A jogosítványt a vezetési élmény miatt vagy társadalmi nyomás miatt teszik le mostanság?
Nagyon úgyérzem az utobbi miatt. Úgy állítják be a vezetést, mintha egy alap létszükséglet lenne. Persze megértem azokat akik kis faluban élnek, mert ott rossz a tömegközlekedés, viszont nagy városban vagy aközelében élni rágörcsölni arra, hogy nincs jogsi és úgy letenni, hogy nem is szeretné annyira szerintem nem kéne.
Engem nem vonz a vezetés. Igaz egy két alkalommal, mint vásárlás, munkahelyre jól jönne, de erre a két alkalomra nem éri meg nekem. Sokan úgy teszik le, hogy nem is vezetnek max nagy ritkán.
Az lenne a kérdésem, hogy miért kell presztizst csinálni a jogsi megszerzéséből? Miért állítják be létszükségletnek?
Szerintem valamilyen szinten létszükséglet. Én speciell kis faluban lakom, szóval nem kell magyarázni, hogy nekem miért kellett, de már a gimiben az osztály majd' fele letette, a többség pedig elég jó infrastruktúrájú helyeken lakott.
Mint már többen is leírták, az élet bármikor hozhat olyan helyzetet, hogy vezetned kelljen. pl ingáznod kell a munkahelyedre, nyaralni mentek, be kell vásárolni stb.
Én nem tudom elképzelni, hogy a villamoson viszem haza a karton tejet vagy naponta szaladgálok a boltba 1-1 literért. Sok munkahelyen nem díjazzák, ha a szerződésben rögzített munkaidőd végén felállsz, mert most megy a buszod és ha nem éred el, nem tudsz hazajutni.
Nem létszükséglet, viszont hatalmas előny bizonyos esetekben akár magánéletben akár munkában.
Nekem munkahelyen konkrétan megmondták, hogy ha maradni akarok, akkor csináljam meg (persze nem ők fizetik). Illetve sok munkakör van, aminek alap feltétele. Sokkal rugalmasabb az ember. Vagy akár saját vállalkozóként is némileg komolyabb, ha odaállítasz egy jó kocsival, mintha csak úgy előbukkansz gyalog a semmiből és a tárgyalás végéről lelépsz mert megy a buszod.
Párválasztásnál is sajnos érezhető hátrány. Ami valahol érthető is. Nem mindegy, hogy mobil vagy, vagy tömegközlekedéshez kötött. Mondjuk itt sajnos sokan már a ló túloldalára esnek.
Ami vitathatatlan előnye az autónak:
Nagyságrendekkel gyorsabb. Szeretek túrázni, a nagyobb hegységeket 2-3 óra alatt érem el. Ezzel szemben autóval 1 óra maximum. Munkába járásnál 1+ óra tömegközlekedés, van hogy 1,5 jön ki. Ezzel szemben autóval 15-20 perc. És nem kell 3 alkalommal átszállnom, büdös, retkes emberek, csövesek között utaznom. Nem kell másokkal össze préselődnöm, van klíma, van kényelem. És tudom, hogy az ülésben én ültem csak, nem pedig ki tudja hány részeg, csöves hugyozta-szarta össze.
Illetve ahogy fentebb említettem, a megjelenés. Nem csak az autó maga, hanem ha például hivatalos helyre, randira, akármire mész, nyáron, 40 fokban, akkor nem mindegy, hogy betolod a klímát és kényelmesen, elegánsan és nem leizzadva, büdösen, lihegve állítasz be, mert épp 20 percet sétáltál a tűző napon a busztól. Ugyanez télen szakadó hóban vagy éppen szakadó esőben.
Az autó tulajdonképpen hasonló mint az otthonod, belülről csak a tied, pár négyzetméter személyes tér.
Ráadásul minél hamarabb kezdi az ember, annál előrébb van. Megvan a jogsi, bármikor vezethet, gyakorolhat. Ráadásul 18-19 évesen tengernyi ideje van az átlag embernek, felnőttként meg nincs nyári szünet, nincs sok szabadság, nem mindenki teheti meg azt, amit én, hogy munka közben is kimegyek és vezetek 1,5-2 órát heti többször.
