LG32GQ850 QHD gaming monitor PS5-ön?
Sziasztok
3 kérdésem van:
Adott egy 1440p IPS ATW monitor
1. Ha leveszem a felbontást 1440p-ről 1080p-re, mennyire lesz rosszabb a kép mint egy FULLHD-s kijelzőn? (ez mindig érdekelt)
2. Megkapom a + fpst-t ugyanúgy mint FULLHD-s társain?
3. Használja a DCI-p3 színtérlefedettséget FULLHD-n is?
1-2: Konzolokon nem egészen úgy működik a felbontás és fps ahogy esetleg számítógépen megszokhattad. Alapvetően ezek a gépekben egyetlen grafikai mód volt régebben amit a gyártó a konzol hardveres tudásának és saját optimalizálási lehetőségeinek/tehetségének megfelelően beállított. Teljesen mindegy milyen kijelzőre kapcsoltad ez semmit nem változtatott azon, hogy a gép hogyan rendereli a játékot belsőleg - max a gép összenyomta vagy széthúzta a képet. Újabb konzolokon sok játékban (de közel sem mindegyikben) legalább kettő, néha több grafikai mód van. Az egyik a felbontást a másik az fpst részesíti előnyben a másik kárára. Quality és Performance néven szoktak futni a menüben ha vannak. De ezek ugyanúgy nem változtatnak a beállított teljesítmény profilokon ahogy régen.
Tehát konzolok esetében semmi értelme nincs, hogy ne 1440pre állítsd a kimeneti felbontást egy 1440p monitoron. Nem fog tőle 1fpsel sem jobban futni a játék. Például a Dead Space Remake 1296p30fps vagy 936p60fpsel fut akármilyen felbontású képernyőre is kötöd. Viszont ha alacsonyabbra teszed a felbontást mint amit a képernyőd tud akkor beépített konzolos felskálázó nem fog olyan szép eredményt adni mert a pixelek száma nem lesz arányban a felskálázási mérettel.
Ugyanígy ha egy játék szaggat konzolon akkor ugyanúgy szaggatni fog akármekkorára állítod a felbontást mert belsőleg nem fog változni semmi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!