Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Egyéb kérdések » Ilyen határidőt előírhat egy...

Ilyen határidőt előírhat egy webshop, miszerint 3 napon belül jelezni kell a terméksérülést?

Figyelt kérdés

14 napos visszavételi garanciáról én magam is tudok, de sérült termék estében is ez a 14 nap érvényes?


Ezt írta a webshop:

"Átvételkor amennyiben valamely termék, vagy alkatrész sérült, kérünk 3 munkanapon belül jelezd az alábbi linken számunkra: Sérült csomag bejelentése. Az átvételtől számított 3 munkanap után terméksérüléssel kapcsolatos jótállási bejelentést nem tudunk elfogadni."


A fogyasztóvédelemhez felesleges kérdéssel fordulni, mert akár 90 napos határt is megszabhatnak a válaszra. :-( Nekem pedig most az előbb jött az e-mail, a termékfeladással. Így mire ideér, nem kapok választ a fogyasztóvédelemtől. :-(



2022. febr. 2. 19:48
 1/5 anonim ***** válasza:
100%
Igen megszabhat ilyet, 14 nap előtt sérült terméket így nem tudsz vissza küldeni.
2022. febr. 2. 19:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%

Úgy hívják az ilyet,hogy ÁSZF. Általános szerződési feltételek.

Ez az a kis négyzet,amit mindig be kell pipálni, különben nem engedi a rendszer leadni a rendelést.

Abban le van írva,hogy mit ír elő általános esetekben,te/én/mindenki pedig elfogadtuk ezt.

Szóval igen, sajnos ez van.Ő leírta,te pedig beleegyeztél,hogy részedről rendben van.

2022. febr. 2. 20:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
Persze, hogy előírhat. Sérült termék esetén amúgy sem a 14 napos vásárlástól(szerződéstől) elállást alkalmazod, hanem hibás teljesítés miatt állsz el
2022. febr. 2. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
100%

" de sérült termék estében is ez a 14 nap érvényes?"

Nem.

És azok kedvéért, akik nem gondolatolvasók, le is írják. Ezt hívják feltételnek, illetve tájékoztatásnak:

" Az átvételtől számított 3 munkanap után terméksérüléssel kapcsolatos jótállási bejelentést nem tudunk elfogadni."

Tehát amint elolvastad ezt a mondatot, tájékoztatva lettél a feltételekről.

Ahogyan leírtad, ez a rendelés folyamatának a része. Amint a megrendelt termék házhoz szállítása, illetve átvétele megtörténik, onnan számít a 3 munkanap. A gyakorlatban azt jelenti, hogy neked ez alatt az idő alatt meg kell tudnod állapítani, hogy van-e olyan hibája a terméknek, ami vélhetően szállítási sérülésből ered, pl. repedt, szakadt, karcos, horpadt, kiesett-beesett alkatrészek, stb. Ha ez a hivatkotott időtartam letelt, a tájékoztatásban foglaltak szerint hiába reklamálsz hogy a szállítás során sérült a termék. Ez nem foglalja magában azt, hogy az egyébként hibátlan holmi vásárlásától 14 napon belül, indoklás nélkül elállhatsz.

Tehát az általános gyakorlattól eltérően neked van 3 munkanapnyi előnyöd azokhoz képest, akiknek csupán az átvételkor van lehetőségük jelezni a termék sérülését, az átvételt követően már egyáltalán nem, hiszen a szállító cég igazoló lapján aláírásoddal elismered, hogy sérülésmentesen kaptad meg, és a futár el is illan, amint a szingnód megjelent a papíron.

Ha a 14 napos elállás keretében mégis szállítássérült terméket küldenél vissza, megtagadhatják a termék vételárának visszafizetését.


Remélem így már érthetőbb.

2022. febr. 2. 20:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

Átveszed, kibontod, látod, hogy sérült, azonnal jelzed. Kb ennyi a lényeg.


Ha pl. egy hét után szólsz nekik, hogy fizikai sérülés van az eszközön, akkor jogosan merülnek fel a kérdések:

-Egy hétig használtad sérülten?

-Nem lehet, hogy eredetileg nem volt sérült, de egy héét után történt vele valami?


Na pont ezek elkerülése végett találták ki a három napos határidőt.


A 14 napos elállási jog KIZÁRÓLAG sérülésmentes készülékek esetén érvénes!


Sőt! ha sérülten veszed át, de nem jelzed, akkor a 14 napos elállási joggal való élés esetén úgy veszik, hogy te okoztad a sérülést, mivel nem jelezted időben.

2022. febr. 3. 10:49
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!