Mi a véleményetek egy olyan buszsofőrről aki teljesen kimeríti a müveletlenség fokát?36-os buszjáratról van szó ahol egy buszsofőr eléggé alultáplált a nevelés és viselkedés hiányával.
Szerinted miért lett buszsofőr? :D
Segítek: nem azért, mert a klasszikus műveltség csillaga volt fiatalon.
Amúgy én is találkoztam ilyenekkel. Üvöltött a sofőr két brit turistára, hogy beszéljenek magyarul… El kell engedni.
Jaj az semmi! Mi is busszal mentünk este, azt az egyik megállóban a sofőr összepakolta a fülkében a cuccát, majd leállította az egész gépet, leszállt és hazament, mert ő neki letelt a műszakja.
Nekünk meg kb. ez volt a full sötét, leállított buszon ülve a reakciónk:
E! eee...😀 Háe-e??? 😃
Szerintem a létező összes vonalon találsz olyan sofőrt, akire ráférne egy kis jó modor ismeret. A budapesti 22-es busz vonalán is van olyan sofőr, amelyik az összes hasfájását az utasokra próbálja meg hárítani. Szerintem például nem életszerű, hogy azért, mert első ajtós üzemben jár éppen a járat, hátra küldi az első utasüléstől a "tisztelt utast" a középső ajtóhoz leszállni. Nagy matematikus lehet a fickó, mert minden fedélzeti engedélyhez meg kell nyomnia legalább egyszer valamilyen gombot és még időt is tölt azzal a "tisztelt utas", hogy az egyénre szabott hülyeségének feleljen meg. Azt sem nagyon értem, hogy egy megállóba beállva miért fáradtság neki kinyitnia - "szolgáltatóként" - a jármű ajtaját, - talán kevésbé fognak kopni a nyitott ajtó mozgó alkatrészei, mint ha ő teszi meg ugyanezt. Ahhoz, hogy engedélyezze ezt az opciót, neki is meg kell nyomnia valamit, - lehetne ugyanez a mozdulat akár maga az ajtónyitás is. Az ajtók becsukását sem esik látszólag nehezére megtenni és nem az utasok ülnek abban az ülésben sem, amelyben ülve önkiszolgáló üzemmódban jutnak el az általuk óhajtott helyszínig.
Ez ugyanaz a szint, mint amikor elkezd fél percet pötyögni a félautomata mesemondó szolgáltatón, hogy amit tudatni szeretne az utassal, azt a digitális tyúk olvassa fel. De lehetne azon is elmélkedni, hogy miért olyan információkat, illetve miért olyan időben olvas fel ugyanez a digitális tyúk, amelyek már nem relevánsak a "tisztelt utas" számára. Sokra megyek például azzal, hogy a haladási irányommal ellentétes szolgáltatások milyen módosításokkal (nem) működnek! Példa: Deák téri - metróvonalakat összekötő alagút irányába dolgozó lépcső információs valós idejű felületén elolvashatom lefelé (!), hogy az a metró mikor indult, amelyikről leszálltam. Azt meg ráér a "tisztelt utas" megtudni a Blahán, hogy városnéző busz jár valamelyik villamos helyett. BKK! :DDD
Erőltetik az információs társadalmat, miközben nagyon rossz megoldások választanak ehhez.
Sokat javíthatna a helyzeten, ha legalább a járművezetők mindegyikén érezhető lenne, hogy tényleg az utasokért dolgoznak.
Zárásul azért leírok egy pozitív töltetű történést is.
Ugyanezen a vonalon jár egy nagyobb darab, de nem az elhízott kategóriába tartozó sofőr is, aki nem volt rest leszállni, felsegíteni a középső ajtón egy lényegében magatehetetlen embert és a célállomásnál lesegítette - lenyitott rámpán - ugyanezt a szerencsétlent! Ilyen is van! Van bizony! Utóbbiról kellene példát vennie a neveletlen kollégáinak még akkor is, ha nem ez a fő profilja egy tömeges személyszállításra berendezkedett cégnek!
Te csak 5-10 percet töltesz együtt a buszvezetővel, vagy még annyit sem. Neki viszont a hajnali munkakezdés óta te vagy a 83647-ik utas, akivel találkozik aznap, kb. 250x ennyi évente és fene tudja hány éve csinálja.
Szerinted annyi emberből, amennyivel neki dolga van, milyen arányban vannak a normálisak, jó fejek és idióták és melyik mennyire hagy nyomot a hangulatán, lelkén, mentalitásán?
Hozzá tartozik a munkájához, hogy emberekkel foglalkozik, kedvesnek kell lenni, vagy legalább nem bunkónak. De de még a legtürelmesebb ember is elborul olykor. Nem tudhatod milyen előzményei vannak, hogy miért viselkedik úgy, ahogyan.
Persze, akinek nem tetszenek a munka körülményei, az ne csinálja, keressen valami mást. Csak hát a buszokat vezetni kell és már így is alig találnak sofőröket, hát még ha nagyon válogatnának is a vezetők? A sofőrnek meg valamiből meg kell élnie és ő pont buszt tud vezetni.
Egy ideális világban a szolgáltatók viselkedése is tökéletes volna, meg az utasaik, vevőik, ügyfeleiké is. De nem egy ideális világban élünk.
Nekem általában működni szokott, hogy kedves vagyok a bunkókkal is, mert azzal általában nem tudnak mit kezdeni. Magamat meg nem húzom fel miatta, mert attól csak nekem lesz rosszabb. Inkább sajnálom őket, mert én 5 perc múlva már nem is látom őket. Nekik viszont továbbra is együtt kell élniük magukkal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!