Hogyan lehet az hogy vki jobb képességekkel sikertelenebb az életben?
Amiket észreveszek az életben:
Alapoktol nézve:
Vannak suliban pl akik irto gyorsan megtanulnak irni olvasni, versenyekre jàrnak, ének rajz tehetségük van, matekbol kiemelkedöek, bemagolnak 200 oldal politikai vagy pénzügyi könyveket 4 ora alatt(ez mind egy emberben), màsok mondjuk bukdàcsolnak, nem veszik fel öket tovàbbtanulni stb.
Felnötten van, aki detto ugyanazokkal a feltételekkel/munkakörben magasabb szinten megtanulja elsajatitja az uj dolgokat, megoldja a problémàkat, jobb a kognitiv képessége, valaki pl leragad a summa függvénynél, mig màs szinte képlethalmazokat ir csak önszorgalombol hogy könnyebb gyorsab legyen az ellenörzés
Es most jön a lényeg:
Hogyan lehet az, hogy mégis a gyengébb képességü a vezetö/a fönök, a bukdàcsolos tanulo akit nem vettek fel sehova, gyüjtött össze lakasra a pàrja mellett magànak sajàt tulajdonra, es a gyengébb képességü a gazdagabb es aki jol él es mindezzel ellentétben az okosabb ügyesebb vagy jobb képességü az akinek hol van hol nincs munkàja, vagy pont annyit keres hogy honaprol honapra megéljen csak es pàrkapcsolata sincs?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Bölcsis ovisok közt is latszik azért a különbség!es egyik sem lusta. De az egyik megtanul verseket mig màst logopedushoz is hordani kell. A beszéd is összefüggésben van sokmindennel az agyban eleve."
Ki nem szarja le, hogy ki járt logopédushoz és ki nem? Még jó, hogy nem Down-kórost akarsz párhuzamba állítani egy ép elméjűvel.
Megint a MOTIVÁCIÓ! A BELSŐ MOTIVÁCIÓ!!! Az egyik olyan közegben nőtt fel, ahol a szülők foglalkoznak vele, a gyereket ráadásul érdekli a vers megtanulása. A logopédushoz járt gyerek is megtanulná a verseket, de őt nem érdekli, vagy valami más oka van, ami nem köti le.
Sokakat nem köt le a tanulás, a szülők nem foglalkoznak velük. Ők el lettek könyvelve gyenge képességűnek. Pedig ők nem gyenge képességűek, csak világéletükben szartak a tanulásra.
Igen, a beszéd is sok mindennel van összefüggésben. Aki kevesebbet beszél, csendesebb típus, általában nehezebben jönnek neki a szavak társaságban.
Aki retardált szófosó az általában nagyon sokat tud beszélni, és rengetegszer szebben, jobban kitudja magát fejezni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Próbáljatok meg semleges hangnemet hallani a szöveg mellé!
„Mit nem értesz azon, hogy egy darab 2-esem sem volt?” Azt értettem alatta – talán túl megengedőleg – hogy ez („Végig buliztam, mert egyszer fiatal az ember, de mindig megoldottam, hogy másnak a vizsgám sikerüljön.”) mifelénk (BME) 2-es, 3-asokat szokott jelenteni.
Ha csúszással végeztél, akkor 23 helyett 24 évesen (vagy később) vetted át a diplomádat. 2 év alatt senkiből nem lesz vezető. Kivéve, ha olyan mázlija van, mint egy kollégámnak, aki pont akkor került be a munkahelyre, amikor egy szervezetátalakítás miatt egy új osztály keletkezett, amire egy adott végzettség és előgyakorlat kellett, ami neki és egy másik kollégájának volt meg, és ő bizonyult megfelelőbbnek. Így lett egyetem +2 éven belül 15 emberért felelős. Egészen belejött azóta, de nem az „érdemei” alapján jutott oda. Ha BSc-ről beszélünk, akkor 22 évesen lett meg mondjuk mindkettő oklevél. A 3 év alatt vezetővé válást így is nehezemre esik elhinni. Milyen profilú szervezet, mennyi beosztott? Ahol 3 évvel a végzés után az ember „vezető”, ott nem a szakmai ismérvek a döntőek, mert ennyi idő alatt az ember nem tanul bele a szakmájába érdemben.
#11
„Sokakat nem köt le a tanulás, a szülők nem foglalkoznak velük.” Ez sajnos nagyon látszik a környezetemben is.
„Ők el lettek könyvelve gyenge képességűnek.” Mert, hogy sokan vannak ilyenek. Nem csak a neveltetés, hanem a születési körülmények is befolyásolnak. Ha azt hiszed, hogy a Down-osokon túl nincs rengeteg gyerek, akinek a szüleik erőfeszítései ellenére sem megy jól, csak közepesen, a tanulás, akkor túlságosan befolyásolhatónak hiszed az életet, ami naivitás. Mindenki a maga szerencséjének a kovácsa, de jó acélból kis munkával is jó kardot lehet készíteni. De rossz vasból borzalmas erőfeszítéssel is csak közepeset.
