el számonkéréskor, ahogy elképzelem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!