Hogyan lehet az hogy vki jobb képességekkel sikertelenebb az életben?
Amiket észreveszek az életben:
Alapoktol nézve:
Vannak suliban pl akik irto gyorsan megtanulnak irni olvasni, versenyekre jàrnak, ének rajz tehetségük van, matekbol kiemelkedöek, bemagolnak 200 oldal politikai vagy pénzügyi könyveket 4 ora alatt(ez mind egy emberben), màsok mondjuk bukdàcsolnak, nem veszik fel öket tovàbbtanulni stb.
Felnötten van, aki detto ugyanazokkal a feltételekkel/munkakörben magasabb szinten megtanulja elsajatitja az uj dolgokat, megoldja a problémàkat, jobb a kognitiv képessége, valaki pl leragad a summa függvénynél, mig màs szinte képlethalmazokat ir csak önszorgalombol hogy könnyebb gyorsab legyen az ellenörzés
Es most jön a lényeg:
Hogyan lehet az, hogy mégis a gyengébb képességü a vezetö/a fönök, a bukdàcsolos tanulo akit nem vettek fel sehova, gyüjtött össze lakasra a pàrja mellett magànak sajàt tulajdonra, es a gyengébb képességü a gazdagabb es aki jol él es mindezzel ellentétben az okosabb ügyesebb vagy jobb képességü az akinek hol van hol nincs munkàja, vagy pont annyit keres hogy honaprol honapra megéljen csak es pàrkapcsolata sincs?
Hány száz milliardszor kell azt leírni, hogy nincs gyengébb képességű ember, csak lustasz.r? Ez mindig is így ment. Az a tantárgy, ami nem érdekelt, amit nem tanultál, ott elhitetted magaddal, hogy gyengébb képességű vagy és ezért nem megy. Ami nem érdekelt, és semmi hajlandóságot nem mutattál felé, hát persze, hogy ment! Csak az ostobák hiszik azt, hogy a másiknak jobb a kognitív szarsága. Nem lehet az, hogy a másik éjt nappallá téve fejlesztette magát? Kihozta magából a maximumot és érdekelte amit csinált-tanult?
Eric Thomas, minden idők legsikeresebb, legjobb motivációs trénere:
A történet amit most mondani fogok, már lehet hogy hallottátok egy fiatalemberről szól, aki sok pénzt akart keresni.
Elment a tanítójához és azt mondta neki, hogy olyan jó akarok lenni mint te vagy.
A tanító azt mondta neki, ha olyan jó akarsz lenni mint én vagyok, akkor holnap reggel hajnal 4 órakor találkozunk a parton.
A tanítvány szerette a partot, de azt mondta a tanítónak, hogy én pénzt szeretnék keresni, nem úszni.
A tanító így felelt: – Ha pénzt akarsz keresni találkozunk holnap! Hajnali 4 órakor.
A fiú odaért 4 órakor felkészülve mindenre, öltönyben érkezett, de inkább úszónadrágot kellett volna felvennie.
Az öregember megfogta a kezét és megkérdezte. Mennyire akarsz sikeres lenni?
A fiú azt felelte: Nagyon!
A tanító azt mondta neki, hogy menjen a vízhez, a fiú odament, amikor derékig a vízben volt már majdnem megőrült.
Én pénzt akarok keresni erre ő kihozott úszni.
Nem egy vizimentő szeretnék lenni.
Pénzt akarok keresni.
Erre a tanító azt mondta neki, hogy gyere csak beljebb – beljebb megy- és már a nyakáig ér a víz
Ez az öregember bolond. Sok pénzt keres, de nem normális.
Azt mondta neki, gyere még beljebb – a tanítvány beljebb megy – a víz már a szájánál volt, mikor azt mondta inkább kimegyek ez az ember megőrült.
A tanító azt mondta: Azt hittem sikeres szeretnél lenni, a tanítvány felelt: Úgy is van!
Mire a tanító: Gyere beljebb,
A fiú beljebb ment a tanító elkapta a fejét lenyomta a víz alá, lent tartotta a fiú kapálózott mindenfelé, majd mielőtt a fiú elájult volna kiemelte a fejét a vízből.
Van egy kérdésem számodra – mondta.
Majd azt mondta: Amikor a víz alatt voltál mit akartál?
Élni – közönségből válasz -, én egy másik szóra gondolok.
Mit is mondtál? Lélegezni.
Lélegezni.
Azt mondta a tanítványnak: Majd ha annyira szeretnél sikereket elérni, mint levegőt venni, na majd akkor leszel sikeres.
Nem tudom, hány ember van/volt már asztmája, de ha valaha volt már asztma rohamotok, alig kaptatok levegőt
kapkodtatok a levegő után és az egyetlen dolog amit akartatok, az a levegővétel volt.
