Zenei stúdiófelvételnél, ha TILOS a kompresszor használata, hogyan állítják be, azaz milyen technikát alkalmaznak, hogy a nagyzenekari mű végül szépen, torzításmentesen csendüljön fel; hogy minden hang a helyén, telítettem, részletgazdagon hasson?
"hogy a kompresszor eltorzítja, agyterhelő hangzavarrá változtatja a minőségi zenét"
Anno, a hanglemezek idején a rögzíthető dinamika volt 65dB. Hallgattam (jártam előadásaira) a rádió főhangmérnökét.
Maria Callas vendégszereplése idején ária felvételt kellett készítenie.
És a drága hölgy 110dB dinamikát tudott "kiénekelni". (Aki akkor 110kg volt).
Na ezt kellett rögzíteni.
És a rémálma volt: pianónál "elvonult" a mikrofontól, forténál "letámadta", a 110-ből még több lett...
Nagy vonalakban: egészen addig nem kell kompresszor, amíg nem érjük el a naturban rögzíthető, visszaadható tartományt.
#31
Az a baj, hogy már mindenhol használják, ha kell, ha nem! Sokszor értelmetlen és felesleges, ráadásul roncsoló hatású!
ALAPJÁBAN MIÉRT NEM LEHET MELLŐZNI??? - költői kérdés.
Ha pedig mindenképp muszáj, akkor is csínján kéne vele bánni! - fő a mértékletesség és a természetesség!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!