Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Mobiltelefonok » Az igaz, hogy mikor átveszek...

Az igaz, hogy mikor átveszek egy csomagot, akkor jogom van kinyitni és leellenőrizni az állapotot fizetés előtt?

Figyelt kérdés

Egy telefont rendeltem egy csomagpontra, ami lényegében egy kis újságos, ahol ugye van egy eladó.

Szóval jogomban áll mondani neki, hogy előtte szeretném kibontani és megnezni, hogy rendben van-e, mielőtt kifizetem és átveszem?



2023. ápr. 15. 23:32
1 2
 11/13 anonim ***** válasza:
100%

"az a csomagpontban üldögélő nénit nem érdekli, ő ebben az ügyben segíteni nem tud."

De, tanúként beidézhetik az eljárás során, ami az esetleges reklamáció nyomán indul, és büntetőjogi felelőssége teljes tudatában tehet nyilatkozatot.

2023. ápr. 16. 12:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 anonim ***** válasza:
0%

#11, pont ez az, amit mindenki el fog kerülni. Nem kötelezheted, hogy vállaljon tanúskodást, aminek ráadásul rá nézve jogi következményei is lehetnek, nem beszélve az anyagi vonzatáról.

Ez nem a feladata, ez nem tartozik sem a munkaköréhez, és nem is egy általánosan elvárható erkölcsös, morális magatartás.

Megkérheted, ő pedig nemet mondhat. Ha pedig mégis bíróság elé citálod, azzal fogja elintézni, hogy nem emlékszik, nem nézte meg olyan alaposan, és nem mer esküdni rá, hogy így vagy úgy.

Ez csak valami krimiken nevelkedett panel-proli tévhit.

2023. ápr. 16. 13:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 anonim ***** válasza:

#8 "És ha megvárja, kinyitod, látod, hogy össze van törve, mit csinál? Sem a reklamáció kezelése, sem a visszaszállítás nem az ő dolga."

Az átvételkor általában alá kell írni egy papírt, amin az is szerepel, hogy a terméket sértetlen, és hiánytalan állapotban átvetted. Ha te ezt aláírod, akkor utána nagyon nehéz meggyőzni a másik felet, hogy te bizony nem kaptad meg rendesen a csomagot. Jártam már párszor így. Volt, hogy a rendelt mennyiségnek csak a kétharmadát kaptam meg. Reklamáltam, a válasz annyi volt: az aláírásommal én igazoltam azt, hogy a csomag sértetlenül és hiánytalanul megérkezett. Másik esetben - amikor ráadásul kifejezett kérésem ellenére a futár nem volt hajlandó megvárni, hogy kinyitom a csomagot, pedig amikor átadta, gyanúsan zörgött - a kicsomagoláskor készített fényképeket elküldve szó nélkül küldtek csereterméket. De volt olyan futár is, aki még csak nem is csengetett, bedobta (!) az udvarra a nagytestű kutyus mellé a csomagot, és továbbment. Én meg hazaérve nézem, hogy mi az, amivel kutyuli játszadozik? Ezután részletesen dokumentálva a termék maradványait megírtam a panaszlevelet a futárcégnek, és a vége az lett, hogy a futár kártalanított. Bár nagyon nehezére esett, és még a legutolsó pillanatban is alkudozni akart.

Egyébként maga ez az egész rendszer hibás, és életszerűtlen. A futárok telejsítménybérben dolgoznak (legalábbis a többség), kifejezett érdekük, hogy minél hamarabb szabaduljanak a vásárlóktól. Ha most én előállok azzal, hogy én bizony a jelenlétében ki akarom bontani a csomagot, és ha valami gebasz van, akkor jegyzőkönyvet vetetnék fel, a többség vagy egyszerűen megtagadja, vagy simán csak elküld melegebb éghajlatra. De a szállítólevélen meg mégis ott van az a bejegyzés, hogy sértetlenül átvettem.

2023. ápr. 18. 11:39
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!