Nem érdekelt, hogy nincs kosármeccs, hogy mi megy a tv-ben, hogy senki sem hív, nem érdekelt a bulizás sem.
Az egyetlen dolog ami érdekelt, hogy levegőt kapj.
És amikor elérsz egy olyan pontra, amikor annyira szeretnél sikeres lenni, mint levegőt venni, na akkor sikeres leszel.
Én azért vagyok itt, hogy elmondjam nektek, hogy a legtöbben közületek sikeresek akarnak lenni, de nem akarják minden porcikájukkal, csak úgy akarják.
Nem akarod annyira, mint bulizni. Nem akarsz annyira sikeres lenni, mint lazának lenni
a legtöbbetek nem is akarja annyira a sikert, mint ahogy aludni szeretnétek.
Néhányan jobban szeretnek aludni, mint sikereket elérni.
És én most elmondom nektek, ha sikeresek akartok lenni, akkor hajlandónak kell lennetek feladni az alvást.
Hajlandónak kell lennetek 3, 2 óra alvással dolgozni, ha tényleg sikeresek akartok lenni.
Lesz amikor 3 napig nem alszotok.
Mert ha elmész aludni, akkor lehet, hogy elszalasztod annak a lehetőségét, hogy sikeres légy. Ez az amennyire akarnod kell!
Annyira akarnod kell sikeresnek lenni, hogy elfelejtesz enni is.
Beyoncé mondta, hogy amikor csinálta a lemezét, volt olyan amikor 3 nap telt el úgy, hogy észre sem vette, hogy nem evett.
Mert elkötelezett volt.
Amikor 50 cent csinálta a filmjét végeztem egy kis kutatást Fifty után.
Fifty mondta, hogy amikor nem a filmjét csinálta, akkor a soundtrack-en dolgozott.
Megkérdezték tőle: Mikor alszol?
Ő azt felelte: Alvás.. Alvás az azoknak való akiknek nincs semmi céljuk.
Én nem alszom.
Így van lehetőségem, hogy az álmaimat megvalósítsam.
Amerikai focisták, hány darab amerikai focis van közöttünk? Az emelje fel a kezét.
Emmitt Smith. Én cowboys fan voltam.
Figyeld ezt, volt egy reklám, Emmitt Smith megnyerte az első Super Bowlját és volt egy reklámja,
amikor súlyokat emelgetett, nem tudom, hogy láttátok-e a reklámot, emelgette a súlyt, és azt mondta: Tudjátok mit? Megnyertem a Super Bowlt szóval most már pihenhetek.
csinálta tovább, kinyomta a súlyt, majd csinálta tovább és megállt és pihent körülbelül meddig? 2 másodpercig, aztán csinálta tovább.
Látjátok? Már nyert egy Super Bowl-t és azt mondta, pihenek egy kicsit. Pihent. Meddig? 1 másodpercet.
A legtöbben közületek nem lesznek sikeresek. Miért? Mert ha tanultok és elfáradtok abbahagyjátok.
És azért vagyok itt, hogy elmondjam nektek, valaki azért sír, mert fel akarja adni. Ne azért sírj, hogy feladd, sírj azért, hogy menj tovább.
Ne sírj, hogy kilépj. Már így is fáj, akkor érj el inkább valami eredményt, mint hogy feladd.
Ne menj aludni, amíg el nem értél valamit.
Figyeljetek rám, azért vagyok itt, hogy elmondjam nektek, eljöhetsz ide, felugorhatsz, forgolódhatsz, izgatott lehetsz amikor pénzt költesz, de figyelj rám
így soha nem leszel sikeres, és nekem ez tízcentembe nem kerül!
Addig nem leszel sikeres, míg azt nem mondod, hogy nekem nincs szükségem erre a pénzre, mert én eljutottam ide.
Attól, hogy jó az esze és tud tanulni, még nem garantálja azt, hogy életrevaló is. Én világ életemben 3-as tanuló voltam, eü középsuliba jártam, de bejutottam egyetemre, az egyik legnehezebb szakra. Csúszással, de elvégeztem. Végig buliztam, mert egyszer fiatal az ember, de mindig megoldottam, hogy másnak a vizsgám sikerüljön. 2 diplomával vezető vagyok és csak röhögök azon (nem az emberen, hanem amit mond), hogy a beosztottaim mesélik, ők kitűnőek voltak szakközépbe. Mire ment vele?
NÁlunk sosem volt elvárást a kitűnő bizonyítvány, annyi volt kikötve, hogy 2-es ne legyen. Nem is volt soha. Amit szerettem, megtanultam. Ami h.lyeség, töri irodalom, azt soha nem tanultam meg
Azért, mert az a tehetséges gyerek meritoktatikus (előre lefektetett, egyezményes mércével mérhető eredmény alapján ítélő) rendszerben érte el az iskolai sikereit, és talán ezen erőfeszítései mellett nem jutott ideje a kapcsolati hálójának építésére és annak kezelésének, valamint a jó értelemben vett önreklámnak az elsajátítására. És esetleg a nyalásra, taposásra és a könyöklésre.
