Miért " ráz " a villanymotorom?
Nemrég nagy műhelytakarítást csináltam és találtam egy régi villanymotort. Semmi adattábla sincs rajta, csak össze volt kötve egy 30 as kondival. A kondit kicseréltem egy újra és kipróbáltam, illetve szétszedtem és a csapágyakat is fellazítottam. Ja és égve nincs. Ahogy kipróbáltam teljesen szépen működött, csak azt vettem észre rajta, hogy ha a fázisceruzát rátettem a motor bármely pontjára, akkor áram alatt volt. Ez mitől lehet?
Összekötve alapból így volt:
Remélem értelmezhető, kritizálást nem kérek, mert nem vagyok nagy műszaki prof.
"A kapacitív szórás az nagy felületű párhuzamos vezetők esetén létezik."
És itt nincs nagy felület és párhuzamos vezetők?
"Egy villanymotor háza esetében ilyenről nem beszélhetünk."
Miért is nem?
"Ja, egyébként Ha feszültség van egy motor házon, az nem a testzárlat jele???"
Senki nem állította hogy feszültség van a fém testen, azt sem hogy zárlatos.
"Had matasson rajta szerencsétlen? Hátha neked van igazad?
TE vállalnád a felelősséget, ha mégis csak zárlat lenne? "
Ha nem tűnt volna fel, én kérdeztem rá a védővezetőre és szorgalmaztam a bekötését.
Pont erre találták ki, a hibaáramok miatti potenciál csökkentésére.
Ha pukkan a biztosító, ő is rájön majd hogy valami nem stimmel.
"Felelőtlen és meggondolatlan vagy, csak hogy okoskodj!"
Értem. Megyek és beleverem a fejem a falba.
Elsőnek dobd ki azt a vackot amit fázisceruzának csúfolnak.
Kösd rá a védővezetőt a motor fém burkolatára. Ha van kézi műszered vagy villanyszerelő ismerősöd akitől elkérnéd mérd meg a fázis kivezetések és a test közötti ellenállást. De erre a legalkalmasabb megger lenne,amid tuti hogy nincs.
A tisztelt válaszadóknak meg ugye mennyivel egyszerűbb lenne ha névvel írnátok mert így csak anyázzátok egymást mert nem tudni ki-mit kommentelt?
"A tisztelt válaszadóknak meg ugye mennyivel egyszerűbb lenne ha névvel írnátok mert így csak anyázzátok egymást mert nem tudni ki-mit kommentelt?"
Az a probléma hogy az egyik tisztelt válaszadó elkezdte itt verni magát hogy zárlatos, vegyél újat, stb.
Csak az a probléma hogy zöldségekkel támasztja alá az egyébként is ingatag megállapításait.
A kérdezőnek:
Ha van védővezető a testen, nyugodtan üzemeld be. Ha jó, akkor megy, ha nem akkor pukkan. De ha nem jó és méricskéled, az se gyógyítja meg.
Amivel tutira detektálhatod a testzárlatod ha van:
köss a test és a nulla vagy fázis közé (mindkettővel próbáld ki egymás után) egy lámpát, lehetőleg minél kissebb teljesítményűt. Ha a motorod beüzemeled és a lámpa világítani kezd, akkor gond van (természetesen a próba alatt ne taperold semelyik részét sem).
Tényleg azt kell mondanom, hogy felelőtlen vagy. Arra bíztatsz egy bevallottan hozzá nem értetőt, aki nem is tudja, hogy mire való a vèdőföld., hogy feszültség alatt tesztelgessen egy esetlegesen zárlatos készüléket. Most ez komoly ?
mi van, ha a kábel másik felén sincs bekötve a z/s és a csodás instrukcióid alapján jónak ítélve megfogja?
Egyébként, meg ha visszaolvasol, semmivel nem tàmasztottam alá az állítsom. Nem hogy zöldségekkel.Tényként állítottam, hogy a testen lévő feszültség a testzárlat tipikus jele, és azt javasoltam, hogy vigye szakemberhez.
Ezen nincs mit zöldségekkel alátámasztani. Ezek tények! Főleg egy hozzá nem értő számára. Aki meg ennek ellenére feszültség alatti kísérletezgetésre bíztatja az egy nagyon felelőtlen ember.
Kérdező, a villamosság nem fafaragás, hogy ha elvágom a kezem majd begyógyul, az áramütéstől meg lehet halni.
Jobb a békesség, vidd el egy szakemberhez.
A FI relé tényleg egy jó szerkezet. Pont az ilyen esetekben nagyon hasznos tud lenni.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!