„Pedig ők nem gyenge képességűek, csak világéletükben szartak a tanulásra.” Sokan emiatt messze nem tudják kihozni magukból azt a potenciált, amit a szüleik ésszerűen sok törődéssel (a tanulás értékként beléjük nevelésével, egyéb támogatással) kifejlődni segíthettek volna. Ezek egy része most is kifejleszthető, csak már sokkal-sokkal több erőfeszítéssel. És amikor az ember azt látja, hogy ugyanahhoz az eredményhez neki még sokkal többet kell tenni, amíg a másik ehelyett már mást csinálhat, akkor meglopva érzi magát, mert meg is van lopva (itt nem arra gondolok, hogy a másik hegedülni tanult, míg én furulyázni sem tudok, hanem a tanulási képességekre stb.). 1. Először valószínűleg irigy a másikra. 2. Ha ennél intelligensebb, akkor okként be tudja azonosítani a saját szüleit, neveltetését. 3. Ha még intelligensebb, akkor felméri, hogy meg tud-e alkudni a saját állapotával vagy áldozatot hoz (amíg a másik „már” „nyaral”), hogy elérje a másik képességbeli stb. színvonalát, és nem pazarol energiát a haragra és a hibáztatásra már. Kevesen mennek végig ezen az úton.
„Igen, a beszéd is sok mindennel van összefüggésben. Aki kevesebbet beszél, csendesebb típus, általában nehezebben jönnek neki a szavak társaságban. Aki retardált szófosó az általában nagyon sokat tud beszélni, és rengetegszer szebben, jobban ki tudja magát fejezni.” Ez színigaz. Így lesz a kevésbé képzett, kevésbé eredményes emberből mégis sikeresebb.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"a szüleik erőfeszítései ellenére sem megy jól, csak közepesen, a tanulás, akkor túlságosan befolyásolhatónak hiszed az életet, ami naivitás. "
Oké, mégegyszer leírom: MOTIVÁCIÓ. Rengeteg ilyen eset van a környezetemben, hogy a gyereknek egyszerűen nincs motivációja! Motiváció nélkül megette a fene az egészet.
Képzeljük el a szituációt: Két gyerek. Az egyik ötös, a másik kettes tanuló. Ha a kettes tanuló nem lenne lusta dög mellett motiválatlan, ELKÉPZELHETETLEN számomra, hogy ne tudná ugyanannyi idő alatt elsajátítani az anyagot, mint az ötös tanuló. Velem is ugyanez volt. Jó tanuló voltam, de a motivációm miatt hazavágtam az egész tanulást, főleg a kémiát.
Utáltam. A tanár az érettségi előtt megakart buktatni. Aztán érettségin meg is buktam. Kihagytam egy évet. Elhittem az elmémben, hogy megtudom csinálni, rávettem magam a tanulásra és valamilyen oknál fogva elkezdtem motivált lenni. EREDMÉNY? 85%-os emelt kémia. Addig én is elhittem ezt a maszlagot, amit tolsz, hogy született képességek blablablablabla...
Minden arról szól, hogy mit hiszel el. Ez angolul a "Mindset".
Persze, könnyű beskatulyázni magad egy életre és a komfortzónában maradni.
Minden a motiváción múlik. Vas-acél példájával összehasonlítani az emberi elmét meg hülyeség.
Szász Marci sem zseni. Sőt, klasszikus értelemben vett zseni nem is létezik. Ezeknek a gyereknek motivációjuk volt. Motivációjuk volt, hogy tanuljanak. Professzorom mondta egyetemen, hogy ezeknek a "zseniknek" valószínűleg enyhe autizmusuk miatt voltak olyanok amilyenek. Kettes tanuló, ha hirtelen hatalmas tudásvággyal rendelkezne, bármit eltudna érni. Vagy nem hallottál a telepi cigány gyerekről, aki SOTE-n tanul az orvosin? Rostás Gusztáv a neve. Tipikus kötekedő cigány gyerek volt, a suliban az egyik legrosszabbak voltak az eredményei. Míg egy nap fejébe vette, hogy orvosin fog tanulni, és megcsinálta. IGEN, megcsinálta!!!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
anonymousreview60
Mikor még az első évemet koptattam msc levelezőn, már akkor felvettek vezetőnek :) Csúnya dolog az irigysg, mondták már? Szerinted ad vki úgy a véleményedre, hogy egy mondatot sem tudsz értelmezni és úgy pofázol bele vmibe, aztán meg a saját elméleteidet vetíted ki másra?
Nem hinném. Törődj bele, hogy vagy, aki nem a könyvekből magol és úgy próbálja ezt átültetni sikerlenül a gyakorlatba, hanem egyszerűen tehetséges. Tudom ezt most fáj.
De itt senki sem tartozik neked elszámolással, hogy hol-mit dolgozik.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Anonim 16-os! MSc-vel vezetőnek, az annyi, mint szakorvosi első évében osztályt vezetni. Ez sosem tehetség, hanem kényszer okozta.
Nem vagyok irigy, mert én nem vezető vagyok, hanem ötletadó, problémamegoldó alkatilag.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Idióta személyeskedéseiddel max. kakas vagy a szemétdombon, nem vezető. Nyugi, itt csak rajtad röhögünk egy jót, senkit nem versz át.
Lecseng a korona, mehetsz is vissza majd suliba. Nem kell itt trollkodni..
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!