Ezzel szemben a másik bulizott, haverkodott, és megtanulta a kis eredményeit is nagynak, szélsőséges esetben a másét is a sajátjának, feltüntetni, emiatt az ő kis eredményei nagy sikernek látszanak. Az előző embernél meg fordítva.
Az eredmény nem egyenlő a sikerrel. Az eredmény objektíven mérhető calami. A siker anbak mértéke, hogy milyen mértékben tekinti ezt "eredménynek" az adott közeg. Pl. ha van egy ellenszenves ember, az ő zseniális tanácsát kevésbé fontolják meg. Vagy fordítva: laza, nagy nőcsábász, jó kiállású a faszi, és az ő kis jelentőségű ötletét azonnal beépítik.
Egyensúlyt kell teremteni a munka erő
"Hány száz milliardszor kell azt leírni, hogy nincs gyengébb képességű ember, csak lustasz.r?"
Bölcsis ovisok közt is latszik azért a különbség!es egyik sem lusta. De az egyik megtanul verseket mig màst logopedushoz is hordani kell. A beszéd is összefüggésben van sokmindennel az agyban eleve.
Az hogy kicsit gyorsabban megy valaminek megtanulása az se mondható tehetségnek ám.
A bemagolás nem egyenlő a Tudással!!!
Az üzleti érzék, az hogy hogyan adja el magát valaki az is teljesen más.
Annyira látszik, nincs belelátásod igazán a dolgokba.
Alapból sokan az igaz önismeretbe elhasalnak.
Vannak akikben nem fogalmazódnak meg célok, utak.
Ha meg meg is van, nincs meg egy fajta érzéke ahhoz, hogy érvényesüljön.
Asztalos ismimnek ha nem adok ötletet s nem csinálok vázlatokat, kutatásokat...
Nem tartana ott ahol.
Az emberek nem tudják eladni a mihez értésüket, érzéküket.
De ismerek olyanokat, akiknek csak jó üzleti érzékük van, de amúgy semmihez se értenek...
Nos a párkapcsolat pedig szintén más.
Hiszen ott jobban dominál az ember személyisége 4szem közt, minthogy kinek mennyi van a zsebében.
(Az nem igaz kapcsolat, ahol anyagiak vannak előnyben)
Bőven tudnék mesélni minderről akár 1 hetes folyamatos előadásban is.
👌
#2 igazat mond abban, hogy az eredményhez(!) nagyon motivàltnak kell lenni.
#2 phaszságot mond, hogy nincs kisebb tehetség csak lusta szar, mert rengeteg ember olyan képességekkel születik, hogy akkor lehet közepes helyett jeles matematikából, ha cserében, az időráfordítás miatt, jeles helyett csak közepes történelemből, irodalomból, angolból és biológiából, és még játszani sem marad ideje. Ilyenkor mérlegelni kell, mi az amit igazán szeretnénk.
#3 is ezt igazolja, hogy a motivápció belülről jön. Ami nem érdekelte azt nem tanulta, mert az nem okozott neki ahhoz elég sikert (tanári szülői dícséret, büszkeség), azaz örömöt, hogy megtegye. Ehelyett ő egy csupakettes (= tehetségtelen, a szakmájának végzésére alkalmatlan) ember lett, aki a megfelelő komunikációval sikeresebbnen tüntette fel magát,mint amennyire eredményes, így jutott magasabb pozícióba. Ő ettől függetlenül még lehet jó vezető, aki a jó ötleteket előresegíti úgy, hogy a kollégák hülyeségeinek, emberi phaszságainak közben gátat szab. Minél magasabb vezetői pozícióban van valaki, annál kevesebbet kell a "szakmához" értenie,mert a döntések absztrahálódnak.
A kérdésben említett tehetséges embereknek önérdekérvényesítést kell tanulniuk.
8-as "Ehelyett ő egy csupakettes (= tehetségtelen, a szakmájának végzésére alkalmatlan) ember lett, aki a megfelelő komunikációval sikeresebbnen tüntette fel magát,mint amennyire eredményes, így jutott magasabb pozícióba. "
Mit nem értesz azon, hogy egy darab 2-esem sem volt? :D Ami a szakmám, abból végig 5-ös voltam, szerencsére az irodalom senkit sem érdekel. Jah és a szakmámban is profi vagyok, ezért vagyok 26 éves létemre vezető :) Úgy látom, neked a szövegértelmezéseddel komoly problémák voltak. Pont hiányoztál a suliból?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!