Autós erősítő beszerelése hova?
Egy Hertz ESK F165 komponens szettem van. Elég jól meghajtja a fejegység, de hozzám került egy megfelelő teljesítményű JBL erősítő a kábeleivel együtt. És ha már van erősítőm, akkor szeretném beépíteni. Mivel mélyláda nem lesz az autóban, így nem akarom szétszedni a kocsit, hogy a csomagtérbe vezetékeljek.
Az lenne a kérdésem, hogy valahol elől van e megfelelő hely egy erősítőnek, ahová belehet rakni, hogy ne legyen útban, és a hűtése is megoldott legyen?
Egyik autóban sokáig használtam egy lapos konstrukciót a jobboldali lábtérhez felfektetve, amire ráhajlott a lábszőnyeg és eltakarta teljesen.
Igen, hűtés szempontjából rémálom és szakszerűtlen is, meg minden. De a praktikum érdekében bevállaltam és nem is lett semmi baja.
Ezt neked kell látnod.
Te kocsid.
Te erősítőd.
Keresel neki helyet.
Vagy elviszed hifishez.
Természetesen én is ellenőriztem a hőmérsékletet, nyári melegben is, max. teljesítményen döngetve is. Ezen azt értem, ami elviselhető hangerő és nem is torzít még.
Természetesen forró lett, de kézzel megfogható. Ez a 20 éves erősítő máig működik, más autóban. Kondenzátorai is hibátlanok, semmit nem kellett benne cserélni.
Megjegyzem, a szilícium félvezetőknél van egy ilyen ökölszabály, hogy ami hőfokot kézzel elviselünk, az alkatrésznek az még jó.
Tartalékot is beleértve, ugyanis ennél többet bír valójában. Nem véletlen, hogy gyári készülékekben (TV, erősítő stb.) is lehet találkozni olyan félvezetőkkel, ami kézzel nem megérinthető, annyira forró. De mégsem azért került szervizbe, hanem egyéb problémák miatt.
Hát én döngetni nem fogom, nem szeretem a hangos zenét, csak hogy vezetés közben szóljon normál hangerőn, ahol még halljuk egymás szavát.
Azt jól gondolom, hogy az erősítő előcsal a hangszóróból olyan hangokat is, ami most fejről hajtva nem jön ki? Mert konkrétan ezek a hangok miatt szeretném beépíteni, hogy ami mély hangot képes a hangszóró lesugározni, azt sugározza le, nekem annyi mély pont elég.
Új hangokat biztosan nem varázsol, az intenzitása, ereje nő.
Az természetes fiziológiai jelenség, hogy azonos frekvenciamenet mellett, ha csökkentjük a hangerőt, a mélyérzet aránytalanul jobban gyengül.
Pont ezért találták ki a loudness-szabályzást, ami kisebb hangerőnél megemeli a mélytartományt.
Ez érvényes visszafelé is: ha növeljük a hangnyomást, esetleg visszább kell venni a mélyből, mert szétütheti a hangszórót.
Ki lehet éppen próbálni ideiglenes bekötéssel is.
Tápot a szivargyújtóról is kaphat, csak kell hozzá dugó, illetve kábel.
Jó, de az én korábbi autóm szerette megcáfolni a fizikát.
Gyárilag is a szivargyújtóval közös, 20 A-os olvadóbiztosítékról ment a rádió, én meg ugyanoda kötöttem rá még az erősítőt is pluszban. Miután annak is pont 20 A-os a saját biztosítéka.
De valami probléma lehetett vele, mert évekig döngettem és nem bírta kinyomni a biztosítékot, soha. Fájdalomhatáron járatva sem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!