Fordulhatok ezzel a fogyasztóvédelemhez? (bővebben lent)
Azt lenne a problémám hogy rendeltem számítógép alkatrészeket internetről,összeraktam és nem működik.
Visszaküldtem az érintett cégnek a vásárlástól való elállást leíró papírral együtt,de nem hajlandóak visszaadni az árát.
mi az írásos INDOKUK az ár visszafizetésének a megtagadására?
(mert az KELL, a fogyasztóvédelemnek is, mellékelni!!)
Nem fordulhatsz. Vagy tudsz mutatni egy számlát egy számítógépszerviztől, akik szakszerűen összerakták, megpróbálták beüzemelni, és nem működött? Nem... akkor a kedves vevő nem ért hozzá, és elcseszte.
Biztos vagyok benne, hogy működő gépbe betéve az általad vett alkatrészeket, külön-külön mindegyik működne, vagy kiderülne, mit sikerült tönkretenni.
Tisztelt Kérdező!
Amennyiben webáruházon keresztül, online vásárolt, úgy megilleti Önt a termék kézhezvételétől számított 14 napon belül az indokolás nélküli elállás joga. (függetlenül attól, hogy hibás volt-e a termék, vagy nem).
Amennyiben ezt valamely oknál fogva a cég nem fogadja el, és nem fizeti vissza a vételárat, plusz egyéb költségeit, úgy jogainak elsősorban békéltető testületi eljárásban szerezhet érvényt. A fogyasztóvédelmi hatóság ebben a tárgykörben (pénz visszafizetésének kikényszerítése) nem rendelkezik felhatalmazással eljárni, figyelemmel a probléma polgári jogi jellegére.
A békéltető testület a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő független testület. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban. Felhívjuk figyelmét, hogy amennyiben fizetési meghagyást kezdeményezett a vállalkozással szemben, annak lezárultáig békéltető testületi eljárás nem indítható. Tájékoztatjuk továbbá, hogy a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Egy nemrégiben hatályba lépett jogszabály-módosításnak köszönhetően a békéltető tárgyaláson a cég képviselőjének kötelessége megjelenni, különben fogyasztóvédelmi bírsággal sújtható. A békéltetési eljárásról bővebben itt olvashat: [link]
Üdvözlettel: NFH Fórum admin1
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!