Az igaz, hogy mikor átveszek egy csomagot, akkor jogom van kinyitni és leellenőrizni az állapotot fizetés előtt?
Egy telefont rendeltem egy csomagpontra, ami lényegében egy kis újságos, ahol ugye van egy eladó.
Szóval jogomban áll mondani neki, hogy előtte szeretném kibontani és megnezni, hogy rendben van-e, mielőtt kifizetem és átveszem?
Nem
Bizonyos futárszolgálstoknak van olyan szolgáltatása, hogy kinyithatod a csomagot és a futár megvárja, de ekkor is ki kell előbb fizetni és csak akkor van ilyen, ha a feladó ezt kérte
"Az alaphelyzet, hogy meg sem kapod, amíg nem fizetsz."
Ez nem zárja ki azt, hogy reklamálj. A fizetés a termék ellenértéke. A dokumentáció pedig a felelősség tisztázása. Ha aláírod hogy az átvétel rendben volt, akkor az ellenkezőjét utólag az hiszi el aki akarja.
A pénz odaadható, de az aláírás csak akkor jár, ha a csomag tartalmával nincs gond.
Online vásárlás előtt mindenki gondolja át, hogy járhat-e rosszul. Ha csak egy kicsit is támadnak kételyei, akkor ne tegye.
Olyat még sosem hallottam, hogy az ED meggyőzhető az ügyfél által.
Ebay-es rendelésem alkalmával viszont nagy értékű cuccot rendeltem. Meg is jött, de nem a rendelésben szereplő paraméterekkel. Reklamációs levél ment, válasz jött, hogy ez a tervező mérnök szerint csak részletkérdés. Én kértem az elérhetőségét. Videochat egy kínai mérnökkel, akinek egy sebtében elvégzett mérés sorozattal bemutattam, hogy a cucc teljesítménye harmada annak amiért fizettem. Próbálta menteni, hogy termékfejlesztés meg hasonló okokból tér el a tartalma, de azt nem tudta megmagyarázni, hogy a katalógusadatokat alátámasztott mérések alapján miért van más beépítve és más kommunikálva. Szóval a végén ő ajánlotta, hogy ha kérem, küldenek egy másikat ami olyan mint amit küldeni kellett volna, vagy visszaadják a teljes költséget.
"Sem a reklamáció kezelése, sem a visszaszállítás nem az ő dolga."
Valóban, az ő dolga az, hogy az átvételi elismervényen rögzítse a tényt, miszerint nem sérülésmentes, nem hibátlan, stb. Ugyanis neki a dokumentálás során nyilatkoztatnia kell az átvevőt, illetve aláírásával igazoltatnia a ennek megtörténtét. Amennyiben ettől eltérő volt az átvétel, azt szintén köteles rögzíteni.
A futár / postás / újságos néni semmilyen módon nem felelős a csomag tartalmát illetően, így semmi értelme őt bevonni a dologba.
Ő - illetve a szállítást végző cég - addig felelős, hogy a csomag sértetlen legyen, ezt pedig azonnal, megbontás nélkül ellenőrizni tudod.
Hogy aztán belül tégla van-e a telefon helyett, összetört-e a kínai porcelán étkészlet a feladó elégtelen csomagolása miatt vagy használt készüléket küldött az edigital új helyett, az a csomagpontban üldögélő nénit nem érdekli, ő ebben az ügyben segíteni nem tud.
A küldemény átvételét megtagadhatod indoklás nélkül, vagy sérülésre hivatkozva, a kézbesítő dolga itt ér véget.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!