Ilyen határidőt előírhat egy webshop, miszerint 3 napon belül jelezni kell a terméksérülést?
14 napos visszavételi garanciáról én magam is tudok, de sérült termék estében is ez a 14 nap érvényes?
Ezt írta a webshop:
"Átvételkor amennyiben valamely termék, vagy alkatrész sérült, kérünk 3 munkanapon belül jelezd az alábbi linken számunkra: Sérült csomag bejelentése. Az átvételtől számított 3 munkanap után terméksérüléssel kapcsolatos jótállási bejelentést nem tudunk elfogadni."
A fogyasztóvédelemhez felesleges kérdéssel fordulni, mert akár 90 napos határt is megszabhatnak a válaszra. :-( Nekem pedig most az előbb jött az e-mail, a termékfeladással. Így mire ideér, nem kapok választ a fogyasztóvédelemtől. :-(
Úgy hívják az ilyet,hogy ÁSZF. Általános szerződési feltételek.
Ez az a kis négyzet,amit mindig be kell pipálni, különben nem engedi a rendszer leadni a rendelést.
Abban le van írva,hogy mit ír elő általános esetekben,te/én/mindenki pedig elfogadtuk ezt.
Szóval igen, sajnos ez van.Ő leírta,te pedig beleegyeztél,hogy részedről rendben van.
" de sérült termék estében is ez a 14 nap érvényes?"
Nem.
És azok kedvéért, akik nem gondolatolvasók, le is írják. Ezt hívják feltételnek, illetve tájékoztatásnak:
" Az átvételtől számított 3 munkanap után terméksérüléssel kapcsolatos jótállási bejelentést nem tudunk elfogadni."
Tehát amint elolvastad ezt a mondatot, tájékoztatva lettél a feltételekről.
Ahogyan leírtad, ez a rendelés folyamatának a része. Amint a megrendelt termék házhoz szállítása, illetve átvétele megtörténik, onnan számít a 3 munkanap. A gyakorlatban azt jelenti, hogy neked ez alatt az idő alatt meg kell tudnod állapítani, hogy van-e olyan hibája a terméknek, ami vélhetően szállítási sérülésből ered, pl. repedt, szakadt, karcos, horpadt, kiesett-beesett alkatrészek, stb. Ha ez a hivatkotott időtartam letelt, a tájékoztatásban foglaltak szerint hiába reklamálsz hogy a szállítás során sérült a termék. Ez nem foglalja magában azt, hogy az egyébként hibátlan holmi vásárlásától 14 napon belül, indoklás nélkül elállhatsz.
Tehát az általános gyakorlattól eltérően neked van 3 munkanapnyi előnyöd azokhoz képest, akiknek csupán az átvételkor van lehetőségük jelezni a termék sérülését, az átvételt követően már egyáltalán nem, hiszen a szállító cég igazoló lapján aláírásoddal elismered, hogy sérülésmentesen kaptad meg, és a futár el is illan, amint a szingnód megjelent a papíron.
Ha a 14 napos elállás keretében mégis szállítássérült terméket küldenél vissza, megtagadhatják a termék vételárának visszafizetését.
Remélem így már érthetőbb.
Átveszed, kibontod, látod, hogy sérült, azonnal jelzed. Kb ennyi a lényeg.
Ha pl. egy hét után szólsz nekik, hogy fizikai sérülés van az eszközön, akkor jogosan merülnek fel a kérdések:
-Egy hétig használtad sérülten?
-Nem lehet, hogy eredetileg nem volt sérült, de egy héét után történt vele valami?
Na pont ezek elkerülése végett találták ki a három napos határidőt.
A 14 napos elállási jog KIZÁRÓLAG sérülésmentes készülékek esetén érvénes!
Sőt! ha sérülten veszed át, de nem jelzed, akkor a 14 napos elállási joggal való élés esetén úgy veszik, hogy te okoztad a sérülést, mivel nem jelezted időben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!