Kezdőoldal » Elektronikus eszközök » Egyéb kérdések » Hibás műszaki cikk visszavétel...

Hibás műszaki cikk visszavétele, igazuk van?

Figyelt kérdés

Vásároltam neten egy láncfűrészt, mely termék még azelőtt mielőtt fához ért volna elromlott.

Az adott cégnek ezt azonnal jeleztem, akik felajánlották, hogy a futáruk eljön érte, azonban arra hivatkoznak amikor én jeleztem elállási szándékom (rendeltetés szerű használat adott, sőt még kb meg se történt az sem), hogy az ár 50%át hajlandóak visszafizetni, mert hogy már nem értékesíthető.


Írják, hogy a fogyasztó védelem is megerősítené ezt, mert hogy nem én küldtem nekik.


Nam ost én tegnap óta bújom a törvényt, de szerintem ez nem így van, ráadásul mailben és a honlapjukon is írják hogy ők vállalják a visszavételt (ahogy tették is és kijöttek).


Megállapították, hogy a karburátor volt hibás és hogy cserélni cserélik.


Én 3 napon belül (1 napon belül) jeleztem elállási szándékom, amikor én úgy tudom, indoklás nélkül is igényelhetem az összeget, akkor is ha használat történt, mind ameddig az rendeltetés szerű. De ahogy írtam ez nem is történt meg, ezt ők is megállapították ahogy írtam.


Én nagyon szívesen fordulok a fogyasztó védelemhez az ügyben, mert szerintem nem helyes az állításuk. Azért mert nekik ezt selejtezni kell és költség az a vállalat gondja ha már hibás a termék nem a fogyasztóé.


Kérem ha valaki volt hasonló helyzetben segítsen, illetve ha tévesen hivatkozok a fogyasztóvédelmi törvényre akkor annak jelzését is kérem.


2020. szept. 17. 05:51
1 2 3
 1/23 Ypszilon1980 ***** válasza:
Pontosan nem tudom a sztoridat, de teljesen hülyeség amit állítanak, ilyen nincs sehol. Ha 14 napon belül jelzed, hogy elállsz a vásárlástól, akkor vissza kell adniuk a pénzt, bár ilyenkor ha jól tudom bevizsgálják és utána eldönthetik, hogy az elhasználódás jelei mennyi termékamortizációt jelent. Nálad erről szó sincs, hiszen maga az eszköz volt gyárilag hibás. Nekünk nemrég volt ilyen ügyünk egy hasonló termékkel, ugyanúgy 2 perc alatt tönkrement, a motorral volt a gond, de nyilván ez addig nem derül ki míg nem rakod össze, nem próbálod ki. Igaz, hogy 1 hónapot kellett várni, de kénytelenek voltak az árát visszaadni, sőt a postaköltség árát is vissza kell adni ilyenkor. Ez a szituáció teljesen egyértelmű, a kereskedő kénytelen visszaadni az árát.
2020. szept. 17. 06:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/23 anonim ***** válasza:
A 14 napos elállás csak akkor van, ha online rendelted és magánszemély vagy (nem cégre kértél számlát). A 3 napos elállás nem létezik, de a garancia időben ingyenesen kell javítanijuk, vagy ha nem javítható, akkor cserélni kell az eszközt.
2020. szept. 17. 06:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/23 anonim ***** válasza:
51%
Az hogy visszafizet-e bármit is az csak a kereskedő jóindulatán múlik, akár mondhatja aztis hogy szándékosan tetted tönkre és slussz.
2020. szept. 17. 06:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/23 Ypszilon1980 ***** válasza:
37%
Ebben az esetben teljesen egyértelmű, mert 3 napon belül hibásodott meg, a hiba oka belső meghibásodás, nem a fogyasztó hibája, kérhet visszatérítést.
2020. szept. 17. 07:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/23 anonim ***** válasza:
64%
Közel sem egyértelmű, lehet hogy a fogyasztó tekergette az állítócsavarokat, kitépte a menetet pl. Láttam rá példát, az esetek kb 90%-ában a fogyasztó a hibás, még a gagyi kínai termékeknél is.
2020. szept. 17. 07:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/23 A kérdező kommentje:

A kiérkező futár is megerősítette, hogy rendeltetésszerű használat történt, ez számít nem? Illetve mailen is.


Köszönöm a válaszokat egyébként, szuperek vagytok és gyorsak.

2020. szept. 17. 07:15
 7/23 anonim ***** válasza:
100%

A futár szava semmit nem jelent, és az sem még ha emailben le is írták, nincs rajta gondolom digitális aláírás.


A jóindulatukon múlik hogy visszaadják a pénzt vagy sem. Sajnos ez van.


Amúgy általában ilyen esetben elküldik az adott gépet szervízbe, ott megállapítják hogy a vevő rontotta el, nagy ritkán 10-ből 1x azt mondják hogy géphiba, de csak hogy legyen kivétel is.


Általában az van amit a főnök mond, van hogy a gépre rá se néznek.

2020. szept. 17. 07:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/23 Morzsi007 ***** válasza:
50%

Mi az, hogy “jóindulaton múlik, hogy vissza adják a pénzt...”

A neten vásárolta a kérdező a terméket. Alap esetben, (ha az Ászf nem tartalmaz valami mást) 14 napon belül indoklás nélkül visszaküldheti, élhet az elállás jogával, persze, ha nem törte össze, rendeltetésszerűen használta. Én már küldtem vissza 300 000 ft-os telefont is, mikor közöltem az egyik ügyintézővel a szándékomat, kiröhögött, azt mondja ilyen nincs, egy kis vita után megkérdezte egy másik munkatársát, ő pedig mondta van ilyen, hozzam vissza dobozában minden tartozékával és visszaveszik. Ezt csak azért írtam le, mert lehet nem mindenki van képbe a boltban, ahonnan vásároltad.

2020. szept. 17. 07:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/23 anonim ***** válasza:

Mi az hogy mi az hogy.


Szó szerint amit írtam azt jelenti, a vevői hibát meg mint írtam bármikor megállapítják.

2020. szept. 17. 08:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/23 A kérdező kommentje:

Most épp íro kegy levelet nekik amiben a "45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet

a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól" adott paragrafusaira hivatkozok, illetve EUs jogszabályokra, bár ezek többnyire változtatás nélkül vannak átemelve a magyar jogba.


Csak ez amit írtak ez nagyon bullshit szagú volt, alapból olyat se találok sehol hogy valamilyen hányad kerüljön visszafizetésre. Én leírva azt látom, hogy egyenrangú választás van csere, engedmény vagy teljes vételár fizetés közt.


Köszi továbbra is.

2020. szept. 17. 08:27
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!