Szerintetek gáz otthagyni az egyetemet egy más hivatásért, urambocsá egy szakmáért?
Nem árt egy diploma, de ha tudod, hogy nem fogsz benne dolgozni, akkor felesleges szenvedés addig, amíg végzel. Én otthagynám, ha tudom, hogy nem ad hozzám.
Amúgy apukám buszsofőr. Az, hogy levezetsz néhány kilómétert és nem vagy fáradt, nem jelent semmit. 16-18 órás műszakokat nyom le, igaz, egész héten 2, max 3 alkalommal. Vannak kollégái, akik X megyéből Y megyébe vezetnek buszt, 11 órás összmenetidővel, van, hogy egyedül, van, hogy a felénél vált mással, de 6,5 órát egyben levezet. Amellett szinte minden sofőr maszek munkákat vállal (osztálykirándulások, túrázók szállítása). 1 napos horvátországi utakat is bevállal, elindulnak hajnali 3-kor, visszaérnek éjfélre. Előnye, hogy fizetik a kajáját és a benzint, tehát telibe megkapod azt a pénzt, amit fizetnek. Ő 100-asokat simán megkapott egy ilyen nap alatt. Ha a legaljább, poloskás helyeken is álomra tudod hajtani a fejed és nem zavar, hogy szünet nélkül több órát egy nap többször le kell vezetni, akkor csináld. De arra készülj fel, hogy nagyon görbe leszel pár év alatt és a járásod is nagyon durván elrontódik.
Emellett a sok hülye c type-pal is neki kell állni veszekedni, esetleg részeg hajléktalannal, aki jegy nélkül akar utazni. A buszt is neked kell takarítani, lehet az ülés alatt használt pelenka és minden más, amit el tudsz képzelni. Ha valaki egy éjjeli járat alatt lehányja az ülést, azt is neked kell vinni tisztítóba. Rosszul van egy utas, mentőt kell rá hívni, közben hívni egy új sofőrt, a rosszul levővel meg ott maradni, amíg nem jön mentő.
Nem fizet rosszul, de ezek miatt általában nem sokan vannak, akik évekig bírják. Gondold át ezt, nagy váltás lenne neked.
#8,10: Ezek után nem is kérdés, hogy váltani kellene, semmi értelme tanárnak tanulni így.
Oké, para a matek, keress valami kevésbé komoly, műszaki szakot, pl. valami műszaki menedzser vagy ilyesmi képzést.
Ha meg középfokon gondolkozol, akkor jármúvek terén nagyon-nagyon széles a paletta, az említett autószerelőn belül is (ma már külön ember szerel elektronikát, klímát, motort stb stb.) nem is beszélve a sok más lehetőségről
#5
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!