Én csak a második diplomám végén csináltam meg a jogsit, de igen, itt, Budapest agglomerációjában sem tudnék elleni nélküle! A feladataim nagy részét nem tudnám elvégezni. Min. 3-szor annyi idő menne el utazgatással (pedig így is naponta 2,5-3 órát utazom - ebben van autózás és gyaloglás is), annyi meg nem fér bele egy napra, de ha bele is férne, inkább pihennék helyette! És még csak gyerekeim sincsenek, akiket hozni-vinni kellene!
Amúgy nagyon szeretek vezetni!
De abban teljesen egyetértek, hogy aki nem érez iránta motivációt, arra felesleges ráerőltetni, és nem kellene mindenkivel 18 évesen megcsináltatni, ha utána évekig alig használja (mert mondjuk egyetemre jár), mert az alkalomszerű használat a legveszélyesebb! Nem egy ismerősöm amikor végre autóhoz jutott, akkor pótórákat vett, mert már nem mert autóba ülni!
Azzal sem értek egyet, hogy 18 évesen könnyebb megtanulni, én 28 évesen csináltam meg, és semmi hátrányom nem volt belőle, gördülékenyen ment a tanulás (jó tanárom volt:))!
Mondjuk pótórákat venni sem ördögtől való dolog, mert egy oktató ismeri a könnyebb-nehezebb útvonalakat, bele tudja szoktatni a "tanulót" a forgalomba. Ettől függetlenül én sem éreztem érettnek magam hozzá 18-20 évesen, de utólag inkább csinálnám meg előre.
Mondjuk én ha tehetem, akkor inkább sétálok pár megállót addig, míg ki nem ürül a villamos, busz. Halálom, mikor látom beérkezni a tömött villamost aminek nem látni be az ablakán, annyira be van párásodva mert tele van az emberek leheletével meg kipárolgó testnedveivel. Főleg jó ez egy beteges időszakban, mikor minden második ember teleköhögi a levegőt a magas páratartalom és sok ember együtt meg igazi csemege a kórokozóknak.
"Sok munkahelyen nem díjazzák, ha a szerződésben rögzített munkaidőd végén felállsz, mert most megy a buszod és ha nem éred el, nem tudsz hazajutni."
Bár ez nem tartozik a témához és autótól független, de a szerződésben rögzitett munkaidő végén én is letenném a "lantot. Nem azért mert nem tudnék hazamenni. (10 percenként jár a vonatom és 2 perc séta a szerelvényig)
, hanem mert addig szól a munkaidőm. Viszont a munkáltatóm honorálja a túlórát ami egyébként egyáltalán nem kötelező. Nem rúgnak ki azért, mert betartom a munkaidőt.
Egyébként múltkor volt helyi tömegközlekedési sztrájk. De nem olyan mint Magyarországon, hogy elégséges szolgáltatás meg sztrájktörés. Üzemkezdettől másnap üzemkezdésig egyetlen egy jármű se hagyta el a telepet.
A munkahelyemen meg mindig kell valakinek lennie. Szerinted kit hivtak be? Persze, hogy akinek kocsija van. :D Ez szép és jó volt, de délutánra is kell ember és én voltam beosztva. :D Boldogan nyújtottam át a főnökömnek a taxi számlát. muhaha Mint ahogy egyik kollégám is, aki egyszer fél 1 kor fejezte be a délutános műszakot és már nem volt vonat. :D
Na mindegy. A jogositvány nem "presztizs". Az már inkább "presztizs" kérdés, hogy egy Bentley-d van vagy egy Beetle-d.
bizony, a férfiaknál lehet társadalmi nyomás is:
-vagy szülők erőltetik (ismerősömnél pl.), mert egy férfinak muszáj vezetni blablabla....
-vagy úgy gondolják (helyesen), hogy barátnőt szerezni nagyon nehéz lesz autó nélkül
-aztán meg ebben az országban olyan munkahelyek is elvárják a jogsit, ahol semmi szükség rá igazából
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!