Nem vállalják a garanciális javítást, mit lehet ilyenkor tenni? Részletesebben lent.
Sziasztok.
Szóval az van, hogy hónapokkal ezelőtt leadtam egy okosórát az egyik távközlési szolgáltatónál (még garanciális), mert nem érzékelte a belehelyezett kártyát, egyébként semmi baja nem volt. A helyszínen ezt kivették, áthelyezték egy másik készülékbe, abban működött. Erről egy átvételi nyilatkozat is készült ugye, az ügyintéző, illetve az én aláírásommal.
Két hónapja, lassan három, hogy nem láttam az órámat, de a törlesztőjét plusz havi díjat fizetem.
Valamint időközben (leadás után 1 hónappal) leküldték a szervizből, hogy hozzájuk sérülten érkezett, így ők nem javítják meg. Majd újabb egy hónap elteltével bementem, közölték, hogy ja hát azóta az óra itt áll, nem csináltak vele semmit.
Most kaptam egy levelet már, hogy az átvételi elismervénykor az ügyintéző, mivel nem rendelkezik szervizi képesítéssel, lehet nem látott egy hibát, amit a szerviz viszont igen, és aminek javítását nem vállalja garanciális alapon (ezt alá is irtam, ugye az átvételi elismervenyben benne van, hogy a szerviz az általa észrevett, az ügyintéző által nem látott hibának a javitását visszautasíthatja). De hát ott a jelentés, hogy az óranak nem volt semmi más baja, mikor leadtam azon kívül, hogy nem érzékelte a kártyát. Valamint az is állt ebben a levélben, hogy a logisztikai központba már sérülten érkezett, de mivel buborékfóliában szállítják, így a szállítás során nem történhetett vele semmi. De hát könyörgöm, nem volt sérült az óra mikor leadtam, én már hónapok óta nem láttam, nem is értem mi baja lehet!!
Tudnátok segíteni, hogy ilyenkor kihez érdemes fordulni, vagy mit tudok tenni ilyenkor?
Fizetem a semmit, mert még mikor bementem 1 hónap után, hogy elvileg kész az óra, akkor sem adták ide (nem tudom, miért, azóta csak várok).
Szívem szerint már kifizetném inkább a javítást, nem érdekel, csak az frusztrál inkább, hogy hát nem is az én hibámból történt. Az ugyfelszolgalaton lehet, hogy lelokhettek? Vagy szállítás során sérült volna meg? Én inkább utóbbira gyanakszom, már el sem tudom képzelni, mi lehet a baja, gyanús nekem ez az egész és félek, mi történhetett vele.
Ott maradsz a pultnál, és azt mondod, hogy nem mész el ameddig nem kapsz egy másik, új terméket. Célszerű zárás előtt menni max. fél órával. Nem nyúlhatnak hozzád egy ujjal sem, nem dobhatnak ki. Hívják be az üzletvezetőt, bárkit, mindegy.
Ja, legyen két tanúd, és legyen zsebben egy bekapcsolt diktafon. Provokatív módon beszélgetve velük, hogy elhangozzanak olyan dolgok, hogy igen, tényleg nem volt sérült, amikor átvettük, stb.
Ha megvan, akkor fel lehet tenni a kérdést, hogy óhajtják-e a felvételeket bíróságon visszahallgatni, vagy adnak egy másik új, garanciális terméket, természetesen a csere időpontjától kezdődő garanciával.
Nem okosóra, hanem hagyományos. Kb. bejárta Magyarországot, mert amit neten kinéztem, a hozzám közel lévő üzletben nem volt, de nem gond, néhány nap alatt átszállították Veszprémből Miskolcra. Pár hónap múlva lemerült az elem, tart a garancia bőven, mondom vigyük az üzletbe elemcserére. Szervizbe küldik. Szigetszentmiklósra. 6 hét. Mondom egy elemcsere 6 hét? Végül csak 4 hét volt, de akkor is. Mikor beadtam az órát, ilyen szövegek kerültek fel a papírjára:
- bőrszíj viseltes
- zafírüveg karcos
- óratokon mikrokarcok
Az óra hibátlan volt, maximum a szíjon látszódott, melyik lyukban használom, de csak egy kicsit. A zafírüveg nem volt karcos, a tokja sem. Rákérdeztem, hogy ezt most miért írta rá, azt mondta a csajszi, hogy azért, hogy a szerviz ne hivatkozzon erre, hogy ez nem garanciális hiba. Mondom egy nyomorék elemcserét kérek, mi köze az üvegnek hozzá, ha mondjuk tényleg karcos? Nem tudott rá válaszolni.
Kértem vissza az órát, erre azt mondta, ha nem szervizben cseréltetek elemet garanciális időben, bukom a garanciát... Megkértem, hogy azzal a fasza kis lámpájával világítsa meg az órát, és készült egy csomó fénykép róla, meg videó is, hogy forgatom a fényben, hogy látszódjanak a nem létező karcolások. Lefényképeztem az első szerelési lapot is, amin kamu hibák szerepelnek az aláírásom nélkül. Megkértem a csajszikát, hogy írjon új szerelési lapot, amin a bőrszíj szerepelhet rajta, hogy viseltes, semmi más. Majd jegyzőkönyvbe vetettem, hogy olyan szerelési lap készült elsőre, ami nem fedi a valóságot.
Ha az órát karcosan kapom vissza, az elkészült fényképpel, videóval a megfelelő hatósághoz fordulok.
Hibátlanul kaptam vissza, nem volt rajta karcolás. Szerintem azt akarta megelőzni a csaj, ha a szállítás alatt megkarcolódik, akkor ne verhessek hisztit, hiszen "úgy adtam be". De csak ismerem az órámat, vigyáztam rá, tudtam, hogy nem karcos. Nem tudom, hogy szállították, szerintem nem kapott extra figyelmet.
Szóval ja, oda kell figyelni, mert pórul jár az ember adott esetben. Amúgy ügyfélszolgálaton dolgozom, tudom, milyen mikor akadékoskodik az ügyfél, ezért igyekszek fordított esetben nem Degec lakója lenni. Viszont az eladó csaj. kb. kérte az ostort, hát megkapta.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!