Fordulhatok Fogyasztóvédelemhez? Mik a lépések? Bocsánat a terjedelem miatt még így is rövidítve írom.
2018 decemberben vásároltunk egy Samsung mosógépet.
Pár hónap után elugrált a mosógép a helyéről centrifugalaskor amit be is jelentettem az ügyfélszolgálat felé, ez volt április eleje.
Ki is jöttek a szerviztől, cserélték benne egy alkatrészt, de semmi javulás. Rendeltek hozzá egy másik alkatrészt, de nem ugyanaz a szerelő jött aki korábban és teljesen más alkatrészt szerelt be (ez később lesz érdekes még) . Ugrálás már megszünt, de hangos, erős rázkódassal jár a mosás valamint egy újabb hiba is előjött, "lefagy" mosás közben hibakodot nem írva, ilyenkor a gombokra sem reagál. Azt tudni kell hogy ez a lefagyás nem minden mosáskor jön elő ezért csináltam róla videofelvételt is.
Ezért újból hívtam az Ügyfélszolgálatot, hogy bejelentsem. Kijött újból a szerviztől egy újabb szerelő, de persze jelenlétében nem jött elő a lefagyás. Ugye jeleztem is telefonon hogy nem mindig tapasztalom én sem. Így mondta a szerelő hogy majd beviszik tesztelésre. Egy pár nap múlva be is vitték a szervizbe, ígérték higy kB egy hét után keresnek. Eltelt az egy hét nem kerestek ezért hívtam a szervizt, nem vettek fel a telefont egyszer sem, így a samsungot kellett hívjam. Nem tudtak mondani semmit, hogy áll a tesztelés. Vártam még egy hetet és újból hívtam előbb a szervizt, de ismételten senki nem vette fel majd a samsungot.Nemtudtak mondani semmit azt ígérték utánna járnak és vissza hívnak. Nem hívtak vissza.
Ezért 2-3 nap múlva ismét telefonáltam és azt mondták miért türelmetlenkedek kaptam kölcsön gépet. Ekkor már 2 és fél hét telt el, hogy semmit nem tudtam a gépről. Majd kB a 3. Héten hívtak hogy kész a mosógép visszahozzák.
Kérdeztem mi volt a baja. Azt mondták semmi egyszer lefuttatták a programokat és rendben van minden nem kellett javítani. Nem fogadtam el mert úgy gondolom ha valami nem működik jól az magától nem fog megjavulni. Kértem egy email címet amire elküldtem a korábban készített felvételt a hibáról. Majd pár nap múlva újból hívtak hogy nézték a felvételt azon tényleg rossz de náluk jól működött nem tudnak mit csinálni. Hosszas beszélgetés, vitasorozat után nagy nehezen rendeltek bele újabb alkatrészt. Kerestek hogy megjavították a mosógépet ekkor már több kint egy hónapja volt a szervizben. Kértem hogy a garanciajegyen tüntessék fel mit cserélték benne és a korábbiakat is, mert ezeket ugyebár kihagyták. Visszahozták a mosógépet amit alaposan átnéztem átvétel során és az oldalán több helyen a festék leppattanva, teteje lehorzsolva. Ezt ráírva az átvételi jegyzőkönyve vettem át a mosógépet amit lefotóztam mert nem kaptam belőle másolatot. Majd kipróbáltam a gépet. A lefagyást nem tapasztaltam (lehet későbbiekben fogok) valamint ugyanolyan nagy rázkódással jár a centrifugálás és van valami zakatoló hangja is.
Újból kerestem a samsungot hogy ez most hülyének néznek...?
Erre megint a szervizt ajánlották. Kértem cseréljék ki vagy adják vissza az árát. De nem akarták. Többször kellett felháborodottan hívjam, hogy meg adják a lehetőséget a csere igényre. Meg írtam a kérelmet és folyamatosan csak kifogásokat keresnek, hogy miért nem fogadják el. Az egész vagy 3 hónapja húzódik. Mit tehetek? Fogyasztóvédelem?
Igen, amit még kihagytam, hogy
beleírták a garanciajegybe azt az alkatrészt is amit az 1. Szerelő rendelt meg, de a második szerelő más alkatrészt cserélt ki benne. Tehát nem került bele a mosógépbe.
A fogyasztóvédelemhez fordulva a rendelkezésedre álló valamennyi, az ügyben keletkezett dokumentációt bocsájtsd a rendelkezésükre. Én ilyen esetben azért szoktam emailezni, mert a tértivevényes levelezés hosszadalmas, az emailre esetleg órákon belül kaphatok választ, és persze könnyebb naprakészen másolatot küldeni belőle.
A fogyasztóvédelemnek hatáskörében áll, ha ezek alapján úgy ítéli meg, hogy bekérjen a cégtől további információkat, jegyzőkönyveket, dokumentumokat, stb.
# 1
Nyugodtam megnevezhetnéd azokat az alkatrészeket, vannak itt olyan szakemberek is, aki esetleg értek hozzá.
Legelső alkalommal ekszij csere történt, ezután rendeltek hozzá a lengéscsillapítot, de a panelt cserélte ki a szerelő aki jött meg a lábait. Mosogatógép lábakra ezt ő maga mondta a saját szavaival. Innentől kezdve hol van a gyári alkatrészre történő csere....
Majd 3. Alkalomra megint panel csere történt és a lábakat ismét kicserélte másik mosogatólábakra, de ezt már a szervizben... Nem értek hozzá nem vagyok mosógép szerelő, de ilyen hibákat elkövetni nem volna szabad. Ez sztem megengedhetetlen. Ráadásul beleírták utólag higy kicserélték a lengéscsillapítót a címen, de tudom, hogy nem mert láttam mit csinál, meg beszéltem is a szerelővel erről
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!