Mi lehet az akksival?
Van egy távirányítós autó, amibe egy 100mah-es akksit tettem. Feltöltve 15 percet tud menni egyhuzamban. Az akkumulátort oda forrasztottam, ahol az elemek érintkezői vannak, ügyelve a - + polaritásra. Gonfolkoztam, hogy kellene tölteni, hát volt nálam egy 3.5 jack in és egy out, a jack in-t odaforrasztottam az érinkezőkhöz, ahová eg, akksit, és persze egy töltésvezérlőt. A Jack out-ot pedig egy 5V 0.5A-es töltőre forrasztottam, és zsugorcsövet tettem rá. Eddig minden szép és jó, de itt a bökkenő.
Feltettem töltőre, kb 10 percet töltött, mire elkezdtem érezni, egy büdös szagot, olyan, mint amikor kifolyik az elem. Odamegyek, a kocsi tűz forró, az autó szellőzőjébe beleszagoltam, irtózatosan büdös szaga van, az akksi, pedig tűz forró, még az akksi müanyag rögzítése is ráolvadt. Mi lehet a baj?
Egyébként egy ilyesmi autóról van szó: Traxxas Stampede 1:10 RTR
Csak az enyémbe kicseréltem néhány dolgot.
10. voltam és mikor írtam még nem láttam amit írtál.
Továbbra sem látom az egész értelmét mert az Li aksid alig 100mAh-s. Sokkal kisebb mint a ceruzáké. Ha sikerült is volna a terv akkor is talán pár percet ha nyertél volna pluszba de talán még annyit se.
Plusz nincs semmilyen leválasztás így nem az Li -ről ment volna a kocsi miután elindult hanem a ceruzákkal együtt folyamatosan terhelted volna mindet.
Nem bántásból mondom de egyéb elektronikai alapokkal sem rendelkezel szerintem. Az alapján amit csináltál legalábbis. Vannak dolgok amikkel el lehet játszani otthon viszonylag biztonságosan is különösebb tudás nélkül de ha beleszaladsz egy ilyenbe akkor komolyan megsérülhetsz te is és mások is és komoly károk is keletkezhetnek.
Ha például az éjszaka közepén arra ébredsz hogy lángol a ház mert kigyulladt az aksi.
Jó dolog ha érdekel ez a terület mert szép szakma és kell a tapasztalat de néz egy kicsit jobban utána a dolgoknak még mielőtt neki esel valaminek.
Ez jutott eszembe végig olvastam a kérdező hozzászólásait
Közben csináltam pár képet, hogy mit is csináltam:
[link] (ott, ahol van a piros és a fekete vezeték, oda forrasztottam az akksit)
[link] (ez a kapcsoló pedig egy alaplaphoz van kötve, amivel lehet szabályozni a teljesítményt, és ezzel a kapcsolóval lehet lekapcsolni a ceruzaelemeket)
[link] (ez pedig egy led dióda sor, ami a távirányítóban van, ez jelzi a töltöttséget(3 led=100%, 2 led=75%, 1 led=50%, 0 led=25%, ha pedig elérte a 10%-ok, akkor mind a 3 villog)
Továbbra sem értem hogy mi volt a teljes elképzelés.
"Mész" az autóval és menet közben átkapcsolod az aksit?
Miért lett volna jó ott az az apró öreg aksi?
#16
Ederedtipeg az lett volna a cél, hogy az a kis akksi működtesse az első és a hátsó lámpákat, de végül magát az autót akarta működtetni.
Ezekkel a öreg aksikkal nem lehet beszélni. Mindig azt csinálják amit akarnak. Mondtam neki hogy a lámpát kapcsolja fel de lenyúlta a kocsit. :D
Nem tudom alapból milyen áramkörökkel rendelkezik egy ilyen távirányítós kocsi.
De mindegy bármi különböző feszültségű, típusú aksikat ne kötögess össze.
Mint feljebb volt. A töltő típusát kéne tudni hogy pontosan milyen típushoz volt.
Azt a gombot nem tudom mikor akartad megnyomni és utána nyomva kellett volna tartani vagy nem tudom mi volt ott a pontos elképzelés.
Az Li aksi valószínűleg már a kapacitásának a felét se tudta és a 100mA amúgy is nagyon kevés. A másikakkal alapból majdnem 20x annyi ideig bírja az egész.
Nem tudom kitértem-e minden problémára szerintem valami még kimaradt de az lenne a javaslatom hogy kezd elölről. Beszéljük át hogy mi lenne az amit szeretnél, miért és akkor tudunk segíteni.
Légyszives részletesen írd le hogy mit , miért akartál stb.
Például hogy nem volt benne alapból világítás vagy miért akartad azt hogy a világításnak külön áramforrása legyen?
Na tehát:
Azt a kapcsolót azért tettem oda, hogyha benyomom, nem elemről megy, hanem az akksiról. Viszont az akksi nem tudja elindítani az autót, ezért kellettek az elemek, amikben van elég energia ahoz, hogy elinduljon a kocsi. Ezt csak azért akartam így csinálni, hogy azzal a 8 4db elemmel könnyebb legyen a kocsi.
Ez így nem működött, kitaláltam, hogy az akksit a lámpákra forrasztom, hogy azok állandóan világítsanak.
Tehát az lenne ezzel a célom, hogy mindig világítsanak a lámpák(4 elöl(2 erősebb, 2 gyengébb), 3 hátul(2 piros, ami fékezéskor felerősödik, és 1 tolatólámpa)), azért, mert amúgy nem világítanak folyamatosan.
Közben megtaláltam a töltésvezérlőnek a típusszámát: TP4056
Úgy nézem ez jó Li-hoz úgy hogy valószínűleg a ceruzák miatt halt meg vagy alapból öreg volt és azért vagy valószínűbb az is-is.
Az a gomb nem kapcsol ki ha el engeded?
Miért gond az ha kicsit nehezebb?
Ha túl könnyű lesz könnyebben fel fog borulni.
Na de szerintem ahogy meg lehetne oldani ezt könnyebben.
Megnézed mekkora a feszültségre van szüksége a kocsinak (meg méred vagy megnézed a ceruzák feszültségét és az össze kötésük alapján kiszámolod könnyedén)
A feszültség alapján keresel valami hasonló feszültségű Li aksit.(szükséges cellaszámot megtudod nézni interneten)
Keresel egy megfelelő cellaszámmalrendelkező (feszültségű) nagyjából 2000mAh-s aksit neten.
Az aksin kéne lennie csatlakozónak kapásból. Szerez be olyan csatlakozót és forrasszad be az autóba és akkor könnyedén kitudod belőle szedni ha kell. Ezenfelül nem ártana hozzá egy talán komolyabb töltő annál a panelnál (szintén lehet kapni). Plusz nem ártana valami rögzítést is bele rakni az aksihoz hogy ne ütődjön oda semmihez a kocsin belül.
Azonban ezzel a megoldással is továbbra is fenn áll az hogy ha az Li aksi komolyabban megütődik vagy kap egy kis vizet akkor ott kivégzi az egész kocsit.
A lámpák gondolom ledesek. A fogyasztásuk valószinüleg elhanyagolható a kocsi többi részéhez képest így üzemidőben nem kapnál annyival többet hogy megérje emiatt egy plusz aksit rárakni.
Megint csak közölném hogy a Li aksik elégé baleset veszélyesek ahogy ez az egész projekt is ilyen körülmények között.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!