A vasúti sínekben is megy az áram, vagy csak a felsővezetékben?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
#10: Első vagyok, és tisztában vagyok vele. De a kérdező azt kérdezte, ebből a szempontból biztonságos-e? Ehhez kért megerősítést. És igen, biztonságos. De legközelebb majd kisregényt írok.
Úgy értettem, olyan áram nem folyik ott, ami megrázhatná. De nem fogok kétségbe esni a lepontozástól. ;)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Akkor lehet esetleg veszélyes, ha bekerülnél a vonat kereke és a sín közé. Ekkor ugyanis rajtad folyna keresztül az áram.
Persze lennének egyéb elhanyagolható mellékhatások is, de ezekre a tanagyag nem tér ki.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
12-es rátapintott valamire.
ha a vonaton a földelés nem megfelelő és megfogod a vonatot akkor bizony lehet baj.
A vonatok kerekeihez a csapágyakon át vezetne az áram útja ami nem jó, mert a kenőanyag elektrolitként működne és tönkremenne.
Ezért a kerékpárok tengelyeinek végén csúszóbetétekkel ellátott átvezetéseket alkalmaznak amelyekre felxibilis kábellel csatlakozik a földelés, hiszen a jármű mozgását kompenzálni kell.
Persze sok ilyen földelés van a járműveken, úgyhogy komoly hiányosságnak kell lennie ahhoz, hogy áramütés keletkezzen.
Néhány nagyon ritkán járt vágányon annyi rozsda tud kelezkezni hogy a mozdony kiszigetelődik és nem tud megmozdulni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#13, egy-két tized milliméter rozsda nem tud elszigetelni 25 kilovoltot. Szkrázik mint a rosseb, de elmegy rajta a mozdony.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=34&v=kVDjNZXQPd0..
Még a villamosok 600V feszültsége is simán átüti a rozsdát. Ráadásul egy villamos több áramot fogyaszt mint egy átlagos mozdony. A Ganz csuklós 244kW teljesítményű, ami 400 amper körüli áramfelvétel oszlik el 8 tengelyre, tengelyenként 50A. Egy Szili 2200 kW teljesítményű, 25kV feszültségről, ami 88 ampert jelent 4 tengelyre, tengelyenként 22 amper.
Persze ilyen rozsdás vágányokon egyik sem használja ki a maximális teljesítményét, de az arányok hasonlóak részterhelésnél is.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Konkrétan Gigant volt és Dunaújvárosban történt.
Egyik használaton kívüli mellékvágányra kellett félreállni, mert tele volt az állomás. A tartalék húzott vissza.
De biztos neked van igazad :D
és legalább a fázistényezős számold már bele, meg a mozdonyokban lévő berendezések okozta veszteséget, stb. Nem úgy van az, hogy a 2200-at elosztod 25-el. És nem is mindegyik tengelyen van földelés... majd ha láttál mozdonyt közelről akkor okoskodj tovább te kis foteltudós :D
a másik okosnak aki azt írta hogy a biztber jelei csak az egyik sínszálon vannak betáplálva ő meg menjen ki a sínek mellé egyszer és nézze meg mi hogy van. a keresztben átkötött sínszálakról se feledkezzen meg.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
nem. az a kerekek hangja a síneken.
illetve ívekben a nyomkarima is súrol
Szerintem te a metróra gondolsz, kedves kérdező.
Mert ugyanis, ott van az, hogy a 3., ún. külső sínbe bele van vezetve az áram.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"és legalább a fázistényezős számold már bele, meg a mozdonyokban lévő berendezések okozta veszteséget, stb. Nem úgy van az, hogy a 2200-at elosztod 25-el"
Miért mennyi a fázistényező, és a veszteség? Feltolják a 88 A-t például 200-ra?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!