Van olyan oldal vagy alkalmazás, ahol ténylegesen értékesíteni tudom a fényképeimet 16 évesen?
Nem magamról akarok képeket csinálni. Nem vagyok egy olcsó k*rva. És nem nézem percenként az oldalt hogy egyből válaszolják is.
8-as köszönöm az értelmes választ és igen művészi fotókról van szó.
Ismétlem a gyengébb felfogásúaknak NEM PORNOGRÁF tartamú.
Művészi fotókat galériában, vagy esetleg saját értékesítési felületen árul az ember - ehhez persze meg kell győzni a galériát, hogy akarja/érdemes árulni a képeket, illetve a saját oldalra tudni kell közönséget csábítani, akik fizetni akarnak a képekért. Mindkettőben sokat segíthet, ha van egy ismert neved, sokak által követett, értékelt alkotói tevékenységed. Ezekhez leginkább a közösségi média felületek felépítése segíthet - bár ha ott kint vannak a képeid, akkor esélyes, hogy kevésbé akarnak fizetni értük mások, de akár működhet is, hogy olyan népszerűséget érsz el, hogy a követőid hegyekben akarják vásárolni a te képeidet. Ez az üzleti modell arról szól, hogy te ismert vagy, a te képeid tetszenek nekik és miattad, vagy a képeid esztétikája miatt veszik őket az emberek.
A stock oldalak egyáltalán nem erről szólnak. Ott egyedül a vásárló igénye számít, az alkotó egyáltalán nem. A stock oldalak nem művészi képek értékesítésére valók és jó eséllyel művészi fotókkal nem is nagyon lehet ott átütő sikereket elérni.
A stock oldalak arról szólnak, hogy zömében cégek nagyon konkrét üzleti célokra keresgélnek kimondottan célirányosan képeket. Van egy témájuk, üzenetük, képi koncepciójuk, de nincs idejük (sem pénzük vagy szándékuk) kimondottan azt drágán megcsináltatni maguknak egy felkért fotóssal, ezért a stock oldalon apró pénzért megveszik azt, ami legközelebb áll hozzá. És mivel a stock oldalakon hatalmas a kínálat, bőven van miből válogatniuk és azt a képet veszik meg a rengeteg közül, amelyik legjobban megfelel a saját elképzeléseiknek - vagy amelyiket pont úgy komponálták meg, hogy a tervezett mennyiségű katalógus szöveg pont elfér rajta nekik tetsző módon.
Stock fotónál sem árt, ha tudsz szép képeket csinálni és jó a képeid mondanivalója. De önmagában ezek senkit sem érdekelnek, csak az, hogy a vásárló céljainak megfeleljen. A stock oldalakra nem azt kell fényképezni, ami neked tetszik, hanem amire a vevőnek szüksége van. Ha ezt közben te is élvezed, az bónusz, de igazából pont ugyanannyira nem érdekel senkit az iparágban, mint az, hogy a kőműves vagy a lakatos élvezi-e a munkáját, vagy sem. Csak az számít, hogy azt gyártsa, amire igénye van a piacnak. Ráadásul a stock (pont ugyanúgy, mint a kínai tömeggyártás) arról szól, hogy aprópénzekért árulják a képeket, hogy minél kevésbé gondolkodjanak rajta a vásárlók, hogy megveszik-e vagy sem és az üzleti sikert az jelenti, hogy emiatt a nyomott ár miatt kellően sokat lehet eladni belőle a világ különböző tájaira, hogy a végösszeg aztán mégis nagy legyen a sok eladásból. Csakhogy ez egyedül akkor működik, ha tényleg sikerül is sokat eladni belőle, vagyis a képeddel sikerül kellően széleskörű igényekre rátapintani és jókor, jó kulcsszavazással feltölteni, mert ezek miatt fogják sokan megvenni - nem azért, mert szép a kép, jó a mondanivalód, vagy tehetséges fotós vagy.
Stock oldalon akkor tudsz üzletileg jól érvényesülni, ha nagyon jól ismered, hogy milyen témákra és milyen képi megoldásokra van szükségük a megrendelőknek, ezeket nagyon ügyesen és különösen jó kulcsszavazással tudod feltölteni. Ugyanis a legjobb kép sem ér semmit, ha a vevő nem találja meg akkor, amikor keresi. Úgyhogy a stock oldalakon mindennél fontosabb, hogy a képed bármit is ábrázol, pontosan arra a keresésre jelenjen meg, amire a vevő rákeres, amikor a te képedet akarja megvenni. És ez lehet, hogy nem a napsütés és lány lesz, hanem mondjuk vidámság, vagy szabadság, vagy egyéb elvont dolgok.
Aztán a jó időzítés is nagyon fontos, de a különböző iparágak eltolt szezonalitásával is számolni kell. pl. nyáron nyári képeket, télen téli képeket, karácsonykor karácsonyi képet nem annyira lehet stock oldalakon eladni, mert a legtöbb cég negyed-fél éves előre dolgozásban van. hiszen a nyári termékeket nyáron már árulni kell, így a hozzájuk kötődő gyártási és marketing előkészítési munka jóval megelőzi azt a szezont, amikorra el kell készülniük, hogy a piacra kerüljenek. Szóval a stock oldalakon már most Halloween, karácsonyi, meg szilveszteri témájú képeket kéne tolni, de az is lehet, hogy már ezekhez is késő, mert a szaloncukor gyártást lassan befejezik az édesség gyárak és valószínűleg már kiválasztották hozzá a csomagoló anyagokat és egyéb marketing elemeket is...
A galéria és a stock között van, nagyjából fél úton az 500px, Etsy és hasonló megoldások, ahol szintén könnyű eladni, mint a stock oldalon, viszont kevésbé stock és ipari megközelítésben keresgélnek az emberek, talán jobban művészi szempontok érvényesülnek. Ugyanakkor arra egyáltalán nincs garancia, hogy ezeken az oldalakon jobban felfigyelnek a képeidre. Legjobb esélyed mindenképp akkor van, ha saját magad köré tudsz hozzád kötődő rajongó tábort felépíteni, akik téged ismernek, szeretnek és ezért tőled akarnak vásárolni - ehhez pedig bármilyen értékesítési megoldást használhatsz aztán. Nem véletlen, hogy az összes nagy fotós és minden más híresség is pont ezt próbálja megcsinálni. A saját ismertségüket kihasználva követő tábort építenek, aztán valamilyen saját kezelésű értékesítési felületen nekik adják el a saját termékeiket, legyenek azok képek, festmények, könyvek, vagy bármi más...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!