Fotósok! Milyen gépet ajánlotok egy kezdő, hobbi fotósnak, amin elsajátíthatom az alapokat?
Van egy bridge gépem,ill. inkább a családomnak. Szerintetek ilyen típuson meg lehet tanulni az alapokat, esetleg művészi fotókat készíteni, vagy gyűjtsek inkább egy DSLR vagy egy cserélhető obis kompaktra?
A másik kérdésem, hogy A digitális fotózás műhelytitkai kezdőknek c.könyvből (2014-es kiadás), érdemes tanulni , hasznosnak tartjátok? (nemrég vettem belőle egy példányt)
Köszönöm szépen előre is segítő válaszaitokat!
27/n
Az alapok elsajátítása bármilyen fényképezőgépen lehetséges ami képes arra, hogy teljesen manuálisan exponálj vele (tehát te határozd meg az expozíciót befolyásoló tényezőket). A könyvet nem ismerem, amit nem az OKJ-s képzésről tudok azt autodidakta módon tanultam, de ezek a cikkek is jól jöhetnek:
Szerintem mielőtt vásárolsz (ha a bridge tud manuális expót) tanuld meg az alapokat azon, hisz az adott. Aztán amikor már tisztában vagy azzal, hogy mit szeretnél fotózni és ahhoz mire van szükséged, meg tudod venni egyből azt, ami kelleni fog. :)
Szia. A könyvvel kapcsolatban én ajánlanám Scott Kelby Digitális fotós könyv sorozatát, nem az alapoktól kezdi, de ha az megvan akkor ezzel a könyvvel és jó érzékkel tényleg profi képeket fogsz készíteni. Saját tapasztalat alapján mondom. Nagyon komolyan!!
A másik a fényképezőgép. Ez sajnos nehéz téma, mivel erősen függ attól hogy mennyi pénzt tudsz erre szánni, illetve mennyire komolyan akarod folytatni a fotózást.
Ha kompakt gépre lenne szükséged amin van manuális funkció, ergo saját magad be tudod állítani az értékeket és a nagylátószögtől mindened megvan az erős teléig akkor a Panasonic Lumix FZ200-at javasolnám. Fix 2.8-as fényereje van teljes zoom tartományban ami igen csak verhetetlen. Mostanság 110.000 környékén van, és a képstabilizátora rendkívül jó!
A DSLR lenne a másik megoldás ami szerintem nagyon kétélű. Lehet sokan megköveznek, de nekem az a véleményem hogy rossz fényerejű kitobjektívre pénzt kiadni a lehető legrosszabb döntés :( Egyszerűen nem érdemes belefogni DSLR vásárlásba ha nincs pénzed megvenni a többszázezres nagy fényerejű objektíveket.
Illetve van egy lehetőség. Ha veszel egy DSLR vázat, és régi, manuális objektíveket veszel hozzá olcsón.
El kell felejteni hogy csak Nikon meg Canon létezik. Van egy nagyon felhasználóbarát márka, aki a mai napig ugyanazt a csatlakozást használja. Ez a Pentax.
Sokan azt sem tudják eszik -e vagy isszák, mert a marketing miatt manapság csak és kizárólag Nikon és Canon létezik. :(
Ezt is saját tapasztalatból írtam, mert nekem van egy Pentax K-7 vázam, és a következő objektívek: Pentax-M 28mm f2.8 Pentax-M 50mm f1.4 Pentax-M 100mm f2.8 Pentax 135mm f2.5(!) Pentax-M 200mm f 4.
A vázat használtan vettem, az obikat eBay-ről, és az egész felszerelés ára nem teszi ki 1 db AF-es mai modern nagy fényerejű objektív árát!
Egyetlen hátránya van ami tapasztalatom szerint kiküszöbölhető, az a manuális fókusz. 1-2 hónap és rááll a szemed és a kezed a kézi élességállításra. Ne felejtsük el hogy 30-40 éve csak manuális objektívek voltak és milyen nagyszerű fotók készültek!
Ahogy írtad a "művészi" fotókat szerintem ahhoz pontosan a kis mélységélesség szükséges, amit leginkább nagy fényerejű objektívekkel tudsz majd elérni. Persze relatív hogy mi az a "művészi" :)
Nekem ez a meglátásom a mai árak, igények és lehetőségek alapján, elnézést ha bárkit megsértettem a véleményemmel, de ez is csak egy vélemény, és úgy gondolom hogy ha tapasztalataim szerint használható, akkor talán érdemes számba venni ezeket a lehetőségeket. Remélem tudtam segíteni. :)
#3: Hagyjuk ezt a profizást. Profi képeket profi fotós tud készíteni esetleg profi felszereléssel (váz 1,5-2M Ft, objektívek egyenként több százezer forint). A profi fotós azt jelenti ebből él. Nincs minőségbeli garancia. A profi képek nem biztos, hogy jó képek. Ugyanez igaz a KITobjektívezésre is. Az a KITobjektív, amit egy fényképezőgépváz mellé egy dobozba csomagolnak. Ebben a tekintetben a 24-105 F4 L IS USM is és a 24-70 F2.8 II L USM is KITobjektívek hiszen az 5D Mark II-vel sé az 5D Mark III-al csomagolták őket egy csomagba. Ezekre pedig kár azt állítani, hogy rossz minőségűek vagy alacsony fényereűjek lennének (esetleg az F4).
