Olyan törvény még létezik hogy 72 órán belül kötelesek visszavenni/cserélni bármilyen készüléket amennyiben a legkisebb hiba is fennáll?
Ilyenről lenne szó.
Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget. Holnap futok akkor még egy kört, felkészültebben és kitartóbban. :) kellemes ünnepeket mindenkinek, rendesek vagytok :)
Sajnos ha nem ISO I-es csoport, akkor nem kötelességük cserélni, ez ugyanis nem számít hibának. Tudom hogy marha idegesítő, de ez ellen nem sokat lehet tenni. Csak akkor kellene kicserélni havan rá 3 napos pixelhiba garancia. Ha ez nincs, akkor jogilag halott ügy, hiszen szabvány szerint nem hibás.
Viszont a Dell alapból korrekt gyártó, sok monitorára jár a premium panel garancia, ami azt jelenti hogy a kijelzőre a garanciaidő teljes élettartama alatt jár a cseregarancia akár egy pixelhibáért is. Ha a forgalmazó nem cseréli, próbálj egy kört futni a Dellnél is.
Tényleg az a buktató, hogy ez a hiba jogilag nem hiba, ha nem I osztályú a besorolása. Persze ha elég határozott vagy, és kiállsz magadért és még az eladó is korrekt, akkor kicseréli, de nem kötelessége.
Hát ez király. Pedig már kezdtem megnyugodni... Ez egyszerűen röhej. Diákként közel egy évig spórolgatok hogy legyen ennyi félretett pénzem, erre egy gyári hibás készüléket beszívok és nem tehetek SEMMIT???
Kiadnak egy rossz terméket, aztán még én futhatok utána napokat hogy esetleg ki méltóztassák cserélni. Jobb esetbe pedig minden erőfeszítésem ellenére megrántják a vállukat?
Ez a legrosszabb eset. Nézd meg a garanciajegyedet, mit ír a pixelhibáról, eltérhetnek a szabványtól pozitív irányba. De sajnos az baj, hogy hiába hiba, nem hiba.
Megpróbálom egy egyszerű példán szemléltetni: legyen egy anya átmérője szabványosan 8mm, +- 2 tized. Tehát szabványosan ez a anyalehet 7,8, de 8,2mm átmérőjű is. A belevaló csavar legyen szabványosan 7,8mm, +- egy tized. Na most, ha neked van egy szabványos abyád, egy szabványos csavarral, az estek 90%-ban gond nélkül működik. Viszont ha az anya 7,8mm átmérőjű, a csavar meg 7,9mm akkor az istennek nem fog passzolni a kettő. És egyik sem hibás darab, mégsem tudod használni.
Ez a helyzet a szabvánnyal, ha Class II osztályba tartozik, akkor gyakorlatilag a gyártó szerint ez előfordulhat, belefér. Elméletileg ezt Te tudomásul vetted, mikor megvásároltad.
Pont ezért született meg az X napos pixelhiba garancia, hogy az esetleges hiba esetén ki lehessen cserélni. Tehát jogilag nemigazán lehet támadni, hisz a készülék ilyen értelemben nem hibás.
Viszont egyáltalán nem akarom a boltot védeni, én mikor a laptopot vettem, rögtön felajánlották, hogy lefuttatnak egy két órá tesztet, hogy ha van gyenge pixel, ott adja meg magát.
http://www.youtube.com/watch?v=39HUG7QrQi8
Próbáld meg ezt teljes képernyőn nézni, Ha szerencséd van, visszatér az élet abba a kis rakoncátlan pixelbe. Több ilyen videó is van, érdemes kipróbálni, veszíteni nem veszíthetsz, és van rá esély, hogy visszahozod. Így megkíméled magad egy sor idegességtől. Egy biztos a boltot utána kerüld el.
Teljesen érthető amit leírtál. Ilyen garanciáról én is olvastam, sőt másik üzletben hallotam is róla, de itt nem említették meg ennek a lehetőségét sem. Viszont ha jól láttam Dell-nél nincs is, csak samsungnál meg acernél talán.
Szomorú hogy ez így belefér. De kipróbálgatom a videokat, köszönöm szépen a részletes leírást :) ment a zöld ujj mind a két alkalommal.
"veszíteni nem veszíthetsz, és van rá esély, hogy visszahozod"
Kb annyi, mintha szentelt vízzel kenegetnéd. De a remény hal meg utoljára.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!