Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Egyéb kérdések » Hibás műszaki cikk visszavétel...

Hibás műszaki cikk visszavétele, igazuk van?

Figyelt kérdés

Vásároltam neten egy láncfűrészt, mely termék még azelőtt mielőtt fához ért volna elromlott.

Az adott cégnek ezt azonnal jeleztem, akik felajánlották, hogy a futáruk eljön érte, azonban arra hivatkoznak amikor én jeleztem elállási szándékom (rendeltetés szerű használat adott, sőt még kb meg se történt az sem), hogy az ár 50%át hajlandóak visszafizetni, mert hogy már nem értékesíthető.


Írják, hogy a fogyasztó védelem is megerősítené ezt, mert hogy nem én küldtem nekik.


Nam ost én tegnap óta bújom a törvényt, de szerintem ez nem így van, ráadásul mailben és a honlapjukon is írják hogy ők vállalják a visszavételt (ahogy tették is és kijöttek).


Megállapították, hogy a karburátor volt hibás és hogy cserélni cserélik.


Én 3 napon belül (1 napon belül) jeleztem elállási szándékom, amikor én úgy tudom, indoklás nélkül is igényelhetem az összeget, akkor is ha használat történt, mind ameddig az rendeltetés szerű. De ahogy írtam ez nem is történt meg, ezt ők is megállapították ahogy írtam.


Én nagyon szívesen fordulok a fogyasztó védelemhez az ügyben, mert szerintem nem helyes az állításuk. Azért mert nekik ezt selejtezni kell és költség az a vállalat gondja ha már hibás a termék nem a fogyasztóé.


Kérem ha valaki volt hasonló helyzetben segítsen, illetve ha tévesen hivatkozok a fogyasztóvédelmi törvényre akkor annak jelzését is kérem.


2020. szept. 17. 05:51
1 2 3
 11/23 anonim ***** válasza:

Nem mész semmire ezzel, még ha fel is jelented perled stb stb stb őket akkor is vesztesen jössz ki a dologból, maximum akkor hatja őket meg ha filléres dologról van szó és nem éri meg azt az időt a dolog míg kitöltik a papírokat.


Már lefutottam ezeket a köröket, ez az ilyen olyan garancia marha jól hangzik de nem mész vele semmire ha az eladó tojik a jó hírnevére.

2020. szept. 17. 08:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/23 anonim ***** válasza:

Az elmélet nagyon szép leírva.

De a gyakorlat más.

Vagy elállás, vagy javítás.

Mivel te jelezted a meghibásodást a vállalkozás felé, elindítottál egy folyamatot, ami kizárja a 14 napos elállást.

Elállási jogod ettől továbbra is van, csak nem a 14 napon belüli indok nélküli.

Ehhez bele kell menned a szervizelős buliba. Még akkor is ha nem tetszik.

A vállalkozás részéről ebben az esetben azt kell bizonyítani, hogy a termék meghibásodása felróható számodra. Ha nem, akkor a vállalkozást terheli a javítás/kicserélés költsége.

Ha az esetleges javítási kísérletek többször sem hozzák az elvárt eredményt (ebből is szoktak viták lenni, a vállalkozás szerint jó, a vásárló szerinz nem), akkor kérheted az árleszállítást, vagy jelezheted erre hivatkozva a vásárlástól elállási szándékod. Vagy akár a vállalkozás is megteheti, aránytalan többletköltségre hivatkozva.

Az olcsó bóvlis boltok nem arról híresek hogy korrekt módon rendezzék a vásárlói panaszokat, mert elvinné a hasznukat. Ami nem azt jelenti hogy megértem és elfogadom, hanem látom hogy működik a rendszer.

Ha ilyet látok ...

[link]

... nem élem bele magam hogy tízezerért tökéletes gépet és vele szakszerű garanciás javítási/kicserélési szolgáltatást vásárolhatok.

Ha pedig ilyet ...

