Szerintetek hogy jobb, ha azonnal megkérdezem a vásárlót, vagy várok egy pár percet és csak azután kérdezek?
Szerintem nem kell azonnal "lerohanni" a vásárlót.
Kíváncsi vagyok a véleményetekre!
A főnököm szerint, ha a vásárló belép az üzletbe meg kell kérdezni, hogy: - Miben segíthetek?
Sok ember nem szereti, ha azonnal rákérdezünk, hogy mit szeretne, vagy miben segíthetek.
Van aki, csak szétnézni jön be az üzletbe, viszont olyan is van aki rendszeresen belátogat és vásárol is.
Köszi a válaszokat!
Nagyon köszönöm a válaszokat!
Mindenki nagyon jókat írt!
Egyébként, úgy szoktuk megkérdezni a Kedves Vásárlót, és ez minden dolgozóra igaz,
hogy: - Tessék szólni, ha segíthetünk valamiben.
Így a kérdés nem tűnik tolakodónak, és nyitva van hagyva (a kérdésre értem), és így már Ő is bátrabban mer kérdezni tőlünk.
Valószínű, hogy ismerik azt az amerikai felmérést a főnökeink, azért kell így feltenni a kérdésünket.
Köszönöm mindenkinek!
Az előbb nem jól tettem fel a kérdéshez való kommentet, mert a legfontosabbat írtam le elég röviden. A Vásárló megszólítását!
Először a köszönés a legfontosabb!
Az előző kommentemnél van a megoldás!
Én úgy vagyok, hogy legyen a közelben eladó, munkatárs, akit ha akarok akkor van szám és megkérdezem mi-merre-hány méter.
De problémát sem csinálok az ügyből, ha megkérdezi akkor mondom, hogy csak nézelődöm, vagy megmondom mit keresek.
Ki nem állhatom ha rögtön leszólítanak, volt oylan eladó aki ott áll melettem és mutogatta a pullovereket, amit magam is megtudok nézni.
Ha tök ismeretlen boltba megyek be ugy is megkérdezem merre van amit keresek.
Nagyon jól látjátok a dolgot!
Így helyes, ahogyan a legtöbben leírtátok!
Az elsőn jót nevettem!
Ez jó volt!
Legalább viccesre vetted a dolgot.
A Claire's-ben utálom a legjobban. Ahogy belépsz, odajön, hogy miben segítsen, elmondja az akciókat, ami mondjuk smink, és nem érdekel, de darálja, és a kezedbe nyom egy kosarat, hogy "adok egyet, jó"? Úgyis leteszem a földre, mert két kézzel fogom a cuccokat, hogy ne húzzak le egy sor nyakláncot.
Tesóm is volt eladó, neki is ilyeneket mondtak. Minden főnök valami robot lehet. Ő megérezte, ha valaki megszeppen vagy tukmálásnak veszi, ha letámadják.
De egyszer volt itt egy asszony, aki mondta, hogy ha nem talál valamit, akkor szemez az eladóval, hogy jöjjön oda hozzá megkérdezni, hogy segítsen-e. Mert ő nem fog odamenni segítséget kérni. Inkább nem vásárol.
Én egyáltalán nem szeretem, ha megkérdezi, de megértem, hogy ez a munkája, és megteszi. Gyakorlatilag gondolkodás nélkül válaszolom, hogy "köszönöm, nem, egyelőre csak nézelődöm / majd szólok, ha igen, nagyon kedves stb.
Ha viszont ezután sem hagy békén, akár csak azzal, hogy ott áll mellettem vagy vizslat, akkor tuti, hogy lelépek!
Van kb. 1% kivétel, amikor rossz érzés nélkül kialakulhat egy beszélgetés, de ehhez az is kell, hogy nyugi legyen a boltban, olyan legyen sz eladó személyisége, vagy olyan legyen a környezet (pl. egy vásár vagy egy piac)
Szerintem is az a legmegfelelőbb, hogy köszönés és tessék/nyugodtan szóljon, ha segíthetünk. Erre visszaköszönök és kifejezem, hogy rendben van, vettem az adást.
Ha bemegyek, és rögtön mellém tapad az illető, hogy "Segíthetek?" az nekem nagyon ellenszenves. Claire'sben tényleg ilyenek. Alapból sem egy nagy bolt, meg mindenhol van egy állvány, épp csak elférek, aztán a nyakamba jön egy eladó, hogy és akkor ez és ez és stb. Értem én, hogy el akar adni, de ettől csak elmegy a kedvem.
Valaki felhozta Amerikát. Vásároltam már ott, és eddig csak olyanokkal találkoztam, hogy Please let me know... és elengedett, fel se tartott. Mondtam, hogy thank you, és vásároltam tovább.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!