A garanciális telefonra, azt írta a szervíz, hogy ezt a típust már nem tudják megjavítani, ilyenkor mi a teendő?
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet ( [link] ) így ír erről:
"5. §
(5) * Ha az e rendeletben meghatározott jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a vállalkozás részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni."
#5: "3 év gari van rá"
Ezt hol írta a kérdező?
#3
Minden telefon kifut egyszer, megszűnik gyártása (az már korábban) és forgalmazása.
Ha ebből az utolsó példányt vette, akkor sem fogják még 3 évnyi mennyiséget legyártani, kifizetni a gyártónak a LEHETSÉGES és SZÜKSÉGES pótalkatrészt.
Ez igencsak veszteséges, mert ha nem használják el javításra, akkor a kukába kerül.
Korrekt eljárás és nem kifogásolható ha egy használt nem javítható készülék teljes vételárát visszafizetik, nem?
És nem a milyen telefon a kérdés, hanem mennyi ideje van már a piacon, mert nyilván minden telefonnál bekövetkezik az értékesítés vége.
Na ez számít!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!