Ha jogosan kérsz valamit, és a másik kötözködik, de még be is szól, mennél ügyvèdhez kis összeg miatt?(cégek)
Igaz cégekről van szo nem emberekről.
De komolyan engem(kis ügyintézőt)idegesit az egész(azaz én nem reagálhatok)
A törvény előirja, hogy késedelmi kamatokat stb kell/lehet követelni. Ezt szerződésben is megfogalmazták évekkel ezelőtt, azaz alá is van írva mindenki részéről.
A céges ügyfelek meg olyanokra hivatkozva nem akarják kifizetni, amiben tévednek.
Pl szerinte ő nem is későn fizette ki a számlákat tehát jogtalannak hiszi a kesedelmi dijat, pedig ez a bankszámlatörténettel is alá van támasztva, hogy de.
És hasonlo kifogások.
Mindenemellett sérelmezik a korábbi jo partnerkapcsolatra hivatkozva hogy cègünk nem tekint el a késedelmi dijaktol, mert havi tizenmilliokat fizetgettek folyamatosan, akkor mit ugrálunk 50-150.000 Ft-okon.
Azaz tévednek is, de be is szólnak a cégnek.
Az ügyvédek azt mondják akkor be kell nyujtani a fizetési meghagyást nekik (akár per is lehet belőle)
De most perre menni 50-150.000 Ft -k miatt?? (A havi pénzforgalom 50millio körüli)
A vezetők egyelőre nem reagálnak, de én úgy beolvasnék az ilyeneknek(amit értelemszerűen nem teszek meg)
Mit tennél ha te lennél a vezető? Hogyan kellene más cégeket helyre tenni?
Ez azért összetettebb dolog,mint gondolnád.Havi tízmilliókat fizető üzleti partnereknél egy olyan cégnél,ahol 50 a teljes bevétel nagyon csúnya vége lenne,ha egy ilyen aprópénzes késedelmi díjon bukna el a két cég kapcsolata.
Sok vállalkozás ott rontja el,hogy emailben kommunikál.
Apró kis hazugságok, ahelyett,hogy őszintén megbeszélnék, hogyan tudnák egymást segíteni.
Magyarországon egyre több cég azért kényszerül térdre, mert a gyártást kiviszik Kínába.
Olcsón, rosszabb minőségben.
Nem tudom milyen ágazatban dolgozol.Azt biztosan látod,hogy milyen lehetőségeitek vannak új partnert szerezni,új megrendeléseket kapni.
Sok területen ez annyira szűk kör,hogy nem engedheti meg magának egy cég,hogy veszítsen a vevőiből. Legfőképp nem olyat,aki hozza a bevétel negyedét, harmadát.
Ha ez megtörténik,akkor leépítésre van szükség.
A cégek kapcsolattartói kommunikációján múlnak az ilyen dolgok.
Sokkal jobban átlátnak dátumokat és megrendeléseket, raktárkészletet,mint legtöbb tulajdonos.
Rugalmasnak kellene lenni törvényes keretek között.
Akkor nem lenne szükség hazugságokra
Nincs semmilyen hazugsàg.szerzodésben van.
Nézd azt pl ha valaki későn fizeti be a rezsit viz gáz stb automatice rádobják a kövi számlára a késedelmi potlékot hogy azt is fizesd.
Ez ilyen. Nem a mi cégünk, hanem az ügyfélcég ugràl poton összegeken es ő rontja a kapcsolatot. Ahelyett, hogy szo nélkül kifizetnè.
Amúgy meg már nem ügyfèl mert nem tudja fizetni a havi tizenmilliokat igy a szolgàltatás megszűnt feléjük, utólagos elszámolások mennek csak és ezen ugrál az ugyfél.
De mégha csak annyit irt volna hogy nem érzi jogosnak.
De nem. Beszól.sérteget.
1., nemhiszem, hogy olyan hatalmas cégről lenne szó, ha csak 50 milliós a havi forgalom. Tehát itt szó sem lehet külföldre kivitelről.
50 millió egy elvileg nagy cégnél elég kicsi forgalomnak számít. Ez valami kisebb lehet, és ott tényleg sokat számíthat pár százezer forint. Főleg, ha több embernek tartoznak.
A nagy cégek néhány milliárd forinttól kezdődnek.
Nem az összeg szamit egyik félnek sem jelen esetben egyiket se vágná hanyatt 50-150 ezer.
Itt sértettségről meg hasonlokrol megy a téma.
Szoval jogtalan beszólásról es jogtalan tartozásrol.
Mi lenne ha en is elkezdenék ugrálni pl a vizügynél hogy n3m fizetem ki a 200 ft kesedelmi kamatot? Ott röhögnének körbe es meg is duplàznàk a kövi honaoban 400 ra.
Meg hivatkoznék arra, hogy szerintem en nem is késve fizettem ki a számlát, nem fizetem ki a 200 ft kesedelmi dijat.
Röhej.
Csak ugye cégek között ilyen eseteket a biroság old meg. De most ennyi miatt per?
A mi cégünk kb 15 körül volt tavalyelőtt.
Elvesztettük a legnagyobb megrendelőt, kínai gyártás miatt.
A cég 5 embertől vált meg.
Házaspárok is dolgoztak nálunk.
Nehéz volt az alapján dönteni,hogy próbáltunk arra is figyelni,hogy egy családból ne mindkét embert küldjük el.
A korona miatt még két embert elküldtünk.
Most ott tartunk,hogy a termeléssel a veszteségeinket csökkentjük.
Néhány hasonló kisvállalkozással dátumokon, készleteken matekolunk,hogy egyikünk se csússzon meg a szállító felé elfogadhatatlanul.
És igen, szomorú,hogy ilyen jogos- nem jogos kamatokon vergődik valaki,ha későn fizetett.
De attól,hogy te teszed meg felé az első lépést,hogy normális mederben folytatódjon a dolog neked is jobb lesz.
Ha ezt a dolgot nem látod át,akkor sosem leszel alkalmas döntéseket hozni egy közösség érdekében.
Az íróasztalon túl kell néha nézni,hogy elfogadható megoldást találjunk.
Nálunk a cégek több làbon állnak. Cégcsoport összefogás van.
Ők ugy csinàljàk hogy több cég egymas közt váltogathagja néha az embereket de ügyfeleket is.
Azaz egy egy nagyobb megrendelő elvesztése sem vágna taccsra senkit mert màsik cég meg átad neki akkor ügyfelek hogy homogén maradjon a csoport.
Jo az öaszefogás.
Mint kb az Unio talán
Egymást erősitik fel
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!