Ami az FZ200-at illeti, biztosan nagyon klassz, de ne felejtsd el, hogy ekkora átfogás még a dSLR világában is nagyon nagy, nincs ekkora átfogású objektív ami normális képet adna, ráadásul emellé még bejön az is, hogy a szenzor pici, tehát az általad szidott olcsó belépő dSLR KIT-ekbe csomagolt objektívek is szénné alázzák képminőségben, ami persze nem a felhasználási területeket jelenti, nyilván ebben jobb az FZ200.
A régi manuális objektívek használhatatlanok bármilyen dinamikus téma fotózására így ezt én nem erőltetném. A Pentax-al pedig az a baj, hogy bár hiába jók a cuccaik, bőven nem elég jók a két nagy gyártó termékeihez képest. Emellett pedig pont akkor ciki Pentaxot venni ha kevés pénzed van, mert használtan nehéz beszerezni (mert kevés van belőle) és ha valamiből újat kell vásárolnod az a legkevésbé sem költséghatékony.
Köszönöm szépen az újabb válaszokat, küldtem rá a zöld kezecskét:) A bridge gépemhez visszatérve, az egy Fujifilm márkájú gép, 12 MP-es képeket készít, a zoomja pedig 18X nagyításra képes. Szerintetek ez már jónak számít, lehet ezzel a kis masinával jó minőségű képet készíteni?
(U.i: remélem jól használom a kifejezéseket. amennyiben mégsem, nyugodtan javítsatok:) )
Nem vagyok profi, de én a te helyedbe szétnéznék a fotozz.hu-n rákeresve a te gépedre, hogy mások milyen képeket készítenek az adott típusú géppel(vagy úgy általában bridge géppel), így kb. el tudod dönteni(vagy legalább segít a döntésben), hogy megfelel-e neked vagy nem.
[link] az egyéni keresőbe írd be a te géptípusodat.
#4-nek: a dinamikus témafotózással erősen vitatkoznék, engem is meglepett hogy manuális obival is mennyire jól lehet készíteni ilyen fotókat. Ahogy szavaidból kiveszem nincs benne tapasztalatod, minden bizonnyal AF-et használsz tehát nem tudom hogy ezt honnan tudod ilyen jól.
Fogalmakat rendbetenném hogy ugyanazt értsük alatta. Én profi fotó alatt nem a "foglalkozást" értettem, hanem az olyan fotót ami nem csak kattintgatás, hanem egy magazinban is megállná a helyét. A kitobjektív alatt pedig a műszaki áruházban kapható legsűrűbb párosítást értem ami biztosan nem a fényerős kategória.
Szerintem az FZ-200-at sem próbáltad még, kérlek véleményt akkor írj a kérdezőnek ha van személyes tapasztalatod, mert nekem van, ezért írtam le.
#8: Fordítsuk meg. A legtöbb nagy fényerejű automatikus élességállítású objektívvel is nehéz annyi idő alatt élességet állítani egy mozgó témára, hogy az még az élesség síkjában maradjon, nyilván kézzel ez sokkal gyorsabban megoldható...hát persze. Az pedig, hogy mást értesz egy fogalom alatt mint amit jelent, nem igazán mérvadó, pont a fogalmak tisztázása miatt mondtam, hogy hagyjuk ezt a "profizást". Egyébként a legtöbb ilyen "profi" fotó nem férne bele egy magazinba, de ezt hagyjuk. Egyébként 50/1.8-al is árusítanak KIT-eket az pedig fényerős és olcsó is, szóval ez sem igazán állja meg a helyét. Ne a KIT-objektívre hivatkozz, hanem konkrét objektívekről írj (ha már a tapasztalatoknál tartunk). Az FZ200-ban pedig az alábbi képen világoskékkel(ciánnal ha úgy tetszik) jelölt 1/2,33" méretű szenzor van, ami láthatóan nagyon kicsi egy átlag APS-C szenzorhoz képest, tehát tapasztalat nélkül is belátható, hogy a vele készült kép lényegesen gyengébb minőségű, főleg low light körülmények között:
Egyébként volt "szerencsém" az FZ200-hoz, de egyáltalán nem győzött meg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!