Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Mobiltelefonok » A rootolás megszünteti a...

A rootolás megszünteti a garanciát?

Figyelt kérdés
Valahol az olvasható, hogy igen, máshol pedig az, hogy nem, ugyanis a garancia a hardverre vonatkozik nem pedig a szoftverre és az Android amúgy is nyílt forráskódú. Szóval főleg egy hozzáértő személy gondolata érdekelne, esetleg egy olyané, aki ilyen téren dolgozik, de persze mások érveire is kíváncsi vagyok. Szóval... Urak, hölgyek?

2014. dec. 17. 19:00
1 2 3 4 5
 21/50 anonim ***** válasza:
A Samsung már azzal megvonja a garanciát ,ha a KNOX 0x01 lesz ( ez azt jelenti,hogy aláíratlan tartalmat töltöttél rá- gyk. ROOT ) és nyugodtan hivatkozhatsz az XDA-n irkált dolgokra,kb. cseppet sem fogja érdekelni őket.
2014. dec. 19. 14:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/50 anonim ***** válasza:

tegnap 23:20

Ha nem értesz ahhoz, hogy mi a garancia, akkor inkább ne okoskodj itt, mert rettentő baromságokat hordtál össze.

Először is az EU-ban 2 év a kötelező szavatosság és ebből van itthon kötelezően 1 év jótállás. Már ott vannak a gondok, hogy fogalmad sincs, hogy a kettő között mi a különbség és baromságokat írsz. A kettő együtt a garancia.


A garanciális feltételeket az eladó vagy a gyártó szabja meg, ami kiterjed a szoftverre is. Márpedig, hogyha ő azt mondja, hogy módosítottad a szoftvert és ezzel elbuktad a garanciát, akkor cumi van.


Az XDA-s linkkel csupán az a baj, hogy ott is az "okos" keveri a szavatosságot és a jótállást.

Én elolvastam az eredeti jogszabályt is és az XDA-s cikknek kb köze sincs hozzá. Olyan "hozzáértők" írhatták, mint amilyen te vagy.


Az érvényes EU garancia ide vonatkozó része itt van magyarul.

[link]


Itthon még örülhetünk is, hogy nem csak 6 hónap a jótállás, hanem 1 év.

2014. dec. 19. 16:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/50 anonim ***** válasza:

Végülis utólag még bizonyíthatod, hogy nem a szoftver miatt hibásodott meg a készülék, de annak a költségeit már neked kell fizetni. Plusz ha utána még pereskedni akarsz az eladóval vagy a gyártóval, annak a költségeit is neked kell fizetni. Aztán ha nyersz, akkor a bíróság kötelezni fogja a másik felet, hogy térítsék meg a költségeidet és javítsák vagy cseréljék a készüléket.

Az itthoni bíróságok működését tekintve, úgy 3-5 év múlva talán meg is javítják a telefont. Persze saját költségeden hamarabb is javíttathatod és aztán azt is megfizettetheted a másik féllel.


Feltéve, hogy neked ad igazat a bíróság.

2014. dec. 19. 16:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/50 anonim ***** válasza:

22-es: te elolvastad, amit írtál?


"Konkrét eset


A jog által biztosított kétéves szavatossági időt a kereskedő által vállalt jótállás nem rövidítheti le


Carla hajszárítót vett, melyre a kereskedő hathónapos jótállást vállalt.


Amikor a készülék nyolc hónappal később elromlott, Carla visszavitte a hajszárítót az üzletbe. Az eladótól azt a választ kapta, hogy a jótállás lejárt, és hogy a vételárat nem kaphatja vissza.


Carla - teljesen jogosan - rámutatott arra, hogy az EU fogyasztóvédelmi jogszabályainak értelmében az ingyenes termékszavatosság két teljes éven át érvényes. Az eladó által adott hathónapos jótállás pusztán kiegészítő védelmet biztosított."


"Ha az Ön által az Európai Unióban vásárolt termék hibás, nem úgy néz ki, vagy nem úgy működik, ahogy azt megvételre kínálták, a kereskedőnek kötelessége azt ingyen megjavíttatni vagy kicserélni, illetve a termék vételárát Önnek visszafizetni, vagy árengedményt adni."