[link]

... akkor biztos lehetek benne, hogy minőség, profi szervízháttér, alkatrészellátás, hozzáértés is jár az árral, amit fizetni kell érte.

Nem tudom mit vettél, hol és mennyiért, de ez sem lényegtelen.

2020. szept. 17. 09:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/23 Ypszilon1980 ***** válasza:

Éppen ezért írtam az elején, hogy a részleteket itt most nem tudom. Természetesen, ha ő hozzányúlt, szétszedte, stb., akkor nincs helye garanciának. Viszont itt amit leírt kérdező, abból kiderül, hogy gyári hiba és nem ő kontárkodott bele a készülékbe,így meg 3 napon belül kérhet cserét vagy pénzt vissza, ezt mindenhol megnyeri.

Az persze lehetséges, hogy a kereskedő akadékoskodik és nem érdekli a hírnév, én ezért nem rendelek ismeretlen áruházakból. Az viszont biztos, hogy mivel nem nagyon akarják elfogadni az érvelését, elhúzódik majd az ügyintézés. Az Ászf-jüket el kell olvasni mi van benne, az is mérvadó lehet.

2020. szept. 17. 10:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/23 A kérdező kommentje:

Hát minden esetre, köszi szépen mégegyszer a segítségeteket. :)

Egyébként a netenpiac.hu-ról rendeltem.

2020. szept. 17. 10:15
 15/23 A kérdező kommentje:

Egyebként alapesetben, van olyan, hogy csak szervizelésre van kötelességük?

Az elállás igénye 1 nap után jelezve lett.


Én szerintem oylan nincs hogy elsődlegesen, szervizelés... ha elállok és kérem a pénzem azt jogosan teszem nem?

2020. szept. 17. 10:47
 16/23 anonim ***** válasza:

"Egyebként alapesetben, van olyan, hogy csak szervizelésre van kötelességük?


Az elállás igénye 1 nap után jelezve lett."


Nem, vélt vagy valós hiba esetén 3 munkanapon belül cserélniük kell. (akár érték egyeztetéssel egy másik modellt, ha nem tudják beszerezni azt, amit vettél)


"Én szerintem oylan nincs hogy elsődlegesen, szervizelés... "


De van, három munkanapon túl elsődlegesen szervizelniük kötelező, minden más a jófejségükön múlik.


Mivel te hibát jeleztél 1 nap után, kötelesek cserélni az eszközt.

2020. szept. 17. 10:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/23 Ypszilon1980 ***** válasza:
3 napon belül kérheted, ha meghibásodik. Utána ők döntik el, hogy megjavítják vagy kicserélik, visszaadják-e a pénzed.
2020. szept. 17. 10:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/23 A kérdező kommentje:
Ohh értem, akkor megpróbálok erre hivatkozni, hisz kértem. :)
2020. szept. 17. 11:12
 19/23 anonim ***** válasza:

Elállás a vásárlástól ez olyan mint mikor a Tesconál volt elégedettségi garancia például ha nem ízlik a kakós tekercs vissza adják az árát, de ha azt mondod keserű volt meg penészes a tészta az más azt nekik ki kell vizsgálni.

Kaptam én is az emagtól érintő hibás telefont azok vissza adták az árát, tényleg csak a bolton múlik hogy reagálnak.

2020. szept. 17. 19:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/23 A kérdező kommentje:

Hát ez nem akar előre haladni.

Vagy elfogadom a javítást vagy így jártam és vigyem jogi útra. Ezt írták kb.


Am olvasom a jogszabályokat, de én ilyet sehol nem látok, hogy elsődleges a javítási kötelezettségük...

Ráadásul kedvenc mondatom a jótállási jegyben: Kis mértékű hibák esetén elállásnak nincs helye."

Ilyen törvényes? Nem az van hogy elállhatok akkor is ha nincs hiba? lol...


Szerintetek milyen úton haladjak tovább?


Kértem kompetens személy elérhetőségét az ügyfélszolgálatos nő helyett, de 2szeri kérésem is ignorálta.

2020. szept. 22. 15:22
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!