Az normális, hogy kevésbé fényes/világos helyeken (pl. metróállomás) eléggé pixeles/zavaros/zajos/szemcsés a Panasonic Lumix DMC-S1 12.1 megapixeles fényképezővel készített kép?
Világos nappal, kint készített képeknek semmi ilyen baja nincsen, de épületben, múzeumokban, metróállomásokon, kevésbé fényes/világos helyeken eléggé pixeles/zavaros/zajos/szemcsés a kép...
Azért kérdezem, hogy normális e, hogy a fényképezőnek van valami baja, vagy minden ilyen olcsóbb (kb. 30 ezer Ft volt ez a gép kb. 10 évvel ezelőtt) gépnél ez a jelenség tapasztalható?
Zajnak hívják. Normális.
A Panasonic amúgyis egy zajgenerátor.
A fotózás alapjaival tisztában vagy? Manuális módban nyisd ki a blendét teljesen, tedd állványra, és használj hosszú záridőt, ezzel tudod alacsonyan tartani az ISO-t, ami a zajt okozza. Már ha van manuális mód ezen a gépen.
És igen, ez egy régi és kicsi érzékelő lapkával rendelkező kompakt. Egy újabb és nagyobb érzékelővel rendelkező gép bőven kevesebb zajt produkál azonos körülmények között.
#5: Nem, nem vagyok tisztában, de olyan helyeken szoktam 99%-ban fényképezni, ahol nem szabad állványt használni (múzeumok, metróállomások, közterületek)...
"Egy újabb és nagyobb érzékelővel rendelkező gép bőven kevesebb zajt produkál azonos körülmények között."
És egy ilyen mennyibe kerülne kb? A lakóhelyemen levő Média Markt-ban csak 30 körüli gépek vannak, de neten láttam már 700 ezerért is... Viszont én erre nem akarnék olyan nagyon sokat költeni, mert ezek a képek, amiket csinálok, csak emlékmegőrzésre vannak, annyira nem fontos, hogy stúdió minőségű legyen... De ha azt mondod, hogy 30-ért már lehet venni egy olyan mai gépet, ami zaj szempontjából sokkal jobb, akkor lehet, hogy érdemes lenne beruháznom rá...
Nekem egyszer egy idős fotós mondta, mikor a rossz fényviszonyok közötti fotók minőségére panaszkodtam. A nevében is benne van "FÉNYképezőgép"... Tehát fény kell neki... melyiknek mennyi, de elegendő kell.
Igen természetes. Sok paramétertől függ, de általánosan igaz, hogy gyenge fényviszonyoknál az fényérzékelő lapka érzékenységét növelik (magasabb ISO érték), amit rendszerint az elektromos jel erősítésével érnek el. Viszont ezzel a "zajt" is erősítik, és ez kezd megjelenni a végeredményben. Lehet varázsolni digitális jelfeldolgozással, meg javítással... de az sosem lesz olyan mintha jobb géppel , vagy jobb fényviszonyok között, ne adj Isten, jobban megválasztott körülmények között/beállításokkal használod.
Mert azért tehetsz kicsit ellene, bizonyos határok között:
Amellet hogy tág rekesszel fotózol (több fény jut be). A fényérzékelő lapka érzékenységét (és így zajt) alacsonyabb szinten akarod tartani, a záridőt kell növelni. Viszont itt meg ugye "bemozdulás" miatt életlenebb lehet a kép. De van amikor ez járható út. Pl. ha mondjuk "csendéletet" állvánnyal fotózól, akkor brutál záridők is beleférnek.
Vagy ahogy többen írták, komolyabb gépet kell venni. Amiben a fényérzékelő lapka alapból érzékenyebb, mégis kevesebb zajt termel, stb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!