Ezeket mégis hogyan máshogy lehet értelmezni, mintahogy én leírtam? Szerintem teljesen egyértelműen kimondja, hogyha a telefonod nem úgy működik, ahogy az meg volt hirdetve(tehát például a kijelző nem működik), attól még érvényes marad az EU garancia. Értelemszerűen, ha a kijelző magától hal meg, akkor azt nem a root okozta, tehát nem a fogyasztó hibája, ezáltal a telefon garanciaköteles.


Egyébként ajánlom figyelmedbe az angol szöveget, ami nem tesz különbséget a szavatosság és a garancia között.


[link]


Itt a francia is, ugyanaz:

[link]


Tessék, németül is: [link]

2014. dec. 19. 17:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/50 anonim ***** válasza:
23-as: Nézd meg az XDA-t, amit linkeltem, ott is egyértelműen le van írva, hogy a GYÁRTÓNAK kell bizonyítania, hogy a szoftveres babrálás miatt keletkezett a probléma, nem neked.
2014. dec. 19. 17:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/50 anonim ***** válasza:

[link]


Ittvan mégegy link.

2014. dec. 19. 17:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/50 anonim ***** válasza:

Mi lenne, hogyha képes lennél értelmezni egyben is ami le van írva és nem csak részletekben??? Tudod a jogot nem úgy kell alkalmazni, hogy ami neked tetszik arra hivatkozol ami meg neked nem tetszik azt figyelmen kívül hagyod.


Figyelj te szellemileg alulfejlett!! Ott van a szövegben, hogy neked kell bizonyítani, hogy a hibát nem a szoftver okozta. Itthon annyi a különbség, hogy nem hat hónap hanem 1 év a jótállás.


Mondom, hogyha hülye vagy a témához, akkor inkább fogd be!!!


"A termék kézhezvételétől számított hat hónapon belül elég, ha Ön megmutatja a kereskedőnek, hogy a termék hibás vagy nem úgy néz ki, illetve nem úgy működik, ahogyan azt megvételre kínálták. Hat hónap leteltével azonban a legtöbb uniós országban Önnek bizonyítania kell, hogy a termék már a kézhezvétel pillanatában hibás volt, például rámutatva arra, hogy a hiba a termék gyártásához használt anyagok rossz minőségéből adódott."

2014. dec. 19. 17:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/50 anonim ***** válasza:

Amit alapvetően képtelen vagy felfogni, nyilván a szellemi alulfejlettséged miatt, hogy a kereskedő vagy a gyártó megtagadhatja a garanciát a szoftver módosítása miatt. Mivel az EU előírás is arra vonatkozik, hogy a terméket az eladott formában rendeltetésszerűen használod. Akkor, hogyha elkezdesz vele mókolni és módosítgatod, akkor már a garanciális védelem nem érvényes. De ezt is képtelen vagy felfogni az alacsony IQ-dal.

Hivatkozhatsz te az EU-s jogszabályokra, de a kereskedő csak röhögni fog rajtad. És mehetsz a bíróságra. Ahol ő egyértelműen bizonyítani tudja, hgoy te mókoltál a telefonnal. Utána már neked kell bizonyítanod, hogy a készülék nem a mókolás miatt ment tönkre.

2014. dec. 19. 17:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/50 anonim ***** válasza:

[link]


"If your device becomes defective after the first 6 months, but before 2 years run out, you are still covered. The difference is only that if the defect arises now, the seller can claim that the defect was caused by some action that was triggered by non-normal use of the device. But in order to avoid needing to repair or replace your device, the seller has to prove that your action caused the defect. It is generally recognised by courts that unless there is a sign of abuse of the device, the defect is there because the device was faulty from the beginning. That is just common sense, after all."

2014. dec. 19. 17:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/50 anonim ***** válasza:
Egy hardveres problémát mégis a rootolás, a szoftveres dolgok miért okoznának? Ha túlhúzod a CPU-t, akkor nyilván te rontottad el, abban az esetben tényleg ugrik a gari. De azért, mert a gyártó rossz minőségű kijelzőt rakott a készülékbe, azért a root NEM felelős. Bizonyítani elég egyszerű, hogy nem szoftveres a probléma: unroot, és stock rom flashelése. Ha ezután is fenn áll a probléma, akkor NYILVÁNVALÓ, hogy nem a root és a custom rom okozta a problémát, tehát bizonyítottad, hogy a gyártó a hibás, és érvényes az EU garancia.
2014. dec. 19. 17:44
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!